Sinä, joka vaadit lisää vauvoja - perustele minulle miksi synnyttäisin
Olen hedelmällisessä iässä oleva nainen, jolla on lapsia haluava, vakityössä oleva mies. Keskiverto palkka. Mahdollisuus siis löytyy. Itse vielä opiskelen. Oma kantani lapsiin ei ole ehdoton, joskaan en paljasta kumpaan suuntaan kallistun.
Sen verran voin paljastaa, etten vihaa lapsia. (:D) Omien kavereideni lapsiperhe-elämää seuratessani, on äidin osa näyttäytynyt vaivalloisena, sekä vankilan kaltaisena. Joskin varmasti myös omat lapset ovat todella rakkaita.
Kerrotko minulle, sinä joka toivot maamme väkiluvun kasvavan, miksi juuri minä synnyttäisin vauvan? Hyviä perusteluja saatan jopa kuunnella.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tasapainoinen vanhempi kysele av:lla tuollaisia. Vanhemmilta vaaditaan paljon muutakin kuin x määrää lapsia. Korvalla lotkautellaan noille kysymyksille.
Ja sinä et ilmeisesti osaa edes lukea :D
Minä en aio tehdä lapsia ikinä eivätkä muiden mielipiteet asiasta kiinnosta minua. Synnytystalkoopuheet ja muut painostamismuodot ärsyttävät kyllä itseänikin, mutta annan niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
N39
Ap, ei kukaan vaadi sinua synnyttämään. Jos tuolta tuntuu, on parasta jättää synnyttäminen niille, jotka eivät siihen erityisiä perusteluja kaipaa.
Ei kait kukaan ryhdy lapsentekoon koska synnytystalkoot? Miehenä pidän kyllä lapsista mutta nykymaailma on liian arvaamaton niiden kasvattamiseen. Nytkin lehdet on täynnä lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Ymmärrän naisia jotka eivät halua tätä huolta itselleen.
Pahin vankila äidille on vauvavuosi, joka nimensä mukaisesti kestää vaan vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Pahin vankila äidille on vauvavuosi, joka nimensä mukaisesti kestää vaan vuoden.
Pahin, vaan onko silti ainoa? Kyllä siinä on riski olla 18 vuotta "vankilassa", vaikka rakastaisikin jälkikasvuaan suunnattomasti.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei kukaan vaadi sinua synnyttämään. Jos tuolta tuntuu, on parasta jättää synnyttäminen niille, jotka eivät siihen erityisiä perusteluja kaipaa.
Kyllä on ihan politiikot ryhtyneet pohtimaan, että pitäisi saada naiset synnyttämään. :D Sinä et ole kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kait kukaan ryhdy lapsentekoon koska synnytystalkoot?
Ei varmasti. Ajatuksena on lähinnä uteliaisuudesta kuulla millä tämä perustellaan. :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole aika vastuutonta hankkia lapsi ilman minkäänlaista järkeen perustuvaa pohdintaa? Iso päätös, joka vaikuttaa toisen ihmisen koko elämään. Pitäisikö tälläinen päätös tehdä pelkästään tunteella?
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio tehdä lapsia ikinä eivätkä muiden mielipiteet asiasta kiinnosta minua. Synnytystalkoopuheet ja muut painostamismuodot ärsyttävät kyllä itseänikin, mutta annan niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
N39
Se on hyvä niin. Nauti elostasi noin. :)
Minua kiinnostaa muiden mielipiteet, koska olen utelias kuulemaan millä perusteella tähän kannustaisi esimerkiksi minua. Olen utelias ihminen. Tottakai mulla on jo ajatus aiheeseen olemassa, muttei kokemusta.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kerroin, etten paljasta miltä aihe minusta tuntuu. Voi olla että haluan kovasti lapsia, voi olla että en halua lainkaan. Molemmissa tapauksissa on kiinnostavaa kuulla vastaus kysymykseen "miksi?".
Toki jos lapsia ei halua, ei niitä kannata väkisin hankkia.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAATIIKO oikeasti kukaan vauvoja?
Ei suoraan vaadi, mutta kuitenkin syyllistää vähintään yleisellä tasolla naisia aiheesta.
Sellaisille urpoille pitää vain nauraa.
Tavallaan aika sinisilmäistä ajatella, että lapsenteko on muiden mielestä täysin yksityisasia. Vaikka sen pitäisikin olla, ei se sitä ole maailmansivu ollut. Eikä ole tänä päivänäkään, kuin hienoissa sanoissa. Vähintään tietyt sukulaiset ja politiikot kuvittelevat, että heidän mielipiteellään on painoarvoa. Kertoisivat nyt niitä perusteluja. Eikä täällä satu olemaan ketään vauvauutisten onkijaa paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Sellaisille urpoille pitää vain nauraa.
Toki niinkin voi tehdä. Mutta eikö olisi kiinnostavaa kuulla, millä tämän painostuksensa / syytöksensä perustelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Se on hyvä niin. Nauti elostasi noin. :)
Minua kiinnostaa muiden mielipiteet, koska olen utelias kuulemaan millä perusteella tähän kannustaisi esimerkiksi minua. Olen utelias ihminen. Tottakai mulla on jo ajatus aiheeseen olemassa, muttei kokemusta.
-Ap
Kiitos. Nauti sinäkin :)
Voit ottaa siitä söpöjä kuvia. (Instamateriaalia!!!)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kivaa, jos tulevaisuudessa täällä olisi myös alkuperäisiä suomalaisiakin, eikä pelkkiä tulijoita
Mielenkiintoista.
Miten mielestäsi yhteiskunnan tulisi tukea nuoria vanhempia? Miten itse vaikutat tulevaisuuteen tältä yhteiskunnalliselta kannalta?
Voi toteuttaa omia toteuttamatta jääneitä unelmiaan. (Kjeh kjeh)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua kukaan vaadi lisääntymään. Lienee suotavaa ettei kaikki mouhot lisäänny.
Valitettavasti tuolla on toinen keskustelu, jossa niitä vauvoja vaaditaan.
Pahoittelen, jos spämmin palstaa, mutta teen aiheesta vielä gallupin.
-Ap