Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasarilla ei ollut näin lämmintä keväällä

Vierailija
27.04.2019 |

Nipin napin toukokuun lopussa alkoi tarkenemaan t- paita päällä. Kyllä on ajat muuttuneet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Toukokuussa on yleensä aina olleet ekat helteet.

Vierailija
2/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olitko silloin vielä pilke isäsi silmäkulmassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olitko silloin vielä pilke isäsi silmäkulmassa?

En ymmärrä?

Vierailija
4/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä oli. Olin yksikin vappuaatto uimassa teininä järvessä, eikä vesi ollut kylmää edes.

Vierailija
5/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista 80-lukua, kun olen syntynyt - 87. Mutta sen muistan, että kyllä vappuna oli monesti ihan kunnolla lämmin. Se oli oikein sellainen juttu, että silloin usein kysyttiin äidiltä saako laittaa shortsit, kun viiletettiin sisarusten kanssa vesi-ilmapalloja heitellen pitkin naapurustoa. Välillä käytiin nappaamassa äidin leipoma munkki ja taas ulos. Tämä siis joskus 90-l. alkupuolella.

Samoin muistan, että monesti jouluna sai jännätä pitkälle joulukuuhun että tuleeko musta joulu. Toisaalta tuntuu, että talvet olivat vähän runsaslumisempia silloin lapsena. Etelä-Suomessa olen lapsuuteni elänyt, sisämaassa. Reilun tunnin ajomatkan päässä Helsingistä.

Vierailija
6/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä, koska muistan, kun opettajat oli lakossa ja me koululaiset onnellisesti lomalla hellesäässä.

Vierailija
7/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valokuva, missä olen shortseissa ja aurinkolasit päässä kotipihalla vuonna -84 ja silloin oli vappu.

Vierailija
8/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että kovin lämmintä olisi huhtikuussa ollut. Aina tuuli.

Vierailija
9/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä, koska muistan, kun opettajat oli lakossa ja me koululaiset onnellisesti lomalla hellesäässä.

Jep, minä olin alakoululaisen äiti ja oli ihana kevät! 

Vierailija
10/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobyl räjähti huhtikuussa 1986, oltiin silloin pilkillä shortsit päällä. Kovin oli lämmintä, ydinlaskeuma taisi onneksi tulla vasta myöhemmin sateiden mukana.

Vierailija
11/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä näin oli ap ihan oikeessa. Maaliskuussa yleensä räystäät vielä jääpuikoissa jotka suli vähitellen. Huhtikuussa sitten n. +10 , näin oli ennen. Nyt huhti on uusi toukokuu. Ei hyvä ilmaston kannalta, ennen oli selkeet vuodenajat.

Vierailija
12/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa säähistoriasivustoja joista voi tarkastella kuukausittain ja vuosittain läämpötiloja. Ilmatieteenlaitoksen sivuilta taitaa löytyä ainakin.

Vierailija
13/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvi mitään tilastoja aökaa etsimään, kesä AIKAISTUU vuosi vuodelta. Tämä on fakta, kuumat kuivat kesät ovat tulleet jäädäkseen.

Vierailija
14/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono muisti.

Vierailija
15/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on Helsinki Kaisaniemi säähavaintopisteen tiedot toukokuulta 1986

https://cdn.fmi.fi/fmiodata-convert-api/preview/ff4491d4-8e6d-405a-9ad0…

Oman paikkakunnan tietoja voi hakea täältä

https://ilmatieteenlaitos.fi/havaintojen-lataus#!/

Vierailija
16/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Meillä täällä Keski-Suomessa sinivuokot ovat kukkineet huhtikuun puolessa välissä viimeiset 7-10vuotta ja sitä ennen kukinta alkoi toukokuun puolessa välissä tai toukokuu lopussa. Sama paikka jo vuosikymmeniä. Samoin leskenlehdet ja jouluruusu.

Vierailija
17/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli, toukokuussa alakoulussa käytiin koulussa liikuntatunnilla joessa uimassa eteläsuomessa, koivuissa oli täysikokoiset lehdet. Te ette vaan tiedä tai muista.

Vierailija
18/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna t-paita päällä vesipallo sotaa -80 luvulla vantaalla.

Vierailija
19/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti valkovuokkoja on poimittu äidille äitienpäivänä, joka on toukokuun toinen sunnuntai eli 12.5 ja nyt jo kauan ovat valkovuokot kukkineet jo huhtikuun puolessa välissä ja äitienpäivän aikaan kukinta on jo ohi.

Vierailija
20/21 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ylioppilaaksi v. 1984 ja Lapissakin otettiin aurinkoa silloin ennen Yo-juhlia. Miltei joka iikka oli ruskea naamaltaan Yo-yhteiskuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä