Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt olen niin loppu tähän parisuhteeseen.

Vierailija
27.04.2019 |

Haluaisin huutaa tuskani ulos, mutta ei sekään auttaisi. Miten minä pääsen tästä? Miten te rahattomat järjestitte eron, muuton yms.? Mies on ollut ihan mahdoton. Ei vaan löydetä yhteistä säveltä. Inhoan häntä. Minä oikeasti inhoan häntä. En voi olla miehen kanssa ketä inhoan. Mistä edes aloitan? Kaksi lasta, nuorempi 2-vuotias. Kotiimme en voi jäädä, ei varaa.

Kerron hieman taustoja. Kun mies ensimmäisen kerran kävi minuun kiinni, kuopus oli muutaman kuukauden ikäinen. Hän on monesti haukkunut minut luusereimmaksi ihmiseksi ketä tuntee. Hän on myös ehdottanut, että tappaisin itseni.

Minä valitan kun ei ole tarpeeksi lasten kanssa, eikä tee kotitöitä. Mies suuttuu, huutaa, paiskoo ovia, heittelee tavaroita, myös päälleni. Emme saa suhdettamme toimimaan, vaikka monesti ollaan keskustelu asiallisesti. Mikään ei muutu, ei vaan sovita yhteen.

Viimeinen fyysinen riitamme oli kun minä ensimmäisen kerran kävin häneen kiinni. Tajusin, että nyt olen seonnut. Viha mitä tunsin miestäni kohtaan oli järjetön. Hän oli monta päivää haukkunut sukulaisiani, ystäviäni ja minua. Hän sotki tahallaan ja lopulta heitti juhlavaatteeni suihkun lattialle ja laittoi suihkun päälle.

Parin tunnin päästä alkoi siis juhlat, joihin olimme menossa. Mies on muutenkin rikkonut mm. kännykkäni ja muuta omaisuuttani. Minä en ole koskaan edes uhkaillut rikkovani miehen omaisuutta. Olen varmasti itsekin hankala ja ärsyttävä, mutta koskaan aiemmissa suhteissa ei ole ollut mitään tälläistä. Mies antoi kyllä kunnolla takaisin, selvisin pelkillä mustelmilla, vaikka pääni löinkin lattiaan kun mies heitti mut voimalla.

Oksettaa kirjoittaakin näitä. Ei tämä ole tervettä, suhteemme on sairas. Mun itsetunto on lyöty niin alas, etten kykene toimimaan mitenkään järkevästi. Jos jotain toivoisin, niin älkää lyöty lyötyä. Vaikka varmasti houkutus on suuri. Kertokaa vaikka omia selviytymistarinoitanne.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei vielä ole sanonut palstan perinteistä ratkaisua, niin minäpä sanon.

Jätä se sika. (ja mene itse luostariin eheytymään)

Vierailija
22/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen patoutuneen vihantunteen oikein hyvin, on omaakin kokemusta. Kun yrität ja yrität ja yrität ja toinen vaan painaa ja painaa ja tekee vaikka mitä. Onneksi ette tappaneet toisianne. 

Nyt pelästy, ota opiksesi ja lähde. Ei sillä ole juuri nyt väliä, miten selviät, meillä on yhteiskunta joka tukee tällaisessa tilanteessa. Tärkeintä on päästä ja pois ja veikkaan, että aika pian sen jälkeen alat löytää omia sisäisä voimavarojasi myös. Jos voit tukeutua perheeseesi ja ystäviisi, tee se. 

Kaikkea hyvää sinulle. Lähde. Älä jätä sitä haaveeksi vaan toimi. 

Mistä tiedät aloittajan yksipuolisen sadun perusteella , mitä patoutuneita vihantunteita aloittaja on vuosien aikana saanut miehessään aikaa? Pidät aloittajaa viattomana enkelinä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättääkö oma väkivaltaisuus häpeää ja sitä kautta vaikeuttaa esimerkiksi turvakotiin hakeutumista?

Älä takerru siihen. Kerrot koko kuvion ja millaista se on ollut. Osoittaa vastuuntuntoa lähteä nyt, kun omakin kontrolli alkaa pettää. Jaksamista!

Vierailija
24/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinne vanhempiesi luo lasten kanssa ja kerro heille kaikki. Pakkaa tärkeimmät tavarat mukaan, ettei mies tuhoa niitäkin. Yritä lähteä sillä aikaa, kun mies on töissä tai poissa kotoa, älä kerro lähdöstä etukäteen.

Voit vanhempien luota käsin laittaa vuokrakämpän hakuun ja eropaperit vireille ja sopia käynnit lastenvalvojalla. Mieti, olisiko vanhempien lähellä myös paremmat työmahdollisuudet ja tukiverkot. Ei tuohon suhteeseen voi jäädä, etkä voi lapsiakaan jättää miehen armoille, jos haluat olla päähuoltajana jatkossa. Ehkä jotain terapiaakin voisit miettiä, niin pääset purkamaan asioita.

Vierailija
25/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu uskomaan, että itsenäinen, länsimainen ja vapaa suomalainen nainen olisi miehensä armoilla. Eiks niin?

Vierailija
26/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sanoa tähän mitään. On joskus tullut vastaan tapaus, jossa nainen pahoinpiteli miestä henkisesti niin paljon, että lopulta mies mottasi. Samasta asiasta kuitenkin kyse, eli väkivallasta. Kaikki mustelmat kun eivät näy ulospäin.

Vierailija
27/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! 😏

Vierailija
28/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti äläkä häpeä omaa väkivaltaista reaktiotasi. Me kaikki kykenemme sellaiseen kun tarpeeksi ärsytetään ja provosoidaan. Kiusataan. Kertomuksesi perusteella miehesi on kiusaaja ja olet menettämässä mielenterveytesi ja itsekunnioituksesi sen takia. Sinun on lähdettävä. Valmistele asia huolella, nyt pää kylmänä vaan. Älä kuuntele enää miestä, hänen ilkeät sanansa eivät enää voi satuttaa sinua sen jälkeen kun päätöksesi teet. Äitinä sinun täytyy myös ajatella lapsiasi, ettet altista heitä enempää sairaalle parisuhdekuviolle.

Vierailija
29/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti aiheuttanut vihaa miehessä. Olin aiemmin aktiivinen seksissä. Miehen väkivaltaisen käytöksen jälkeen en ole enää halunnut miestä. En niinkuin ennen. Miehelle seksi on hyvin tärkeä asia, haluaisi vaikka monta kertaa päivässä. Nyt on joutunut tyytymään paljon vähempään. Joskus on viiikon jopa kahden tauko seksissä. En juurikaan tee alotteita. Yleensä vaan tyydytän miehen, että saa olla vähän aikaa rauhassa, eikä kuulla olevansa pihtari. Mies on rauhaton ja huonolla päällä jos ei saa seksiä, ilkeäkin. Lisäksi valitan, olen huonolla päällä, en huomioi miestä, kehu enkä anna huomiota. Ja monia muita asioita, mitä en kyllä itse allekirjoita.

Ap

Vierailija
30/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt enää selittele ja tee itsestäsi syyllistä. Vaikka olisit maailman paskin vaimo niin eikö siinäkin tapauksessa olisi parasta päästäää mies vapaaksi. Ja mieti nyt ihmeessä lapsiakin! Sinulla ei ole nyt voimavaroja yhtään heidän hyväkseen, mies ja parisuhde imee kaikki voimasi. 

Vierailija
31/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti aiheuttanut vihaa miehessä. Olin aiemmin aktiivinen seksissä. Miehen väkivaltaisen käytöksen jälkeen en ole enää halunnut miestä. En niinkuin ennen. Miehelle seksi on hyvin tärkeä asia, haluaisi vaikka monta kertaa päivässä. Nyt on joutunut tyytymään paljon vähempään. Joskus on viiikon jopa kahden tauko seksissä. En juurikaan tee alotteita. Yleensä vaan tyydytän miehen, että saa olla vähän aikaa rauhassa, eikä kuulla olevansa pihtari. Mies on rauhaton ja huonolla päällä jos ei saa seksiä, ilkeäkin. Lisäksi valitan, olen huonolla päällä, en huomioi miestä, kehu enkä anna huomiota. Ja monia muita asioita, mitä en kyllä itse allekirjoita.

Ap

Jahas haukut itse itseäsi ihan miehen sanoilla. Lukija näkee tuossa tilanteen että väkivaltaisen kiusaajamiehen alistama pienten lasten uupunut äiti joutuu pakosta vielä huolehtimaan miehen tyydyttämisestä. Ei sen noin pidä mennä.

Vierailija
32/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jahas haukut itse itseäsi ihan miehen sanoilla. Lukija näkee tuossa tilanteen että väkivaltaisen kiusaajamiehen alistama pienten lasten uupunut äiti joutuu pakosta vielä huolehtimaan miehen tyydyttämisestä. Ei sen noin pidä mennä.

Kyllä nuo on totta. Minä edelleenkin aina välillä sanon jos ei ole siivonnut jälkiään. Olen useimmiten huonolla päällä. En kehu miestä, ei löydy sanoja mitä itse uskon. En useinkaan halua mennä hänen lähelleen, varsinkaan jos on ollut väkivaltainen tai muuten ikävä minua kohtaan. Mutta kyllä välillä muistan hänet sellaisena kuin joskus oli. Silloin ikäänkuin ajattelen hänet sellaisena tässä hetkessä ja tunnen lämpimästi ja jopa haluan jatkaa ja yrittää hänen kanssaan. Olen aivan hukassa, enkä tiedä mitä tehdä. Tai tiedän, mutta olen jotenkin lukossa. Niin haavoitettu, että löydänköhän itsestäni sitä voimaa mitä nyt niin kipeästi tarvitsen.

Ap

Vierailija
33/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisiä on turha tässä vaiheessa hakea. Parisuhteessa ollaan niin kauan, kuin on hyvä olla yhdessä. Sitten kun ei enää ole, erotaan. Sinä et voi hyvin tuossa suhteessa, tuskin miehesikään, kun noin käyttäytyy. Lähde, eroa, sure erosurusi ja rakenna uusi elämä. Se on ihan varmasti parempi kuin nykyinen. Myös lapsesi tarvitsevat rauhaa ja vakautta elämäänsä ja tasapainoisen äidin. Minä tein sen, mutta vähän liian myöhään. Voimia sinulle ja uskoa tulevaan!

Vierailija
34/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä nuo on totta. Minä edelleenkin aina välillä sanon jos ei ole siivonnut jälkiään. Olen useimmiten huonolla päällä. En kehu miestä, ei löydy sanoja mitä itse uskon. En useinkaan halua mennä hänen lähelleen, varsinkaan jos on ollut väkivaltainen tai muuten ikävä minua kohtaan. Mutta kyllä välillä muistan hänet sellaisena kuin joskus oli. Silloin ikäänkuin ajattelen hänet sellaisena tässä hetkessä ja tunnen lämpimästi ja jopa haluan jatkaa ja yrittää hänen kanssaan. Olen aivan hukassa, enkä tiedä mitä tehdä. Tai tiedän, mutta olen jotenkin lukossa. Niin haavoitettu, että löydänköhän itsestäni sitä voimaa mitä nyt niin kipeästi tarvitsen.

Ap

Se on ollut ja mennyt. Teillä oli joskus hyvä, ei ole enää eikä tule olemaan. Surullista, mutte ei mitenkään ainutkertaista. Mitä pidempään pysyt suhteessa, sitä voimattomammaksi ja onnettomammaksi tulet ja lapsetkin alkavat pian oireilla (varmaan oireilevat jo).