Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN ihmeessä puolison voi saada laihduttamaan, jos itsellä ei ole tarvetta laihduttaa eli yhteinen elämäntaparemontti ei auttaisi?

Vierailija
27.04.2019 |

Mies lihonut ainakin 25kg. Oli ennen hoikka/normaali, nykyään lihava. Ei harrasta liikuntaa, työ ei ole fyysinen, istuu illat pitkät sohvalla syömässä sipsiä ja pizzaa ja muita lihottavia herkkuja. Limpparia litroittain ja päivittäin, alkoholia kerran viikossa ja mättöruokaa päälle.

Yksi ongelma on tämä: Hän on koko suhteemme ajan tehnyt ruoat, koska on siinä taitavampi ja tykkää laittaa ruokaa ja lisäksi hänellä siihen enemmän aikaa (minä olen enemmän töissä). Mutta ongelmahan on ruokien epäterveellisyys ja VALTAVAT annoskoot. Sitten jos itse ehdotan terveellisempiä ja kevyempiä ruokia, niin saan niitä itselleni, mutta hänelle ne eivät maistu vaan tekee itselleen raskaampaa ruokaa. Jälkkäriä tietysti vielä lisäksi. Jos minä tekisin meillä kaikki ruoat, niin ei sekään auttaisi, koska jos ruoka on liian kevyttä tai pahaa niin hakee sitten iltapalaksi lähipizzeriasta pizzan. Enkä minä voi aikuista miestä holhota kuin äiti.

Himourheilija en ole itsekään, mutta liikun n. 3 kertaa viikossa kunnolla ja päälle perus arjen aktiivisuus, portaiden kävely ym. Olen ihan ok kunnossa, mutta toki voisin vielä trimmata lisää ja olen ollut paremmassakin kunnossa joskus. Mutta se että minä viilaan ja trimmaan ei auta tippaakaan siihen, että tuo mies vaan istuu sohvalla lihomassa lisää. Ei häntä tunnu kiinnostavan meidän kummankaan kunto ja ulkoinen olemus tipan tippaa - mutta silti aina välillä harmittelee olevansa lihava ja ruma nykyään. Seksi on vähentynyt huomattavasti.

Haitat ulkonäössä ovat merkittäviä ja tätä menoa ne ovat takuulla myös terveydessä merkittäviä. Nyt jo mies valittaa milloin mitäkin vaivaa ja väsymystä ja olemme kuitenkin aika nuoria vielä. Jos tämä on tälläistä jo nyt, niin entä 5, 10 tai 15 vuoden päästä?
Mitä tässä oikein voisi tehdä??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pienemmät lautaset jä laita ylimääräinen ruoka pakastimeen.

Vierailija
22/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kokeilisin sanoa ihan suoraan. Ei tuossa ole enää mitään hävittävää. Ehkä mies kuvittelee että sulle on ihan sama miltä hän näyttää. Eli sano että et enää pidä miestä viehättäväna, rakastat hänen luonnettaan (?) mutta et enää hänen kroppaansa ja jos hän ei näe aihetta muutokselle, muuttuu suhteenne parisuhteesta pelkäksi kaveruudeksi.

Sanoin noin exälleni ja eihän siitä hyvää seurannut. Siitä ei alkanut elämäntaparemontti vaan oman kropan häpeily ja seksin välttely.

No seuraako nykytilanteestakaan yhtään mitään muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pienemmät lautaset neuvo on hyvä

Vierailija
24/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajille tiedoksi, että pienemmän lautasen toimivuus on todistettu lukuisissa tieteellisissä testeissä.

Vierailija
25/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies liikkui ja katsoi jonkin verran mitä söi, mutta lihoi silti. Keräsin jonkin aikaa rohkeutta ja lopulta avasin suuni ja kerroin rehellisesti, kuinka paljon hänen lihomisensa minua häiritsi. Kerroin mm. suoraan että seksiä ei tehnyt mieli. Se oli vaikein asia sanoa ääneen. Saimme kuitenkin hyvän ja rehellisen keskustelun aikaiseksi ja mies totesi, että lihominen häiritsi häntä itseäänkin. Lopputuloksena oli se, että mies alkoi enemmän kiinnittää syömisiinsä huomiota ja alkoi harrastaa enemmän kestävyysliikuntaa. Nyt kaikki on hyvin.

Vierailija
26/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoitustyyli...ihan kuin olisi ennenkin ollut palstalla piiiitkä alkuselostus tietysti höystettynä itsekehulla ja näillä kaikenmaailman kysymyksillä. Ja kommentteihin kysymyksiä ap:lta lisää ja lisää. Porvoo calling.

