Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt olen niin loppu tähän parisuhteeseen.

Vierailija
27.04.2019 |

Haluaisin huutaa tuskani ulos, mutta ei sekään auttaisi. Miten minä pääsen tästä? Miten te rahattomat järjestitte eron, muuton yms.? Mies on ollut ihan mahdoton. Ei vaan löydetä yhteistä säveltä. Inhoan häntä. Minä oikeasti inhoan häntä. En voi olla miehen kanssa ketä inhoan. Mistä edes aloitan? Kaksi lasta, nuorempi 2-vuotias. Kotiimme en voi jäädä, ei varaa.

Kerron hieman taustoja. Kun mies ensimmäisen kerran kävi minuun kiinni, kuopus oli muutaman kuukauden ikäinen. Hän on monesti haukkunut minut luusereimmaksi ihmiseksi ketä tuntee. Hän on myös ehdottanut, että tappaisin itseni.

Minä valitan kun ei ole tarpeeksi lasten kanssa, eikä tee kotitöitä. Mies suuttuu, huutaa, paiskoo ovia, heittelee tavaroita, myös päälleni. Emme saa suhdettamme toimimaan, vaikka monesti ollaan keskustelu asiallisesti. Mikään ei muutu, ei vaan sovita yhteen.

Viimeinen fyysinen riitamme oli kun minä ensimmäisen kerran kävin häneen kiinni. Tajusin, että nyt olen seonnut. Viha mitä tunsin miestäni kohtaan oli järjetön. Hän oli monta päivää haukkunut sukulaisiani, ystäviäni ja minua. Hän sotki tahallaan ja lopulta heitti juhlavaatteeni suihkun lattialle ja laittoi suihkun päälle.

Parin tunnin päästä alkoi siis juhlat, joihin olimme menossa. Mies on muutenkin rikkonut mm. kännykkäni ja muuta omaisuuttani. Minä en ole koskaan edes uhkaillut rikkovani miehen omaisuutta. Olen varmasti itsekin hankala ja ärsyttävä, mutta koskaan aiemmissa suhteissa ei ole ollut mitään tälläistä. Mies antoi kyllä kunnolla takaisin, selvisin pelkillä mustelmilla, vaikka pääni löinkin lattiaan kun mies heitti mut voimalla.

Oksettaa kirjoittaakin näitä. Ei tämä ole tervettä, suhteemme on sairas. Mun itsetunto on lyöty niin alas, etten kykene toimimaan mitenkään järkevästi. Jos jotain toivoisin, niin älkää lyöty lyötyä. Vaikka varmasti houkutus on suuri. Kertokaa vaikka omia selviytymistarinoitanne.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse väkivaltainen ja vika on tietenkin miehessä? 

Vierailija
4/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole rahaa? Lait nyt ensin ero vireille ja suntohakemukset eri paikkoihin. Yhteys lastenvalvojan ja hän kyllä ohjaa oikealle sosiaalityöntekijälle.

Miten mies kohtelee lapsia. Jos hyvin niin lapset voi jääd isälleen. yksin lähteminen on helpompaa.

Vierailija
5/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa suhteessa ehkä kamalinta on juurikin se hetki, kun tajuat itse seonneesi vuosien henkisen/fyysisen väkivallan tuloksena, ja päädyt tekemään asioita, joita et ikinä olisi uskonut tekeväsi. Onko sulla ketään sukulaista tai ystävää, jolle voisit uskoutua, ja päästä lasten kanssa heidän luo siksi aikaa turvaan, että löydät uuden kodin? Noista ensimmäisten kommenttien linkeistä saat myös apua.

Vierailija
6/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse väkivaltainen ja vika on tietenkin miehessä? 

Vika oli minun kun kävin päälle. Mies teki myös väärin kun antoi takaisin. Mies on tosiaan käynyt päälleni useita kertoja ennen tätä. Väittäisin, että on se väkivaltaisempi meistä. Mutta en voi väittää etten olisi yhtään väkivaltainen. Olen väkivaltainen. Ap

Vierailija
7/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hirveää. Lähde heti. Pääsetkö vanhempiesi luo siksi aikaa, että saat asunnon? Lapset mukaan.

Vierailija
8/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole ylimääräistä, koska hoidan lapset kotona, enkä ole saanut työpaikkaa. Olen käynyt neljässä työhaastattelussa ja soitellut ja hakenut työpaikkoja useita kymmeniä. Mies on pihi eli joudun ostamaan lasten vaatteet ja ruoat. Mies onneksi maksaa laskut, paitsi puh.laskuni. Asumisesta maksan oman osani. Joskus mies käy kaupassa, mutta ostaa sipsejä, kaljaa, nuudeleita, taloustarvikkeita ei kunnon ruokaa. Mies juo myös usein alkoholia, minä en. Omiin harrastuksiin menee hänen rahansa, ei lapsiin juurikaan. Ja kauhea valitus siitä miten meni taas rahaa jos ostaa vaippoja. Baariin voi mennä parikin sataa mutta se ei häntä haittaa.

