Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärsin juuri, että minä joudun kuoltuani Helvettiin.

Vierailija
25.04.2019 |

Olen niin suuri syntinen, että en voi saada syntejäni anteeksi saati päästä Taivaaseen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuolentoja kuten jumalia tai mitään siihen huijaukseen liittyvää ei ole olemassa.

Voit siis elää elämäsi ihan rauhassa, siitä nauttien.

Vierailija
22/33 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aliarvioi Jeesuksen sovitusta. Se koskee jokaista joka anteeksi anoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit. Jeesus on sovittanut syntisi ja saat ihan omakohtaisesti uskoa sen.

Mutta Jeesuskin vihaa minua minun syntieni tähden ja minun syntini ovat niin suuria, että niitä ei voi sovittaa.

Ei voida sovittaa, koska ne on jo sovitettu. Ja Jeesus on luvannut: ”Sitä joka minun luokseni tulee, minä en heitä ulos.”

”Jeesus on meidän syntiemme sovittaja, eikä ainoastaan meidän vaan koko maailman.”

Niinpä. Jeesus on totuus ja puhuu totta. Kun hän siis sanoo jotain, se todella on niin eikä siihen ole mitään sanomista.

Vierailija
24/33 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit. Jeesus on sovittanut syntisi ja saat ihan omakohtaisesti uskoa sen.

Mutta Jeesuskin vihaa minua minun syntieni tähden ja minun syntini ovat niin suuria, että niitä ei voi sovittaa.

Ei voida sovittaa, koska ne on jo sovitettu. Ja Jeesus on luvannut: ”Sitä joka minun luokseni tulee, minä en heitä ulos.”

”Jeesus on meidän syntiemme sovittaja, eikä ainoastaan meidän vaan koko maailman.”

Niinpä. Jeesus on totuus ja puhuu totta. Kun hän siis sanoo jotain, se todella on niin eikä siihen ole mitään sanomista.

Huoh... joo-o. Kyllä näin var-mas-ti on! :)

Vierailija
25/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on helvetti helvetin hyvin selitetty.

Vierailija
28/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja.

https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2286448

Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.

Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.

Vierailija
30/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798543/ravisteleva-tietokirja-romutta…

Ravisteleva tietokirja romuttaa käsityksemme Raamatun muuttumattomuudesta

Vierailija
31/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti ei ole ikuista, se loppuu aikanaan.

Vierailija
32/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle:

Abrahamilaisten uskontojen (siis erityisesti kristinuskon) mukaan ihminen haluaa päästä "Paratiisiin" eli Taivaaseen. Mutta Taivas on edelleen aineellisessa maailmassa, ja ihmisen on palattava maan päälle ja alettava kerättävä jälleen "taivas-pisteitä", esimerkiksi pelottamalla muita ikuisella helvetillä. Kristityt uskovat, että Paratiisi on ikuinen, mutta sitä se ei ole. Se on vähän niin kuin loma.

Mutta itämaisessa filosofiassa halutaan päästä pois aineellisesta maailmasta kokonaan. Raamatussa puhutaan Jumalan Valtakunnasta ja Taivasten valtakunnasta. Mutta itämaiset tekstit selittävät, että ne ovat täysin eri asioita. Buddhalaiset haluavat mennä Nirvanaan, joka on aineellisen ja henkisen maailman välimaastossa, mutta hekin joutuvat palaamaan. Nirvanassa ei ole vaihtelua, se on tylsää, vaikka onkin kovin rauhallistaa.

Vierailija
33/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten tehtävä on lohduttaa, "Jumala tekee työtään" on myös ihmisten tehtävä jotain.

On turha luulla itseään suureksi edes synti-mielessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi