Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUOMENRUOTSALAINEN! Tee aina språkskyddsanmälan, jos koet kielellisiä oikeuksiasi loukatun. Olen itse tehnyt yli 100.

Vierailija
26.04.2019 |

https://www.folktinget.fi/sv/kontakt/sprakskyddsanmalan/

Emme suostu pelkäämään!

T. Suomenruotsalainen

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5, naurahdin. Mutta saattoi johtua kännistäkin.

Vierailija
2/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sä viestität kavereillesi suomeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sä viestität kavereillesi suomeksi?

Tää muakin kiinnostaa.

Voinko tehdä aloituksesta språkskyddsanmälan, kun sitä ei ole tehty ruotsiksi? Ei bättre folk ymmärrä finska.

Vierailija
4/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
5/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko mäkin tehdä semmoisen? Oon suomenkielinen, mutta affenanmaalla ne ei suostu ymmärtämään mitään suomeksi?

Vierailija
6/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomenruotsalaisen, asun Etelä-Pohjanmaalla. Montako noita saa tehdä päivässä?

Vierailija
7/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis vähän niin kuin lasu, mutta ruotsin kielellä?

Vierailija
8/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii se toisinkinpäin, suomenkielisellä on oikeus saada palvelua omalla kielellään oli sitten miten rantahurripitäjä tahansa.

Vierailija
9/33 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ilmiannan rötökset.

Vierailija
10/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är mycket viktigt att vi står upp för svenska språket! Tack för AP!

Vierailija
11/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap niitä itsensä tyhmiksi tekeviä, jotka nolaavat itsensä missä tahansa asiakaspalvelussa mesomalla, kuinka hänellä on oikeus saada palvelua ruotsiksi? Sillähän ei ole mitään merkitystä tuleeko asiasi hoidetuksi. Kummasti haukkuminen onnistuu suomeksi.

Vierailija
12/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruotsin kielen asema valittamalla parane. Se on jo mennyttä. Muut kielet jyrää ruotsin.

Vierailija
13/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap niitä itsensä tyhmiksi tekeviä, jotka nolaavat itsensä missä tahansa asiakaspalvelussa mesomalla, kuinka hänellä on oikeus saada palvelua ruotsiksi? Sillähän ei ole mitään merkitystä tuleeko asiasi hoidetuksi. Kummasti haukkuminen onnistuu suomeksi.

Itse asiassa oikeus saada palvelua ruotsiksi/suomeksi koskee ainoastaan viranomaisia. Itse yksityisenä palveluntarjoajana saan puhutella asiakkaita vaikka ainoastaan muinaiskirkkoslaavilla eikä lainsäätäjä siitä mieltään pahoita.

Vierailija
14/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettelisi yhtään, jos nämä sankarit masinoivat pitkäaikaisen mielenosoituksen niin, että menevät jatkuvasti joukolla Seinäjoen sairaalan päivystykseen parkumaan jotain varvassärkyä ruotsiksi ja kieltäytyvät ymmärtämästä suomea.

Vierailija
15/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa oikeus saada palvelua ruotsiksi/suomeksi koskee ainoastaan viranomaisia. Itse yksityisenä palveluntarjoajana saan puhutella asiakkaita vaikka ainoastaan muinaiskirkkoslaavilla eikä lainsäätäjä siitä mieltään pahoita.

Vaadin palvelua ruotsiksi myös yksityisiltä palveluntarjoajilta. Muuten boikotti.

Ap

Vierailija
16/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadin palvelua ruotsiksi myös yksityisiltä palveluntarjoajilta. Muuten boikotti.

Ap

Siinähän vaadit. Yrittäjänä toivotan kaltaisesi painumaan helvettiin. Suomeksi. Tarvittaessa ohjaan ovesta ulos.

Vierailija
17/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitatte suomeksi tänne. Eikö pitäisi ruotsiksi (suomenruotsiksi) kirjoittaa, jos koette itsenne loukatuiksi. Mutta miksi suomenruotsissa on niin paljon suomenkielisiä sanoja? Förstår inte? Kyllä ahvenmaalaisetkin suomea puhuvat, ainakin kun sairaalaan soittavat. Merkillistä.

Vierailija
18/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupotkuraivari on hyvä keino ruotsin kielen aseman parantamiseksi. Aina jos joku asiakaspalvelija kieltäytyy palvelemasta ruotsiksi, lattialle vaan sätkimään ja huutamaan.

Vierailija
19/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bättrefolkia ottaa päähän, kun edes rannikolla kukaan ei halua opiskella ruotsia!

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/26/spraket-blev-het-potatis-i-va…

.

Vierailija
20/33 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jo saanut RKP:ltä rotukiihkoilijamitalin palkkioksi urotöistään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi