Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tekosyyllä aiot seli-selitellä sitä, että teillä ei sitten tänäkään vappuna syödä itse tekemiäsi vappumunkkeja?

Vierailija
25.04.2019 |

Niin, millä?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raskausdiabetes jota hoidetaan ruokavaliolla..

Vierailija
42/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa kuitenkin yrittäisi saada lipaistua kylmennyttä rasvakattilaa ja sitten saisi mahanpuruja, koska hän on herkkävatsainen ahne possu. Ikään kuin villisika, eli kielloista huolimatta riski on olemassa.

Inhoan näitä kissoista aiheutuvia ongelmia. Ne ovat tyhmiä ja itse aiheutettuja. Kissat ovat hävittömiä luotokappaleita jotka eivät sovellu ihmisasumuksiin. Tämä on ihan perusasia jonka pitäisi olla kaikkien tiedossa. 

Muuten aivan totta, mutta kyllä tällä nimenomaisella kissalla on häpy.

Hävykkyys ei poissulje hävittömyyttä, varsinkaan kissojen kyseessä ollen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkit on epäterveellisiä, eikä edes erityisen hyvänmakuisia.

Vierailija
44/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan muu meillä ei niitä syö, kuin minä, ja olen jo muutenkin kauhea possu. Lisäksi ne pitäisi tehdä gluteenittomana, eikä ne ole sitten edes hyviä.

Sinun juuri tuleekin aivan erityisesti tehdä ja syödä vappumunkkeja, koska olet jo kauhea possu. Se on hyvin onnellinen tilanne, sillä sinulla ei ole mitään menetettävää. 

Vierailija
45/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten syödään, vanhalla kunnon sotilaskodin ohjeella. Ajattelin myös kokeilla New Orleansin Beignetejä.

Vierailija
46/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt itse munkkeja. Äitini teki kyllä niitä, kun olin lapsi. Muistan, että olivat tosi hyviä.

Kaupan (tai myyjäisten yms) munkit riittävät minulle. En ole kiinnostunut leipomisesta/munkkien paistamisesta.

Vierailija
47/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina sama syy olla leipomatta. En osaa. En ole ikinä leiponut itse mitään. En edes torttuja. Muutenkin kyllä ällöttää jotkut rasvaiset munkit. Kesää kohti on dieetti menossa, neljä viikkoa takana ja neljä edessä. 

Vierailija
48/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkuraskaus vie mehut ja todennäköisesti rasvan käryssä seisominen ei istuisi tämän kestokrapulan kanssa hyvin yksiin. Aiempina vuosina olen useimmiten kyllä paistanut itse munkit, on ne niin hyviä :)

Vierailija
49/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kyllä tehdä. Minkä kokoinen taikina olisi hyvä jos tekisi kuusi munkkia? Kun isommat määrät jää syömättä. Ja meillä on kaikki pienet kattilat teflon kattiloita semmoisia ohut pohjaisia niin voiko niissä paistaa? Vai pitääkö olla semmonen paksupohjainen teräskattila?

Vierailija
50/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on täynnä rasvankäryä ja munkkeja tulee tehtyä enemmän kuin on kerralla tarpeen. Syön mieluiten vastapaistetut munkit kahvilassa.

Määrän ylimitoitus onkin juuri parasta itse tehdyissä munkeissa. 

Vierailija
51/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuoli

Höpsistä, ei estä munkkien leipomista. Päinvastoin, sillä sukkuloit keittiössä puolet nopeammin kuin jalkaisin. 

Vierailija
52/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian kiireinen, sillä aikani menee siman pullotukseen, tippaleipien truuttaamiseen, serpentiini- ja ilmapalloasetelmien laatimiseen sekä mahdollisimman värikkäiden ja karnevaalihenkisten tuikkukuppikompositioiden kokoamiseen. Myös ikkunoiden pesu ja verhojen vaihto vapputunnelmaa henkiviin kuoseihin vaatii aikansa.

Vierailija
53/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi syönyt äitini tekemiä munkkeja yli 50 vuotta sitten.

Omassa taloudessani ei syödä munkkeja eikä juoda simaa.

Ohiksena mainitsen, että jos aikoinaan työkaverit kysyivät marjojen poimimisesta, sanoin, että torilta saa ja Dronningholmilta.

Olet ymmärtämättömyyttäsi käyttäytynyt epäsosiaalisesti työpaikallasi. Onneksi voit suoda työkavareillesi korjaavan kokemuksen tarjoamalla heille itse leipomiasi munkkeja. Toivottavasti sinulla vielä on se työpaikka.

Olen onnellisesti eläkkeellä. Taakse jäi sini-ja marjasaaliista nipottavat svenska tapansa bättre folk från Sibbo.

Vierailija
54/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluummin kaupasta sen yhden munkin jonka katson tarvitsevani. Mies ei todennäköisesti halua edes sitä yhtä. Juu, ei todellakaan kannata yhden munkin takia alkaa itse tekemään. Voiko tätä perustella vaikka kansantaloudella? 😂😂

Vierailija
55/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuoli

Höpsistä, ei estä munkkien leipomista. Päinvastoin, sillä sukkuloit keittiössä puolet nopeammin kuin jalkaisin. 

Käsien toimintakyky ei riitä. En halua sytyttää kämppää ja koko palvelutaloa palamaan.

Vierailija
56/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullotin simani eilen, se saa riittää vapuksi. Lidlistä saa nimittäin munkkirinkilöitä 1 €:lla 3 kpl ennen vappua paistopisteestäa! Taitoni ei ihan taida riittää itsetehtyihin munkkeihin, eikä hintakaan olisi edullisempi kuin Lidlin munkit, hyvä paistorasva nimittäin maksaa maltaita, ja sitä tarvitaan paljon.

T. Lidl-mies

Mies, kyse on siitä, että perinne-ihminen tekee itse. Kaupasta saataviin ei edes vertailla, ollenkaan ei lähdetä sellaiseen. Myöskään hinta ei ole mikään vertailukohta, itse tehdyt saavat maksaa jopa monikymmenkertaisesti, sillä ovathan ne itse tehtyjä.

Uskoisin taitosikin riittävän. Mutta jos kuitenkin olet poikkeuksellisen toistaitoinen, niin vielä ehdit osallistua Martta-liiton munkki-kurssille. Rasva ei ole kallista, ei lähellekään niin kallista kuin esimerkiksi nuuska, jota arvatenkin käytät.

Vierailija
57/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vappu ole työläisten juhla. Jos joku haluaa juhlia sitä munkilla, niin siitä vaan.

Meillä ostetaan tippaleipiä ja ne ostetaan pienestä kotileipomosta. Ei käryä ja hajua kotiin.

Vierailija
58/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkit on ihan hyviä, mutta en todellakaan ala käryttämään koko taloa niiden takia, ihan hirveetä hommaa :D Lisäksi niitä tulisi tehtyä ihan liikaa jos siihen hommaan ryhtyy. Jos munkit halutaan vapuksi niin haetaan kaupasta munkki per naama.

Kuulut selvästi Suomen kotikiusaajat ry:hyn.

Vierailija
59/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla gluteenitonta enkä osaa tehdä.

Vierailija
60/92 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmaksi tulisi tehdä munkit, kun itse ostaa yksi munkki Lidlistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme