Mitä ajattelet ihmisestä, joka sanoo hot dogin "hoddog" tai "hoddok"?
Kommentit (21)
Mitä mieltä olette Ap:ta kun tämmöisiä aloituksia rustaa?
Pitäis lyödä pataan sellasia tyyppejä.
-niilo22
Ei kukaan sano että hottttok tai hott dogg.
Mä sanon aina her-nek-keit-to enkä her-ne-keit -to.
Ho dook silleen että kielen kärki koskettaa ylähampaiden takan olevaa luuta?
HoT (siilleen että koko kieli on ulkona suusta) ja Dog silleen että kieli on ihan rullalla ja kielen kärki syvällä kurkussa.
Muakin ärsyttää kaikki ranskaa huonosti lausuvat. Filologina olen parempaa ainesta.
Mahdollisesti natiivi - ei sitä teetä oikeasti tuossa lausuta. /hɒʔ dɒɡ/ - eli glottaalilla stopilla - saattaa olla vähän liian murteellinen, mutta hyvin vähän se t siellä kuuluu, enemmän tosiaan stoppina kuin minään muuna.
Minua ärsyttää ihmiset jotka sanovat että, ei pystyny juosta tai ettei pysty pierrä.
Se ei ole oikeasti suomen kieltä.
Todella ärsyttävää, on myös se kun sanotaan että, joku näyttää punaiselle tai maistuu makkaralle.
Kuulostaa niin vammaiselta ja tyhmältä.
Sivistymätön, kouluttamaton, ei osaa mitään kieliä, myöskään suomea hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmiset jotka sanovat että, ei pystyny juosta tai ettei pysty pierrä.
Todella ärsyttävää, on myös se kun sanotaan että, joku näyttää punaiselle tai maistuu makkaralle.
Mites noi pilkkusäännöt, onko tullu vilkastua?
Joku 7-vuotias tai 7-vuotiaan tasolle jäänyt.
Kuulostaa normaalilta, sitä kutsutaan assimilaatioksi. Vastaavia juttuja löytyy myös meidän kielestämme.
Pitäisikö sitten myös sanoa: hotari!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites noi pilkkusäännöt, onko tullu vilkastua?
En ole koskaan sisäistänyt niitä. Sori siitä!
---------