Taas kohta alkaa ahdistava kesä ja kuumuus.
Minunlaiselle rumilukselle kesä on aina tuskaisaa aikaa.
Minulla on kammottavat ihra käsivarret, rumat sääret! Heh ei niitä kyllä voi Sääriksi sanoa, itku.
Pukeutuminen niin että ei olisi liian kuuma. Pidän pitkää leningiä mutta niissä on ne naruolkaimet. Pirullinen keksintö ne naruolkaimet.
Ja hiukset lässähtää ja hiki virtaa. Kenelläkään muulla ei kiillä kasvot kesäisin.
Muilla on aina tukka hyvin ja jopa meikit siistissä kasvoilla.
Ja sitten jalat! Hyi! En todellakaan voi mitään sandaaleja pitää.
Yleisille uimarannoilla en todellakaan mene koskaan.
Ja tuo löllyvä kaksoisleukani.
Kun voisi paeta koko kesäksi johonkin korpeen.
Kommentit (20)
Itse olen laiha, mutta viime kesä oli v#ttumaista aikaa. En ole lapsenakaan kestänyt auringon paahdetta ja sen takia ehkä minulla on hyvä ja rypytön iho vielä näin vanhanakin.
Ei muuten tule ahdistavaa kuumuutta ensi kesänä. Olen ennustanut melko monta kesä- ja talvisäätä oikein.
Viime kesä oli niin kauhea että oikeasti pelottaa. Olen vaikeasti sairas, mies taas astmaatikko. Oli ihan täyttä helvettiä ne helteet.
onneksi jokainen voi laihduttaa.
tuulettimia ja ilmastointilaitteita on kaupoissa.
No ei toi lämpöseltä täällä Jyväskylässä näytä...
Lenkille ja puntille siitä niin vielä kerkee kuntoon. Mulla ihan mieletön pumppi lihaksissa just tulin lenkiltä ja telineiltä. Peilin edessä tsiigasin patteja. Löytyy muuten parempi perse kuin monelta naiselta ;)
Sitä homppelitkin tsiigaa, mutta exit only.
Medialukutaidossa on monella pieniä suurempia puutteita... omg! :D
+24 ja pieni tuulenvire ois vielä kiva. Mutta viime kesän seisova ilma +30-32 asteessa viikkokausia putkeen, vielä niin ettei yölläkään laskenut alle +20 oli ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
No ei toi lämpöseltä täällä Jyväskylässä näytä...
Hyvä keli 👌
Vierailija kirjoitti:
onneksi jokainen voi laihduttaa.
tuulettimia ja ilmastointilaitteita on kaupoissa.
Tosi väsynyttä jauhaa jostain laihduttamisesta. Mun kropassa ei ole grammaakaan ylimääräistä, kotini ja autoni saa tarvittaessa jääkaappikylmäksi, samoin töissä on viileää jos niin haluan. Normaalia ulkoilmaelämää en kuitenkaan pysty elämään jos kelit ovat sitä mitä viime kesänä.
Olen vaalea suomalainen, eikä keharimaiden lämpötilat yksinkertaisesti sovi minulle. Olen täysin terve, mutta kuumuutta en kestä. En kyllä odota, että tekstisi kirjoitusasusta päätellen sinun älykkyytesi riittäisi tämän asian ymmärtämiseen ja lopettaisit vittuilusi. Kunhan sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laiha, mutta viime kesä oli v#ttumaista aikaa. En ole lapsenakaan kestänyt auringon paahdetta ja sen takia ehkä minulla on hyvä ja rypytön iho vielä näin vanhanakin.
Ei muuten tule ahdistavaa kuumuutta ensi kesänä. Olen ennustanut melko monta kesä- ja talvisäätä oikein.
Saatat olla oikeassa:
"Vuodenaikaisennuste
Euroopan keskipitkien ennusteiden keskuksen (ECMWF) huhtikuun 2019 alussa julkaiseman vuodenaikaisennusteen mukaan toukokuusta heinäkuuhun ulottuvalla kolmen kuukauden jaksolla on odotettavissa keskimäärin seuraavaa:
Lämpötila
Ennuste ei näytä selvää poikkeamaa suuntaan tai toiseen.
Sademäärä
Ennustettu sademäärä on todennäköisemmin hieman tavanomaista suurempi."
https://ilmatieteenlaitos.fi/pitkan-ennusteen-seuranta
Eli jos lämpötilat ovat tavanomaiset ja sataa hiukan normaalia enemmän, niin tuskin siihen mitään ihan tajuttomia helleputkia sopii - vaikka nuo ovatkin keskiarvoja.
Joka tapauksessa toukokuusta on Forecankin mukaan tulossa normaalia viileämpi. Ihanaa!
Mua ahdistaa lähes jatkuvasti muutenkin että aika sama onko kylmä vai kuuma.
Mä olen hoikka mutta kuumuus pelottaa. Mulla on couperosa naamassa ja viime kesänä siihen lehahti ruusufinni. Mikään ei ole niin kamalaa, juu ja olen sairastanut syövän.
Tänään olin hoitamassa kahta riiviötä ja kuuma tuli. Oli kyllä ilmalämpöpumppu, mutta en sitä käynnistänyt. Lapset leikkivät kiltisti ja minä mummona mietin, että niitä on kohta kolme. Eihän siinä. Myö jaksetaan.
Lettuja paistoin lapsille ja siinä välissä poltin tupakkaa. Hyi minua! 🚬
Ei sillä painolla nyt ole mitään osuutta, täälläkin yksi hoikka, joka vihaa helteitä. Tukka aina lintassa, naama kiiltää ja millään meikillä et saa punoitusta kuriin. Hiki valuu ja v*tuttaa. Onneksi on ilmalämpöpumppu kotona niin kuumimmilla keleillä pysyn visusti neljän seinän sisällä. Ihmetyttää oikeasti ihmiset, jotka kuvittelee, että kaikkien pitäisi nauttia helteistä. Mullakin pari kaveria, jotka haluaa kesäisin norkoilla festareilla ja hikoilla paahteessa ja se heille suotakoon. Ei kiitos mulle. Koittakaa ymmärtää, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia ja ei tarvitse olla lihava että vihaa hellettä.
Epäilen viime kesästä pitäneiden mielenterveyttä. Niin kuuma, että mitään ei pystynyt tekemään hukkumatta hikeen. Henkeä ei saanut, kun ilma seisoi. Esimerkiksi grilliä tai nuotiota ei viitsinyt ainakaan julkisesti tehdä, sillä metsäpalovaara oli niin korkea. Järvissä ei loppukesästä viitsinyt edes pulahtaa vilvoittuakseen, sillä kuumassa seissyt järvivesi oli saastaista. Tuulettimet loppu kaupoista, ihan kuin maailmanloppu. Ja edes nukkua ei voinut.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesä oli niin kauhea että oikeasti pelottaa. Olen vaikeasti sairas, mies taas astmaatikko. Oli ihan täyttä helvettiä ne helteet.
Sama täällä. Sain viime kesänä niin pahan infektion, että olen edelleen sairaala-kuntoutusreissulla. Toukokuussa pääsen ehkä vihdoin kotiutumaan.
Toivottavasti tulossa on ns. normaali kesä, parilla hellepäivällä. Viime kesä oli kyllä yhtä helvettiä. Piti parina viikonloppuna varata hotellihuone ilmastoinnilla, että sai edes joskus nukuttua kunnolla ja normaalilämpötiloissa. Se oli kyllä money well spent, vaikkei ilmaista ollutkaan.
Täällä valittajat taas kokoontuu 😂😂😂 valivalivali. Tohonko te oikeesti tuhlaatte elämänne?
Juntit valittaa. Vali vali. Uli uli.
Minäkin läski, muttei se ahdista, vaan se jos kesä on liian kuuma. 20 astetta ok, 30 liikaa.