SUOMENRUOTSALAINEN! Tee aina språkskyddsanmälan, jos koet kielellisiä oikeuksiasi loukatun. Olen itse tehnyt yli 100.
https://www.folktinget.fi/sv/kontakt/sprakskyddsanmalan/
Emme suostu pelkäämään!
T. Suomenruotsalainen
Kommentit (33)
miksi sä viestität kavereillesi suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
miksi sä viestität kavereillesi suomeksi?
Tää muakin kiinnostaa.
Voinko tehdä aloituksesta språkskyddsanmälan, kun sitä ei ole tehty ruotsiksi? Ei bättre folk ymmärrä finska.
Voinko mäkin tehdä semmoisen? Oon suomenkielinen, mutta affenanmaalla ne ei suostu ymmärtämään mitään suomeksi?
Olen suomenruotsalaisen, asun Etelä-Pohjanmaalla. Montako noita saa tehdä päivässä?
Onko tämä siis vähän niin kuin lasu, mutta ruotsin kielellä?
Toimii se toisinkinpäin, suomenkielisellä on oikeus saada palvelua omalla kielellään oli sitten miten rantahurripitäjä tahansa.
Det är mycket viktigt att vi står upp för svenska språket! Tack för AP!
Oletko ap niitä itsensä tyhmiksi tekeviä, jotka nolaavat itsensä missä tahansa asiakaspalvelussa mesomalla, kuinka hänellä on oikeus saada palvelua ruotsiksi? Sillähän ei ole mitään merkitystä tuleeko asiasi hoidetuksi. Kummasti haukkuminen onnistuu suomeksi.
Ei ruotsin kielen asema valittamalla parane. Se on jo mennyttä. Muut kielet jyrää ruotsin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap niitä itsensä tyhmiksi tekeviä, jotka nolaavat itsensä missä tahansa asiakaspalvelussa mesomalla, kuinka hänellä on oikeus saada palvelua ruotsiksi? Sillähän ei ole mitään merkitystä tuleeko asiasi hoidetuksi. Kummasti haukkuminen onnistuu suomeksi.
Itse asiassa oikeus saada palvelua ruotsiksi/suomeksi koskee ainoastaan viranomaisia. Itse yksityisenä palveluntarjoajana saan puhutella asiakkaita vaikka ainoastaan muinaiskirkkoslaavilla eikä lainsäätäjä siitä mieltään pahoita.
Enpä ihmettelisi yhtään, jos nämä sankarit masinoivat pitkäaikaisen mielenosoituksen niin, että menevät jatkuvasti joukolla Seinäjoen sairaalan päivystykseen parkumaan jotain varvassärkyä ruotsiksi ja kieltäytyvät ymmärtämästä suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa oikeus saada palvelua ruotsiksi/suomeksi koskee ainoastaan viranomaisia. Itse yksityisenä palveluntarjoajana saan puhutella asiakkaita vaikka ainoastaan muinaiskirkkoslaavilla eikä lainsäätäjä siitä mieltään pahoita.
Vaadin palvelua ruotsiksi myös yksityisiltä palveluntarjoajilta. Muuten boikotti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadin palvelua ruotsiksi myös yksityisiltä palveluntarjoajilta. Muuten boikotti.
Ap
Siinähän vaadit. Yrittäjänä toivotan kaltaisesi painumaan helvettiin. Suomeksi. Tarvittaessa ohjaan ovesta ulos.
Miksi kirjoitatte suomeksi tänne. Eikö pitäisi ruotsiksi (suomenruotsiksi) kirjoittaa, jos koette itsenne loukatuiksi. Mutta miksi suomenruotsissa on niin paljon suomenkielisiä sanoja? Förstår inte? Kyllä ahvenmaalaisetkin suomea puhuvat, ainakin kun sairaalaan soittavat. Merkillistä.
Itkupotkuraivari on hyvä keino ruotsin kielen aseman parantamiseksi. Aina jos joku asiakaspalvelija kieltäytyy palvelemasta ruotsiksi, lattialle vaan sätkimään ja huutamaan.
Bättrefolkia ottaa päähän, kun edes rannikolla kukaan ei halua opiskella ruotsia!
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/26/spraket-blev-het-potatis-i-va…
.
Onko ap jo saanut RKP:ltä rotukiihkoilijamitalin palkkioksi urotöistään?
4/5, naurahdin. Mutta saattoi johtua kännistäkin.