Tiedätkö mitä on halva?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa myyjä ei tiennyt mitä on halva. Tiedätkö sinä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tänään maistetaan halvan maukasta lakritsaa....olisiko halva makeistehdas?
Halva on lakritsaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään maistetaan halvan maukasta lakritsaa....olisiko halva makeistehdas?
Halva on lakritsaa
eih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että se on leivos. Olen jopa syönyt sellaisen (en tykännyt) joskus vuosia sitten. Sitä en tiedä, mistä se on tehty.
Ei se ole leivos, jos äänestit kyllä niin käy muuttamassa vastauksesi, sillä näköjään et tiedä mitä halva on.
Tarkistapa tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että se on leivos. Olen jopa syönyt sellaisen (en tykännyt) joskus vuosia sitten. Sitä en tiedä, mistä se on tehty.
Ei se ole leivos, jos äänestit kyllä niin käy muuttamassa vastauksesi, sillä näköjään et tiedä mitä halva on.
Tarkistapa tietosi.
Uskotko kaiken, mitä wikipedia sanoo? Lopussa muuten lukee, että halvaa käytetään leivonnaisiin. Sekin on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa tietosi.
Wikipedia ei kylläkään ole kovin luotettava lähde. Halva ei ole leivos, vaan halva on paksua ja sitkeää sesaminsieministä ja jostain siirapista (välillä myös pähkinöistä) tehtyä makeaa tahnaa, jota myydään könttinä. Sitä voidaan käyttää leivonnaisten raaka-aineena tai syödä sellaisenaan leikattuna pienemmiksi palasiksi. https://www.foodie.fi/entry/halva-halva-vanilja-150g-rasia/6420900001107
Eikä sitten tilata sitä Halvan halvaa!
-Jocke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että se on sellaista makeaa mömmöä, mutta en ole varma miten sitä myydään. Onko ne niitä maksamakkaran näköisiä pakkauksia leivontahyllyssä?
N39 joka on joskus maistanut muttei koskaan ostanut
ne maksamakkarat on marsipaania. halva on suorakaiteen/kuution muotoinen köntti, välillä levymäinen.
Haha no sitten en tiedä mitä se on, näköjään sotkin nuo kaksi keskenään. En ole varma olenko edes syönyt 😂.
Halva on pahaa, hampaisiin takertuvaa rään väristä tahmaa, jossa on seassa pistaaseja.
Näin väittää k-ruoka.
Tiesitkö tämän halvasta?
Suomalaisen Halva-makeistehtaan ensimmäinen tuote oli aikoinaan halva, josta yritys on saanut nimensä. Balkanin, Lähi-Idän, Pohjois-Afrikan ja Keski-Aasian seuduilla makeita leivonnaisia kutsutaan nimellä halva.
Olen monesti miettinyt mille tuo mahtais maistua. Arvellut aina että varmaan jotain ällömakeaa. Oli Lidlissä alessa ja ostin yhden. Koukutuin. Ajattelin hakea lisää, niin eipä enää ollut.
Olen maistanut kerran, kaakaon makuista, ja lukenut Wikipediasta mitä se on, mutta en muista enää mistä se on tehty.
Maistui makealta ja rasvaiselta(?), mutta samalla jotenkin kuivalta. Ei ollut suussasulavaa kuten vaikka suklaa.
Oih, halva on ihanaa. Yhä melkein seitsemänkymppisenä muistelen herkullista halvaa, jota aina sai lapsena mummolassa.
Vielä silloin tällöin ostan itsekin kaupasta sellaisen pienen halvapakkauksen ja leikkaan siitä ohuita siivuja kahvin kanssa. Parasta on sellainen halva jossa on kaakaoraitoja.
Muinaisessa Neuvostoliitossa oli myynnissä halvalla täytettyjä konvehteja, tykkäsin niistäkin. Ehkä niitä on Venäjällä vieläkin.
Ja kaikki kai tuntevat M/s Romantikan Jocken. Tervetuloa, välkommen, maistakaa halvaa. :)
Ei ole montaa kuukautta kun mieheni oli ollut lähikaupassa ja kiinnittänyt huomiota ikääntyneeseen naiseen, joka kaksin käsin kahmi ostoskärryyn ”jotain patukoita”.
Mies meni uteliaana katsomaan, että mikä on tämän mummelin suuri herkku, ja se oli halva.
Mies ei tiennyt mitä se on, joten osti itselleen ja minulle yhden kokeiltavaksi.
Kumpikaan ei tykännyt. Minäkään en tiennyt halvasta ennen tätä. Mutta nyt pystyin vastaamaan tietäväni! :)
Halva on sen verran makeaa, ettei sitä voi syödä kuin pienen palasen kerrallaan. Mutta se riittääkin, tulee makeankaipuu varmasti tyydytettyä.
Herkullisia ovat olleet kaikki halvat, joita olen päässyt maistamaan. Pistaaseilla ja suklaalla maustetut ovat olleet parhaita.
Täytyykin ensi kerralla napata kaupasta yksi halvapaketti, pitkästä aikaa. Vaniljajäätelön päälle murustettuna on herkkua.
Tiedän. Se on lyhenne sanasta halvattu.
Tykkään murustaa suklaan makuista rahkaan ja jäätelön päälle.
Halvasta sain tietää miehen äidin kautta, jolla venäläiset sukujuuret. Sielläpäin suurta herkkua.
Halva on herkkua. Seesaminsiemenistä tehtyä tahnaa, jota voi syödä sellaisenaan tai murustaa jätskin päälle tai sekottaa kermavaahtoon.
Sopii tosi hyvin myös lisämausteena omenapiirakan täytteeseen tai vaikka täytekakun kerrosten väliin voi sitä ripotella. Antaa sellaisen pähkinämäisen säväyksen.
Halvan karkkitehtaan ensimmäinen tuote oli muuten juuri halva. Siitä se koko firman nimikin tulee.
Tiedän ja en, vaalean beessiä makeaa ja pahaa. Onko se tehty seesamin siemenistä vai mantelista vai mistä? Muistan kyllä että tuota on ollut aikojen alusta kaupoissa, kerran ostin en osta toiste.