Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka vaadit lisää vauvoja - perustele minulle miksi synnyttäisin

Vierailija
25.04.2019 |

Olen hedelmällisessä iässä oleva nainen, jolla on lapsia haluava, vakityössä oleva mies. Keskiverto palkka. Mahdollisuus siis löytyy. Itse vielä opiskelen. Oma kantani lapsiin ei ole ehdoton, joskaan en paljasta kumpaan suuntaan kallistun.

Sen verran voin paljastaa, etten vihaa lapsia. (:D) Omien kavereideni lapsiperhe-elämää seuratessani, on äidin osa näyttäytynyt vaivalloisena, sekä vankilan kaltaisena. Joskin varmasti myös omat lapset ovat todella rakkaita.

Kerrotko minulle, sinä joka toivot maamme väkiluvun kasvavan, miksi juuri minä synnyttäisin vauvan? Hyviä perusteluja saatan jopa kuunnella.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin yrittää lasta, JOS:

1. Ilmastonmuutos pysähtyy.

2. Kumppanini muuttuisi todella epäitsekkääksi ja minuakin vastuullisemmaksi vanhemmaksi.

3. Vakituinen duuni tai varmuus, että töitä löytyisi äitiysloman jälkeen.

Vierailija
42/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua sinun lisääntyvän.

Oho, aika kiusallista. Tiedät kuka olen ja lisäksi olet tehnyt gallupia aiheesta?

-Ap

Tiedämme kaikki että kommentin kirjoittaja on väärässä.

Äitisi toivoo sinun lisääntyvän, sanoi mitä sanoi (ehto: on hengissä)

Meitä muita ei voisi vähempää kiinnostaa, kunhan olet tasapainoinen henkilö joka pystyy huolehtimaan kakarastaan ilman yhteiskunnan rahoja. 

Mikäli taas me joudumme maksamaan elämänne, älä tee sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa, jos tulevaisuudessa täällä olisi myös alkuperäisiä suomalaisiakin, eikä pelkkiä tulijoita

Olen toista mieltä. Moni mies on niin nolo, että on syytäkin vaihtaa miehet uusiin.

Vähenee se geneettinen sisäsiittoisuuskin. Ja onhan noi syyrialaismiehet upeita verrattuna johonkin jakkaraiseen ja hallahiin.

Vierailija
44/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vanha keskusteluni heräsi eloon! No, alkoiko tulla niitä perusteluja?

Nyt ainakin näköjään niitä vaatijoita roikkuu internetissä.

-Ap

Vierailija
45/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa, jos tulevaisuudessa täällä olisi myös alkuperäisiä suomalaisiakin, eikä pelkkiä tulijoita

Mielenkiintoista.

Miten mielestäsi yhteiskunnan tulisi tukea nuoria vanhempia? Miten itse vaikutat tulevaisuuteen tältä yhteiskunnalliselta kannalta?

Kuinka yhteiskunta tuki 1500-luvulla?

Silti lisäännyttiin.

Vierailija
46/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait kukaan ryhdy lapsentekoon koska synnytystalkoot? Miehenä pidän kyllä lapsista mutta nykymaailma on liian arvaamaton niiden kasvattamiseen. Nytkin lehdet on täynnä lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Ymmärrän naisia jotka eivät halua tätä huolta itselleen.

Tämä nyt on sellaista soopaa, ettei paremmasta väliä. Koskaan ennen ole väkivallan taso ollut näin matalalla, tai hyvinvointi näin korkealla. Myönnä vaan avoimesti että olet liian laiska ja mukavuudenhaluinen riskeerataksesi mukavaa elämääsi... 😁

Vierailija
47/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, aika kiusallista. Tiedät kuka olen ja lisäksi olet tehnyt gallupia aiheesta?

-Ap

Meitä muita ei voisi vähempää kiinnostaa, kunhan olet tasapainoinen henkilö joka pystyy huolehtimaan kakarastaan ilman yhteiskunnan rahoja. 

Miten pystyy samaan aikaan tasapainoisesti huolehtimaan lapsesta ja maksamaan tämän elämän? Tällöinhän joutuu menemään töihin ja lapsen heittämään muiden hoidettavaksi? Tarkoititko siis naista ja miestä yhdessä?

Kenen muuten ajattelit hoitavan sinut vanhana? Jonkun mielikuvituskaverin?

