Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viimoinen kerta tankotanssissa... tulin pahasti alas

Vierailija
26.04.2019 |

vetäsin melkein niskoilleni tangolta alas. En yhtään tajua mitä tapahtui, miten se tanko oli sellainen tai mitä mokasin itse. Olen harrastanut tankoa jo aika kauankin, mutta nyt loppui. Kuulin sitten yhdeltä kaverilta että sille oli käynyt samalla lailla. Vieläkin tärisyttää vaikka tämä tapahtui eilen. Tulin siis lopulta olkäpäälle alas, mutta ei onneksi ollut murtumaa vaikka sattui älyttömästi.
Joku harrastaja, mitä tuossa saattoi tapahtua? Kun en vain tajua, ei mulla mielestäni edes voimat loppunut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lajissa ollaan suoraan pää alaspäin, vakavan loukkaantumisen riski on tietenkin olemassa, tässä tapauuksessa se loukkaantuminen voi olla halvaantuminen jopa kaulasta alaspäin. Eli hyvin kävi kuitenkin.

Vierailija
2/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset ei kovin hyvin tiedosta miten riskialtis laji tuo on. Tuotahan jo harrastaa jotkut lapsetkin, joskin suosio on ollut jo vuosia hiipumaan päin. Mutta lapsilla ei kai kukaan liikunnallisen koulutuksen (siis ihan ammatillisen 2-3-vuotisen) koulutuksen käynyt urheiluohjaaja pää alaspäin treenaa. Kun voimat voi keltä hyvänsä tuossa asennossa loppua yhtäkkiä. Ja kyllä, lajissa myös halvaannutaan.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2010091512354593

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs telinevoimistelut ?  hyvä laji .  Sopii myös lapsille.

Ja jos vähän sattuu,niin kannattaa mennä uudelleen mahdollisimman nopeasti ettei tule kammoa.

Vierailija
4/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nuo tanssit strippiluolien pirihuorille ja hanki normaali harrastus.

Vierailija
5/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs telinevoimistelut ?  hyvä laji .  Sopii myös lapsille.

Ja jos vähän sattuu,niin kannattaa mennä uudelleen mahdollisimman nopeasti ettei tule kammoa.

Ap on melkein tullut niskoilleen alas, siinä tapauksessa ei varmaan vain vähän sattunut vaan oli mennä terveys, ei varmasti kannata ainakaan pää alaspäin enää roikkua. Telinevoimistelu lapsilla on muuten laji, jossa on jopa 6-vuotiailla rasitusmurtumia ja aivan liian paljon treeniä ikätasoon nähden. Ei voi suositella.

Vierailija
6/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä liikkeestä tipuit?

Vierailija
7/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin laittaa kotiin tanko ja pyytä tankotanssiharrastajanaisia kyläilemään. Laitan tyynyjä alle niin ei tapahdu vahinkoja.

Vierailija
8/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein niskoilleen,  mutta ei tippunut siis niskoilleen.

Minä olen melkein laskenut puuhun lumilautaillessa, kiveen, hissitolppaan.

Olen kaatunut melkein niskoilleen ,melkein naamalleen.

urheilussa sattuu ja tapahtuu,entä sitten, se on silti hauskaa.

Ja on ollut useampi luunmurtuma, ne parantuneet ja harrastukset jatkuneet ihan samalla tavalla.

Vierailija
9/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Kyllä, jos kerran tangolta noin tulee alas niin hyvä olisi tietää miksi. Toisille ei kaikki nuo tankoliikkeet sovi. Mua on pyydetty muutaman kerran tankotanssia opettamaan, mutta en ole halunnut siinä lajissa opettajan vastuuta ottaa, niinpä opetan vain perustansseja ja erilaisia jumppia vedän.

Vierailija
10/12 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt miten sujuvasti kaikki tuntuvat palavan juurilleen apinaksi puuhun. Itse en pystyisi.

Vierailija
11/12 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ajatellut miten suuri riski on roikkua tangolla pää alaspäin. Hyvä kun tuli luettua tämäkin. Paikallinen yrittäjä tarjosi meidän järjestöporukalle ilmaista kokeilutuntia, ilmeisesti harrastajista pulaa, siksi nyt etsiskelin tietoa.

Vierailija
12/12 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kinuaa tankotanssiin kun oli nähnyt jossain. Mutta kun katsoin paikallisen yrittäjän instagram sivut ja hänen henkilökohtaisen facesivun, en taida päästää. Oli aika rivoja kuvia mielestäni siellä. Mikähän olisi samantapainen harrastus mutta lapsille soveliaampi? Ja turvallisempi ( luettuani tämän ketjun).