Tehdessäni Finnairin lennolle checkinniä tuli ilmoitus, että on ylibuukattu, ja kysyi olenko vapaaehtoinen vaihtamaan lentoa.
Katsoinpa sitten huvikseni, niin kylläpä vaan silti myyvät lippuja edelleen tuolle lennolle. Eli haluavat potkia tällaisen kohtuuhintaisen lipun ostaneen pois ja myyvät kalliimmalla lippuja "täyteen" koneeseen. Haista Finnair vee.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hintaluokan liput olit ostanut, Ap? Oliko mahdollisesti se, johon sisältyy paikkavaraukset ja ruumaan menevä matkatavara?
Kiinnostaisi kuulla, kun itsellä on tuollaiset liput hankittuna, enkä kaipaa mitään ylläripylläreitä varsinkaan enää check-in-vaiheessa...
Tee check-in ajoissa, heti kun se on mahdollista tehdä. Tuota ylibuukkauksen takia poisjäämistä kysytään kaikilta mutta loppuviimein koneesta jää pois ne viimeisenä lähtöselvitykseen tulleet joille ei enää riitä paikkoja. Tämä siis jos kukaan ei ota sitä rahaa ja vaihda vapaaehtoisesti lentoa.
Vaikka check-inin tekisi heti, kun järjestelmä sallii, saa tuo on vaihtopyynnön. Ei sillä ole merkitystä, yrittääkö 36 tuntia ennen lentoa tai 24 tuntia ennen, kone on täynnä.
Tottakai se kysytään kaikilta. Mutta jos kukaan ei vapaaehtoisesti vaihda, viimeiset chekkaajat jäävät pois.
Olen tehnyt lähtöselvityksen 35h59 min ennen lähtöä ja silti minut on pudotettu pois koneeseen pääsijöistä. Myöhästyin parhaan kaverin valmistujaisista.
Ostaessasi lentolipun olet hyväksynyt kaikki ehdot. Siellä varmasti sanotaan jotain tästä ylibuukkaus asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Ostaessasi lentolipun olet hyväksynyt kaikki ehdot. Siellä varmasti sanotaan jotain tästä ylibuukkaus asiasta...
Tämä on totta, mutta ei ole kovinkaan reilua, että vaihdat saman lentoyhtiön koneesta toiseen, vaihtoaikaa 3 h eli ihan riittävästi ja silti tullessasi jatkolennon lähtöportille saat kuulla, että me siirsimme sinut seuraavaan koneeseen (lähtö 12 tunnin kuluttua), koska epäilimme, että et ehdi tähän. Ei korvauksia (ennen kuin niitä ryhtyi oikeusteitse vaatimaan) eikä mitään perusteluja. Puoliso kuitenkin pääsi sille jatkolennolle, jossa oli 3 tyhjää paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla viime kuussa. Finnairia ei pätkääkään kiinnostanut se, että jatkolento oli varattu nimenomaan tämän lennon mukaan ja lentoni siirto aiheutti erittäin paljon ongelmia, myöhästyin esimerkiksi tärkeästä kokouksesta. Heille olin yksin matkustava, jonka paikan saattoi antaa pois, kun koneeseen haluttiin tietty porukka. Ei siinä ihmeemmin uudet lentoliput ja halvan hotellimajoituksen korvaaminen auttaneet, kun en päässyt tärkeään tilaisuuteen.
Ei kai siihen lennon vaihtamiseen ole pakko suostua? Vai onko?
Miten niin "potkia pois"? Itsehän kirjoitit, että he etsivät vapaaehtoisia! En kyllä itse ilmoittautuisi vapaaehtoiseksi vaihtamaan ilmaiseksi lentoani. Mutta sitten lähtöportilla, kun he tarjoavat vaihdosta 300-500 euroa, suostun tietenkin heti!