Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tekosyyllä aiot seli-selitellä sitä, että teillä ei sitten tänäkään vappuna syödä itse tekemiäsi vappumunkkeja?

Vierailija
25.04.2019 |

Niin, millä?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on raskausdiabetes jota hoidetaan ruokavaliolla..

Minulla ei ole tarkkaa tietoa tuosta ruokavaliosta, mutta uskon että kotitekoiset munkit sopivat siihen kuin nappi silmään. Voit surutta vedellä niitä.

Vierailija
62/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkit on epäterveellisiä, eikä edes erityisen hyvänmakuisia.

Terveellisyys on yliarvostettua. Munkit nimenomaan ovat erityisen hyvänmakuisia, joten äläpä höpötä siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii? Kenellekään ei kuulu,leivonko vai en.

Vierailija
64/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten syödään, vanhalla kunnon sotilaskodin ohjeella. Ajattelin myös kokeilla New Orleansin Beignetejä.

Oi <3

Saanko tulla teille vapuksi? Jos käy, kirjoita tänne nimesi ja osoitteesi niin osaan tulla!

Vierailija
65/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tehnyt itse munkkeja. Äitini teki kyllä niitä, kun olin lapsi. Muistan, että olivat tosi hyviä.

Kaupan (tai myyjäisten yms) munkit riittävät minulle. En ole kiinnostunut leipomisesta/munkkien paistamisesta.

Kyse ei ole kiinnostuksesta vaan perinteestä. Ja perinteet velvoittavat, sinuakin.  Joten kauppaan siitä lamps, munkkiaineksia ostamaan!

Vierailija
66/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuoli

Höpsistä, ei estä munkkien leipomista. Päinvastoin, sillä sukkuloit keittiössä puolet nopeammin kuin jalkaisin. 

Typerin lukemani kommentti taas vähään aikaan. Tiesitkö, trolli, ettei pyörätuolissa olevalla liiku raajat välttämättä ollenkaan?

Vierailija
67/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina sama syy olla leipomatta. En osaa. En ole ikinä leiponut itse mitään. En edes torttuja. Muutenkin kyllä ällöttää jotkut rasvaiset munkit. Kesää kohti on dieetti menossa, neljä viikkoa takana ja neljä edessä. 

Huono tekosyy

Vierailija
68/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkuraskaus vie mehut ja todennäköisesti rasvan käryssä seisominen ei istuisi tämän kestokrapulan kanssa hyvin yksiin. Aiempina vuosina olen useimmiten kyllä paistanut itse munkit, on ne niin hyviä :)

Ok. Saat luvan olla yhden vuoden tekemättä munkkeja. Mutta varopa, ettei jää päälle!

Vierailija
69/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli kyllä tehdä. Minkä kokoinen taikina olisi hyvä jos tekisi kuusi munkkia? Kun isommat määrät jää syömättä. Ja meillä on kaikki pienet kattilat teflon kattiloita semmoisia ohut pohjaisia niin voiko niissä paistaa? Vai pitääkö olla semmonen paksupohjainen teräskattila?

Tee kahden litran taikina vaikka saavissa ja jos munkkeja jää yli, lähetä minulle!

Vierailija
70/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfred Nuss

Vierailija
71/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö vehnää, sokeria, bulkki siemenöljyjä tai hiivaa. Siksi en tee tai syö munkkiakaan.

Vierailija
72/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liian kiireinen, sillä aikani menee siman pullotukseen, tippaleipien truuttaamiseen, serpentiini- ja ilmapalloasetelmien laatimiseen sekä mahdollisimman värikkäiden ja karnevaalihenkisten tuikkukuppikompositioiden kokoamiseen. Myös ikkunoiden pesu ja verhojen vaihto vapputunnelmaa henkiviin kuoseihin vaatii aikansa.

Noin mainio vappu-ihminen saa yhden vapaavuoden munkkien leivonnasta!

Vierailija
73/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Ostan mieluummin kaupasta sen yhden munkin jonka katson tarvitsevani. Mies ei todennäköisesti halua edes sitä yhtä. Juu, ei todellakaan kannata yhden munkin takia alkaa itse tekemään. Voiko tätä perustella vaikka kansantaloudella? 😂😂

Ei. Aina kannattaa tehdä. Ylimääräiset voi lähettää minulle.

Vierailija
74/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää mokomista pierupommeista. Ne näyttää ja maistuu hevonpaskalta. En kyllä ole jälkimmäistä maistanut, mutta haju on identtinen.

Vierailija
75/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskausdiabetes, mies taas ei välitä munkeista. Eikä ole tulossa vapuksi vieraita, joten kenellepä niitä tekisimme?

Vierailija
76/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sokeria enkä vehnäjauhoja, edes vappuna. En halua sellaista hyllyvää taikinavartaloa, yäk.

Vierailija
77/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana,eikä pidä herkutella.

Äiti oli leipuri ja meillä oli aina munkkeja. En jaksa innostua niistä muiden tavoin.

Meillä on vain serpentiiniä.

Raskaana nimenomaan pitää herkutella. Mitä raskaampana sitä parempi. 

Raskaana nimenomaan ei ole hirveän järkevää herkutella, vaan päinvastoin. Ja ei syödä kahden edestä vaan tuplaten terveelisemmin. Ei ihme, että meillä on maa täynnä äitejä, joiden paino nousee raskaana ollessa 30 kiloa, kun vedetään suklaata ja munkkia napaan naama vääränä. Vauva ei saa tuollaisista herkkupommeista mitään ravinteita. Pieni herkku silloin tällöin on ok, mutta sellainen ajatusmalli, että "Jee, nyt oon raskaana ja saan syödä kaikki maailman herkut" on oikeasti tosi epäterveellinen eikä taatusti edistä sikiön hyvinvointia, saatikka äidin.

Vierailija
78/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun meillä ei oo keittiössä punaista pöytää. Mun lapsuudessa vappumunkkeja teki naapurin täti, jolla oli punainen pöytä.

Tämä on mun tekosyyni.

Vierailija
79/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä vappua, luen pääsykokeisiin.

Vierailija
80/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana,eikä pidä herkutella.

Äiti oli leipuri ja meillä oli aina munkkeja. En jaksa innostua niistä muiden tavoin.

Meillä on vain serpentiiniä.

Raskaana nimenomaan pitää herkutella. Mitä raskaampana sitä parempi. 

Raskaana nimenomaan ei ole hirveän järkevää herkutella, vaan päinvastoin. Ja ei syödä kahden edestä vaan tuplaten terveelisemmin. Ei ihme, että meillä on maa täynnä äitejä, joiden paino nousee raskaana ollessa 30 kiloa, kun vedetään suklaata ja munkkia napaan naama vääränä. Vauva ei saa tuollaisista herkkupommeista mitään ravinteita. Pieni herkku silloin tällöin on ok, mutta sellainen ajatusmalli, että "Jee, nyt oon raskaana ja saan syödä kaikki maailman herkut" on oikeasti tosi epäterveellinen eikä taatusti edistä sikiön hyvinvointia, saatikka äidin.

Nyt olet ymmärtänyt ihan väärin. Mietipä hetki loogisesti. Miksi tuota tilaa edes kutsuttaisiin raskaudeksi jos tarkoitus ei ole olla raskas? Jos tarkoitus olisi keventyä, niin silloin puhuttaisiin kevyeksi tulemisesta, kevyeksi hankkiutumisesta, keveyenä olemisesta, vahinkokeveyksistä,  keveyden vaivoista, keveydenkeskeytyksestä, keveydentilasta, keveäksi saattamisesta, keveyden kestosta jne. 

Vappumunkit nimenomaan auttavat raskaudentilan edistymisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme