Harvinainen nimi pojalle?
Kamalan vaikeaa keksiä nimi tälle toiselle, kun esikoisen nimi on jo se "täydellinen", jota olin pyöritellyt mielessäni jo ennen raskautta. Tässä jotain nimiä, joista tykkään, mutta eivät syystä tai toisesta kelpaa:
Eliel - mies ei tykkää
Aatos - kaverin lapsi
Aato - tämä on yhä harkinnassa, mutta onko liian erikoinen?
Kaius - mies ei tykkää
Linus - tuttavaperheessä
Valto - söpö, mutta yleistymässä ja muutenkin jokin mättää
Kommentit (618)
Petrus, Klaus sekä Oiva ja Taisto.
Valo, Sisu, Usko, Urho, Atso, Artturi, Theo, Ilari, Ilmari, Vili, Kasimir, Aappo, Neeo, Leon, Paulus, Petrus, Karlos, Karolus, Niki, Niila, Niilas, Oula, Kaspar, Tiitus, Miklas, Verner, Mattia, Matia, Misha, Jasse, Nuutti, Malakias, Marlo.
Ole kerrankin erilainen äläkä lähde tähän harvinainen ihmenimi leikkiin mukaan. Ihan tavallinen nimi. Sen ei tarvitse olla supisuomalainen kalevi erkki jorma heikki, voi olla myös kansainvälinen. Vaikka Daniel, Samuel tai joku vastaava "tavallinen" mut hyvä olematta kuitenkaan liian tylsänsuomalainen. Itse ainakin vihaan yli näitä nykypäivän jyry pyry lyly eeli aatu eeti aati jööti jääti sitä ja tätä. Toki nimi riippuu myös sukunimestä. Jos sukunimi on jotain Knööpi-Koskisenpetäjänperälä tms, niin sitten aika paha keksiä etunimeäkään. Olkoon vaikka sitten Kuulevi.
Elia
Eevert
Eeti
Etvi
Niila
Siilas
Venni
Veini
Minkä ihmeen vuoks täytyy kalastaa erikoisia nimiä,suurin osa ihan kamalia,ettei ees elukalle laittais..
Vierailija kirjoitti:
Ole kerrankin erilainen äläkä lähde tähän harvinainen ihmenimi leikkiin mukaan. Ihan tavallinen nimi. Sen ei tarvitse olla supisuomalainen kalevi erkki jorma heikki, voi olla myös kansainvälinen. Vaikka Daniel, Samuel tai joku vastaava "tavallinen" mut hyvä olematta kuitenkaan liian tylsänsuomalainen. Itse ainakin vihaan yli näitä nykypäivän jyry pyry lyly eeli aatu eeti aati jööti jääti sitä ja tätä. Toki nimi riippuu myös sukunimestä. Jos sukunimi on jotain Knööpi-Koskisenpetäjänperälä tms, niin sitten aika paha keksiä etunimeäkään. Olkoon vaikka sitten Kuulevi.
Itse "vihaan" sitä, että kaikki suomalainen on "tylsää". Jopa suomalaiset nimet on "tylsänsuomalaisia".
Eikä noissa Eeli, Aatu ja Pyry nimissäkään ole mitään vikaa.
Orvar. Saattaa tosin olla pienelle pojalle vähän vaikea lausua. Veljeni Leijonamielessä on Orvar, hän on sellainen vapaustaistelija. Mutta kuten edellä jossakin kohtaa sanottiin, sukunimi olisi hyvä tietää. Kivakin etunimi voi vähän latistua, jos se ei sovi yhteen sukunimen kanssa.
Urkka, Apo, Uutti, Saumos, Gele, Jushana, Teeti, Jupo ja Katias.
Varoitus vain että pojat tarttuu ainakin klulussa jo hyvin herkösti toisten erikoisuuksiin ja hakemalla hakevat ketä kiusata..kestääkö pojan itsetunto nimestä johtuvaa kiusaamista...
Itse pidän tarpeeksi erikoisina iöman että koulussa pääsevät kiusaamaan esim
Kasper
Kerkko
Eemil
Karri
Jne
Muotinimet on kyllä noloja esim.Eemi ja Eevi..
Erkki