Ap

Vierailija
9/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen patoutuneen vihantunteen oikein hyvin, on omaakin kokemusta. Kun yrität ja yrität ja yrität ja toinen vaan painaa ja painaa ja tekee vaikka mitä. Onneksi ette tappaneet toisianne. 

Nyt pelästy, ota opiksesi ja lähde. Ei sillä ole juuri nyt väliä, miten selviät, meillä on yhteiskunta joka tukee tällaisessa tilanteessa. Tärkeintä on päästä ja pois ja veikkaan, että aika pian sen jälkeen alat löytää omia sisäisä voimavarojasi myös. Jos voit tukeutua perheeseesi ja ystäviisi, tee se. 

Kaikkea hyvää sinulle. Lähde. Älä jätä sitä haaveeksi vaan toimi. 

Vierailija
10/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hirveää. Lähde heti. Pääsetkö vanhempiesi luo siksi aikaa, että saat asunnon? Lapset mukaan.

Uskon, että ottaisivat minut vastaan avosylin. On vain vaikeaa, pitäisi kai kertoa tilanteesta jotain. Asuvat lähes toisella puolella Suomea, joten pitäisi suunnitella onko järkeä. Asioita pitäisi järjestää täällä kuitenkin. Ap

Vierailija
11/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole rahaa? Lait nyt ensin ero vireille ja suntohakemukset eri paikkoihin. Yhteys lastenvalvojan ja hän kyllä ohjaa oikealle sosiaalityöntekijälle.

Miten mies kohtelee lapsia. Jos hyvin niin lapset voi jääd isälleen. yksin lähteminen on helpompaa.

Luitko sä aloituksen?????? Jättää nyt lapset isälle, joka ei heitä nytkään hoida tai tee kotitöitä. Ja on muutenkin väkivaltainen hullu.

Vierailija
12/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa suhteessa voi enää miettiä, saisiko sen toimimaan. Teidän on muutettava äkkiä erilleen toisistanne, ennen kuin jommallekummalle käy huonosti. 

Vierailija
13/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä uskalla jättää lapsia miehelle. Ei oikein ymmärrä tai muista antaa lapsille terveellistä ruokaa säännöllisesti. Lisäksi ei vie lapsia ulkoilemaan. Juo iltaisin välillä reilustikin. Hänellä on työt, välillä toisella paikkakunnallakin. Työaikojen vuoksi ei kyllä pysty huolehtimaan lapsista.

Ap

Vierailija
14/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi Turvakotia? Nyt HETI pois, ennenkuin kukaan tappaa ketään.

Vierailija
15/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Vierailija
16/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap haluaa lapset itselleen niin hänen on pakko ottaa lapset heti mukaansa. Jos ap lähtee ilman lapsia niin he jäävät isälle.

Mutta ap ota tärkeimmät paperisi ja lapset ja lähde heti turvakotiin. Kaikki muu kyllä järjestyy.

Vierailija
17/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan jostain syystä ei ymmärrä tai halua ymmärtää lasten tarpeita. Ei sellainen ole kykenevä hoitamaan lapsia. Voin vaan kuvitella miten vihainen on jos lähden ja jätän vielä lapset hänelle. Ei, se ei ole vaihtoehto.

Ap

Vierailija
18/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ap.

Kaiken kauheuden keskellä nyt mietit positiiviset seikat.

Sinä näet, ettei tuollainen ole normaalia.

Sinä ymmärrät, että nyt on otettava jalat alle ja lähdettävä.  Nyt tuntuu kauhealta, mutta tulet kiittämään itseäsi tulevaisuudessa vielä miljoonat kerrat.

Nyt alat järjestellä ja selvitellä asioita, samantien. Vaikka sinulla ei ole varaa, hoidat hommia ja tiedustelet, miten saat senkin puolen järjestymään.

Voimia, voimia!

Vierailija
19/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan jätä lapsia! Te kaikki lähdette sieltä. Parin vuoden kuluttua tämä on enää muisto. Jos jäät, se on samaa tai pahempaa.

Vierailija
20/34 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotihan on aina olemassa. Siellä sinua autetaan. Kaikki järjestyy, vaikka nyt ei siltä tunnu.