En ole aiemmin tehnyt aiheesta aloitusta. Eikä ole itsekehua se että elämäntapani ovat NORMAALIT. Perus terveellisesti elävä ihminen ei liho yli kymmentäkään kiloa vaan pysyy jotakuinkin saman painoisena.

-ap

No, kyllä lihoo, eikä pysy. Olin 20-vuotiaana 46-kiloinen ja nyt 50-vuotiaana painan 60 kg. Olen elänyt aina "perusterveellisesti". Sairastan paljon vähemmän kuin nuorena, jaksan juosta puolimaratonin, ja olen ainakin verikokeilla mitattuna nyt terveempi kuin 3-kymppisenä.  

Vierailija
27/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta lahjaksi kuntosalikortti. Houkuttele nyt keväällä kävelylle. Sano suoraan, että tarttis tehdä jotain terveyden säilyttämiseksi.

Olen ostanutkin kerran ja pyysin mukaan liikkumaan kanssani, kävi kerran eikä tykännyt että hukkaan meni nekin rahat.

Ja ulkonäkökeskeisyys jankkaajille: kyllä, totta kai ulkonäkö on minulle tärkeää ja on ihan turhaa jeesustelua ettei olisi monelle muullekkin. Se ei ole TÄRKEIN asia, kai minä olisin mieheni jo jättänyt jos mikään muu asia ei yhtä paljon tai enemmän merkitsisi. Mutta en mahda mitään sille että seksuaalisesti mies ei enää viehätä ja tuntuu enemmän veljeltä kuin rakastetulta.

-ap

Ulkonäkö rappeutuu iän myötä joka tapauksessa. Ikävä sinulle, koska miehestäsi tulee sinulle ennen pitkää veli joka tapauksessa.

Vierailija
28/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä puhua hänen elintapojensa vaikutukseen parisuhteeseen ja siihen miten näet hänet. Kysy että harrastaako lohtusyömistä. HS kirjoitti miesten ahmimisesta hiljattain.

Vierailija
29/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki miehelle 18v pt-nainen ja itsellesi 18v mies pt.

Vierailija
30/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lahjaksi kuntosalikortti. Houkuttele nyt keväällä kävelylle. Sano suoraan, että tarttis tehdä jotain terveyden säilyttämiseksi.

Kuntosali! Hyi olkoon! Kamalampaa liikuntamuotoa en tiedä. Harrastan liikuntaa mutta toista ihmistä ei voi pakottaa harrastamaan itselleen vastenmielistä liikuntamuotoa. Jos joku antaisi minulle kuntosalikortin niin se lentäisi samantien roskiin. Sitten lähtisin vaikka pyöräilemään.

Vierailija
31/31 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap sama ongelma. En ole varma olenko joskus kirjoittanut asiasta av:lle, luultavasti. Kun täällä joku muisteli, että samanlainen aloitus on joskus ennenkin ollut ja epäili ap:ta provoksi, luultavasti muistelit minun aloitustani.

Mies oli seurustelun alkuaikoina hyvässä kunnossa ja liikkui, katsoi mitä söi ja johdatteli minua kasvisruoan pariin. Nykyään vetää pizzaa, suklaata, karkkia ja olutta harva se ilta, vetää ylisuuria annoksia ja on lihonut niin, että ylipainoa on ainakin se 20 kiloa. Ja kyllä, minua häiritsee ja häiritsee miestäkin. Seksi meiltä on loppunut lähes täysin, mies ei enää tee aloitteita ja minä en jaksa olla enää se, joka niitä ainoastaan tekee. Mies ilmeisesti häpeilee itseään enkä minäkään pysty sanomaan, että näytät hyvältä ja seksikkäältä, kun se ei pidä paikkaansa. Liikun paljon ja liikkuminen on osa elämäntapaani, joskus haaveilen siitä, että olisi ihana jakaa tämä elämäntapa jonkun samanlaisen kanssa.

Moni muu asia meillä on hyvin, on keskusteluyhteyttä ja hellyyttä, arvot ovat samanlaiset ja arvostan miehen älykkyyttä ja herkkyyttä. En siis ole vaihtamassa tämän yhden asian takia, mutta kyllähän tämä harmittaa, kun toinen ei jaksa enää pitää itsestään ja omasta terveydestään huolta.

En kyllä tiedä mitä tämän seksittömyyden kanssa tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Olen puhunut asiasta useita kertoja, mutta mikään ei muutu :/.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi