Haluaisin varmuudeksi gastroskopiaa,
kävin lääkärille ja en saanut lähetettä. Yksityisen puolen lääkäri voisi tuon tehdä, mutta todella kallista. Mitä teen?
Kommentit (164)
Voinko saada julkisella tuon humautuksen?
Miksi julkisella ei saa nukutusta?
No miten ap voi saada yhdestä kerrasta varmuuden ettei syöpäsolut jyllää siellä vaikkapa kuukauden kuluttua?
Kyllä nyt täytyy alkaa varata jotenkin säännöllisesti siihen tutkimukseen? Siitähän voisi saada yksityisellä alennusta kun sanoo että mä otan ajan joka toinen kuukausi, mitä maksaa?
Vierailija kirjoitti:
No miten ap voi saada yhdestä kerrasta varmuuden ettei syöpäsolut jyllää siellä vaikkapa kuukauden kuluttua?
Kyllä nyt täytyy alkaa varata jotenkin säännöllisesti siihen tutkimukseen? Siitähän voisi saada yksityisellä alennusta kun sanoo että mä otan ajan joka toinen kuukausi, mitä maksaa?
Jos on edes joku seurattava asia niin välit ovat siinä 5v välein. Ei ne muutokset heti tapahdu, eli kyllä tuo yksikin kerta riittää.
Tuotahan suositellaan ihan seulonnaksikin, että kävisi tuossa tähystyksestä.
Seulontaan suositellaan kolonoskopiaa.
Missä noita seulontoja järjestetään?
Suomessa ei ole tähystys seulontaa.
Mun työkaveri kuoli kylläkin alle vuodessa. Siinä ei olis edes ehditty mitään vuosien välejä pitämään.
Siitä kun se meni lääkäriin mahakipujen vuoksi niin oli aika pian niinsanotusti hommat taputeltu.
Minkä ikäisenä olisi hyvä seuloa?
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri kuoli kylläkin alle vuodessa. Siinä ei olis edes ehditty mitään vuosien välejä pitämään.
Siitä kun se meni lääkäriin mahakipujen vuoksi niin oli aika pian niinsanotusti hommat taputeltu.
Eli ei voi tietää oikeaa hetkeä mennä, jos oireita ei ole.
Yksi tähystys riittää.