Vierailija
48/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Miten mielestäsi yhteiskunnan tulisi tukea nuoria vanhempia? Miten itse vaikutat tulevaisuuteen tältä yhteiskunnalliselta kannalta?

Silti lisäännyttiin.

Nyt kun kysyt, tässä kiinnostavaa historiallista faktaa naisen elämästä tuohon aikaan:

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/2797155-100-vuotta-jotka-mullist…

Toki heillä ei ollut ehkäisyä käytössään. Olisi muuten voinut jäädä hankkimatta.

Vierailija
49/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskusteluun nyt lisää niitä perusteluja! Popparit on tulilla.

Vierailija
50/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Silti lisäännyttiin.

Eli naisten pitäisi huolehtia yhteiskunnan hyvinvoinnista uhraamalla ruumiinsa ja oikeastaan koko elämänsä. Yhteiskunnan ei tarvi millään tavalla tukea tätä, vaan naiset luonnostaan haluavat olla eräänlaisia marttyyreita.

Perustelusi ei vakuuttanut minua. Oikeastaan lähinnä toimi päinvastoin.

-Ap

Vierailija
51/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miten pystyy samaan aikaan tasapainoisesti huolehtimaan lapsesta ja maksamaan tämän elämän? Tällöinhän joutuu menemään töihin ja lapsen heittämään muiden hoidettavaksi? Tarkoititko siis naista ja miestä yhdessä?

Kenen muuten ajattelit hoitavan sinut vanhana? Jonkun mielikuvituskaverin?

Automaatio tulee viemään merkittävän osan työpaikoista. Jos se ei iske terveydenhuoltoon, sinne riittää kyllä jodi-mikkoja.

Jos robotiikka iskee myös terveydenhuoltoon niin vastaus on "kuolen sänkyyn sidottuna ja huumattuna", siinä ei mielikuvituskaveria tarvita.

Ohimennen mainittuna: esimerkiksi japanissa on niin huono tilanne, että vanhukset tekevät rikoksia päästäkseen vankilaan. Eikä kyse ole siitä riittääkö siellä työntekijät.

Vierailija
52/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielenkiintoinen kysymys olisi nimenomaan tuo yhteiskunnallinen näkökulma. Jos vaatii naisia synnyttämään yhteiskunnallisista syistä, millaista tukea olisi valmis antamaan nuorille perheille. Äideille, isille ja lapsille tottakai, ei vain niille synnyttäjille.

Tapauksessa, että ei ole yhteiskunnallisesti mielipidettä, mutta toivoisi oman vaimonsa tai naisystävänsä synnyttävän, millaisia käytännön järjestelyjä ehdottaisi niin että kaikilla on hyvä olla?

Toivoisi oman tyttärensä synnyttävän itselleen lapsen lapsia - miten aikoisi tätä tukea?

Niin edes päin, ymmärrätte varmasti pointin.

Ei kai kukaan oleta että ilman tälläistä tukemista voisi vaatia / suostutella /esittää toiveita / syyllistää.. jatka listaa eteenpäin.

Vierailija
53/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Silti lisäännyttiin.

Eli naisten pitäisi huolehtia yhteiskunnan hyvinvoinnista uhraamalla ruumiinsa ja oikeastaan koko elämänsä. Yhteiskunnan ei tarvi millään tavalla tukea tätä, vaan naiset luonnostaan haluavat olla eräänlaisia marttyyreita.

-Ap

Kysymys oli "miten yhteiskunnan tulisi tukea nuoria vanhempia"

Tuo oli yksi tapa vastata "ei mitenkään"

Jos sinulla on varaa, teet lapset tai olet tekemättä. Jos olet ihmiskunnan kuonaa, luultavasti teet lapset.

Minun puolestani ihmiskunta voisi kuolla sukupuuttoon, mielellään ennen kuin pallo on muuten elinkelvoton.

Vierailija
54/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tai edes suurin osa ajattelee, että kyllä joku muu synnyttää niin siinä käy siten ettei niitä vauvoja teekään kukaan. ("Tiedätkö ketään 'joku muu' -nimistä...?") Vaikka kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset hankkisivat nyt lapsen, niin silti väestön ikärakenne ja kantasuomalaisten määrä on menossa edelleen huonoon suuntaan.

Siksi.

Vierailija
55/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki tai edes suurin osa ajattelee, että kyllä joku muu synnyttää niin siinä käy siten ettei niitä vauvoja teekään kukaan. ("Tiedätkö ketään 'joku muu' -nimistä...?") Vaikka kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset hankkisivat nyt lapsen, niin silti väestön ikärakenne ja kantasuomalaisten määrä on menossa edelleen huonoon suuntaan.

Siksi.

Huonoon suuntaan? Riippuu näkökannasta.

Vierailija
56/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatio tulee viemään merkittävän osan työpaikoista. Jos se ei iske terveydenhuoltoon, sinne riittää kyllä jodi-mikkoja.

Jos robotiikka iskee myös terveydenhuoltoon niin vastaus on "kuolen sänkyyn sidottuna ja huumattuna", siinä ei mielikuvituskaveria tarvita.

Ohimennen mainittuna: esimerkiksi japanissa on niin huono tilanne, että vanhukset tekevät rikoksia päästäkseen vankilaan. Eikä kyse ole siitä riittääkö siellä työntekijät.

Mikä on jodi-mikko?

Vierailija
57/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin vankila äidille on vauvavuosi, joka nimensä mukaisesti kestää vaan vuoden.

Ei kaikille. Itse tykkäsin älyttömästi raskaudesta, synnytyksestä ja ekasta parista vuodesta. Sitten alkaa uhmat ja päiväkotirumbat ja pitää se sisaruskin olla ja sillä onkin kaikki mahdolliset allergiat ja koko alkuhuuma kaikkoaa ja hermot hermot menee ja huomaat olevasi jatkuvasti pettynyt puolisoosi kun ei se sitten kuitenkaan pysty oikeasti olemaan läsnä tässä lapsihärdellissä jne. Sitten ne on esikoululaisia ja koululaisia ja yllättäen ihan fiksuja eikä ilmeisesti ihan kauhean traumatisoituneita ja olet ihan, että huhhuh ja alat taas tosissasi nauttimaan elämästä ja itsestäsi ja kaikki on jonkin aikaa ihan tosi hyvin. Ja sitten tulee ekat esimurrosiän kriiseilyt, taas huomaat ettei puoliso ole ihan tässä mukana rinnalla, vanhat pettymykset nousee pintaan ja huomaat olevasi jossain hemmetin kesi-iän kriisissä itsekin ja ja ja... Ja sitten oletkin täys yh kun puolisolle iski vieläkin kipakampi kriisi ja siinä sitten uhraat loputkin voimavarasi saattaaksesi ihanat teinit täysipäisiksi aikuiseksi...

Jep. Minulle tämä on ollut mahtava seikkailu, enkä olisi se ihminen kuin nykyään olen ilman kaikkia koettelemuksia, mutta... Omille lapsille olen kyllä tähdentänyt, että lapsia ei todellakaan tarvitse tehdä ja kasvattavia kokemuksia ja haasteita on ihmiselämässä muutenkin. En odota innolla isovanhemmaksi tuloa. Odotan innolla nuorimmankin muuttamista kotoa. Odotan innolla mahdollisuutta elää omannäköistä elämää. Odotan innolla rauhaa ja yksin oloa.

Sori ap, tarkoitukseni oli painottaa lasten saannin positiivisia puolia, mutta ilmeisesti juuri tänään en pysty nostamaan niitä huonompien puolien yli.

Vierailija
58/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Silti lisäännyttiin.

-Ap

Kysymys oli "miten yhteiskunnan tulisi tukea nuoria vanhempia"

Tuo oli yksi tapa vastata "ei mitenkään"

Jos sinulla on varaa, teet lapset tai olet tekemättä. Jos olet ihmiskunnan kuonaa, luultavasti teet lapset.

Minun puolestani ihmiskunta voisi kuolla sukupuuttoon, mielellään ennen kuin pallo on muuten elinkelvoton.

Siinä tapauksessa eri asia. Otsikosta huomaat varmasti, että kysymys oli osoitettu niille vauvojen vaatijoille.

-Ap

Vierailija
59/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Kiitos mielipiteestäsi. Vastaisitko sitten vielä viestin numero 53 kysymyksiin.

Vierailija
60/79 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on jodi-mikko?

eräänlainen puoskari. Hoitaja tai vastaava joka ei haluaisi olla hoitaja mutta kun opo sanoi että sieltä löytyy töitä eikä nyt muutakaan ole tarjolla koska automaatio kehittyi vauhtilla 2020-2050.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän