Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Hyvää Maanantaita SYYSMAMMAT!***

22.05.2006 |

toivottelen vain mukavaa viikonalkua ja ihania ilmoja jokaiseen maankolkkaan! Lähdössä töihin, kävin vain tsekkaan postit, kun eilen nukahdin kun nukuttelin poikia ja en jaksanut enää kömpiä koneelle vaan jatkoin unia tankattuani kupuun hieman apetta.

Uskomatonta, Lordi tosiaan voitti! Olimme lauantain teatterireissulla Rovaniemellä ja satuimme menemään syömään Comicoon, siellä olikin Euroviisuvalvojaiset ihan Mtv3:n kera. Filmasivat innokkaimpia (me oltiin onneksi laita pöydässä ja ei ollenkaan niin innokkaita :) ) ja sitten soittivat seiltä viisujen takahuoneeseen Lordin managerille just ennen esiintymistä, jutustelu kuului kaijuttimista. Olihan mukava tunnelma kun Rovaniemen pojat esiintyivät, upeaa. harmiksemme linjuri lähti jo klo 24, mutta linkussa kuuntelimme tuloksia ja niinhän siinä sitten kävi, että mummot ja papat lakoon ja voitto tuli! Hyvä Suomi, hyvä Lappi! Täytyy laittaa lappilaiset asialle niin onnistuu ;) Oli pakko sanoo...

Mutta nyt äkkiä pukeen lapsia, myöhässä jo kohta olemme, kun mamma hehkuttaa.

Tuttis kera viikarien

ps. ärsyttävä se Latvian vai Liettuan biisi " We are the winners of this vision..." koko ajan soi päässä, plaah.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ikävät asiat muistaa kirjoittaa, mutta hyviä ei. Eli liitoskivut oli ja meni silloin, kun niistä päivitin. Nyt oon ollu viikkotolkulla tosi hyvässä kunnossa sen suhteen. Tyyny jalkojen välissä oon nukkunu siitä asti ja tukivyö on käytössä. Muutoinkaan ei oo raskauden suhteen valittamista. Iltaisin on jalat tosi väsyny, mutta oon sitte ottanu magnesiumia, että saan nukuttua (jalat rauhoittuu). Yöllä tahtoo jalat välillä puutua tai lonkat tulla kipeiks, mutta asennon vaihto auttaa.

Kukkuu. Mulla sf tais olla aika sama rv30+, mutta on siis vähän pienempi kuin muilla on ollu. Ja kuitenki vauva on ison oloinen liikkeiltään. Mutta hyvä pointti tuo, että maha on alempana. Eli siitä voi mullaki olla kyse eikä liittyiskä vauvan kokoon tai siihen,että ois tyttö tulossa.

Pekkaa ei pottailu kiinnosta. Joskus suostuu hetken istumaan, mutta ei viiti kauaa olla. Ehkä kerran päivässä kysyn. En viiti turhan takia koko päivää vessassa istuksia. Koitan nyt sopeutua ajatukseen, että ekaa kertaa mulla on pitemmän aikaa kaks vaippapyllyä yhtä aikaa. Mutta toki kesällä voi muutosta tulla, jos vain jaksan sen sitten huomioida. Mutta voi olla, että menee ens kesään kuivaks oppiminen Pekalla.

Lila. Varmasti hyvä ratkaisu. Kyllä niitä lainoja ehtii lyhennellä myöhemminkin.

Kiva, että Mersu ees vähän ehti käymään. Toki ois mukava kuulla lisääkin.

Tarin kuulumisia oli myös mukava yhtenä päivänä lukea.

Tänään on ollu pyykkipäivä. Oon myös siivonnu ja uudelleen järjestelly vaatehuonetta ja kaappeja. Vauvan takia ja muutenkin. Esikoisella alkoi iltapäivällä oksennustauti. Kovasti oli pojalla kurja olo ja unissaakin välillä valittaa. Mies lähtee huomenna reissuun ja tulee ke iltana. Torstaillekin sillä ois pakollista menoa. Voi tulla aikamoinen viikko. Tai voihan sitä aina toivoa, että muut ei sairastuiskaan.

Täytyy mennä varmuuden vuoksi pian itekin nukkumaan, että jaksais sitte.

T@hti

Vierailija
22/24 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

pikana kuulumiset. Viikonloppu meni aitaa istuttaessa niin etten koneelle kerinnyt, vaan silmäilin nopeesti viikkispinon läpi. Aikamoinen homma oli saada 75 aidantainta maahan -ja haasteellisin osa oli saada ne suoraan riviin... Vaikka poika oli mummulassa ei meille jäänyt aikaa mihinkään muhinointiin, koko päivän pihalla lapion varressa heiluttuamme lopulta saunanpuhtaina kaaduimme petiin. Tai no, ekaks yritettiin katsoa euroviisuja. Toinen nukahti sohvalle, toinen nojatuoliin.... Heräsin puol 12 jälkeen ja sanoin että nyt mennään kyllä sänkyyn nukkumaan. sillä välin kun kävin hammaspesulla alkoi tulla niitä tuloksia ja pakkohan siihen oli jumittaa suu ammollaan katsomaan sitä ihmettä. Että suomi otti ja voitti!! Uskoin kyllä että lordi pärjää, mutta jotenkin mut oli niin aivopesty ettei suomi VOI ikinä voittaa ni eihän sitä meinannut uskoa ollenkaan. Ja täysiä pisteitä sateli.... Just tänään yks mun irlkantilainen ystävä tekstaili ja onnitteli, oli kuulemma äänestänyt lordia ;)

Niin, nyt on taimet maassa ja odotan kovasti sadetta ettei tarvis kastella niitä joka ilta. Ehkä sit viiden vuoden päästä meillä on upea ja tiheä syreeniaita, nyt se on 10 cm tapeilla. Odottavan aika on pitkä... (mitä, minäkö muka hetimullekaikkitännetyyppiä...???)

Rakkaus lähti tänään koko viikoksi Lahteen töihin, tulee aikasintaan torstaina, ei mä koitan selvitä yh-äitinä tän viikon. Mutta kaipa se tästä.

Masu alkaa jo kovasti pullistua, vaikka vasta viikko 11 ja risat. Mutta silti jotenkin koko odotus on nyt jäänyt ihan taka-alalle omissakin ajatuksissa, eipä sitä juuri enää mieti. Itse asiassa meinaan välillä unohtaa koko jutun...

Pottailusta olitte ainakin keskustelleet. Meillä se homma alkoi hyvin aikoinaan, aloitettiin jo 8 kk iässä kokeilumielessä, mutta on nyt selvästi mennyt takapakkia. Poika kyllä istuu potalla, joskus sitä on jopa vaikea saada siitä pois, istuisi vaikka 15 min (meillä potalla luetaan kirjoja), mutta harvoin mitään tulee. Joskus pissa, kakka ei koskaan. Hassua, sillä teki pienenpänä kakatkin usein pottaan. Olikohan vaan sattumaa???

jospa sitä syventyis johonkin ihanaan puutarhalehteen sohvalle ja rentoutuisi vähän ennen nukkumaan menoa (minäkö hurahtanut, hä??). Ja kuppi teetä mukaan. Nam.

Hyveli Yveli (hyvää yötä) ja kauniita unia kaikille!

Ainiin, mäkin tahdon Tallinnaan! Ens keväänä vaan on se pieni imeväinen mutta joskus vielä mäkin pääsen...

äitikuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä meni pari tuntia yhteensä ulkoilureissuun. Päivällä oltiin kotona lounaan ja päikkäreiden aika ja sitten takasin ulos. Esikoinen kävi välillä muskarissa, minä vaihtamassa kakkavaippoja, mutta muuten oltiin seiskaan saakka ulkona. Iltapäivällä kun päästiin pihalle, niin syysneito juoksee suoraan grillauspaikalle ja vääntää kakan housuun. Ei kun vaihtamaan heti vaippaa kotiin. Välillä käytiin kaupassakin ja eikös taas haissut kakka kesken kaiken.

Syreenit on nopeakasvuisia, joten niitä ei tarvi ikuisuuksia odotella. Me leikattiin toissa syksynä unkarinsyreeneistä jonkin verran pois ja heti seuraavana kesänä kasvoivat lähemmäs pari metriä korkeutta lisää. Nyt syksyllä haluan leikata ne kunnolla alas, että ne tuuhenis paremmin eikä heti kasvais niin kauhean korkeiksi. Meidän syreenit on kai jotain 10 vuotta vanhoja.

Kertokaa mikä mielenhäiriö pitää ihmiselle iskeä, kun Tallinnassa vielä satamassa piti käydä kaupassa ja ostaa kauhea kasa suklaata! Ei mitään järkeä. Nyt vaan syön ja turpoan. Ne suklaat vainoaa mua koko ajan, vaikkei yhtään tekis mielikään!

Nyt nukkumaan...

T: Ynis

Ps. lohduttavaa kuulla, että on muitakin antipottailijoita!

Vierailija
24/24 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun piipahdit :-) Mul on kamala makean himo,laita linjoja pitkin suklaata ni mä autan sua tuhoomaa varastoa!

jatu