Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaativat sitten kultasepänliikkeessä lääkärintodistusta kynsisienen poissulkemiseksi

Vierailija
25.04.2019 |

Oltiin tulevan mieheni kanssa valitsemassa kihlasormuksia, ja kultasepänliikkeessä sattui ihmeellinen juttu, enkä tiedä pitäisikö antaa palautetta vai ei.

Minulla on kynsissäni psoriasis, ja kynnet näyttävät kieltämättä hurjilta (värjääntyneet, paksuuntuneet ja osa lähes irti kynsipedistä). Myyjä esitteli vaihtoehtoja tottuneesti, kunnes pyysin sormusta sovitukseen.

Myyjä näki kynteni ja VETÄISI sormuksen pois. Sanoi, ettei voi antaa sormusta sovitukseen, koska asiakkaalla eli minulla on kynsisieni. Kielsin kynsisienen ja kerroin, että minulla on psori, joka EI tartu. Myyjä sanoi, ettei voi ottaa riskiä, ellei minulla ole lääkärintodistusta (!!?) siitä, että kyseessä on ”vain” psoriasis.

Olin - ja olen - pöyristynyt. Sormusshoppailut jäivät siihen, ei menty edes toiseen liikkeeseen, koska fiilis katosi kokonaan, ja jäin hautomaan reklamaatiota.

Tekisittekö itse reklamaation? Vai oliko myyjä mielestänne oikeassa käännyttäessään pois maksavan, kihloja ostavan asiakkaan? Minun mielestäni asenne oli töykeä ja asiaton, ja palaute olisi paikallaan ja pieni korvaus kaupan päälle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarttuuko kynsisieni oikeasti jostain sormuksen sovituksesta? Minusta kuulostaa oudolta

No eihän sun tartte kuin astua samalle lattialaatalle ja bäng. Eli kyllä, tarttuu.

Ei se kuivasta lattiasta mihinkään tartu. Jos se niin helposti tarttuisi kuin täällä väitetään, se olisi varmasti jokaisella suomalaisella. 

Se on paljon useammalla suomalaisella, mitä luullaankaan. Kaikilla se ei oireile niin paljon, että diagnoosia tarvittaisi tai edes hoitoa. Apteekista saa reseptittä sienivoidetta.

Tarkoitatteko jalkasientä? Se tarttuu helposti.

Vierailija
22/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarttuuko kynsisieni oikeasti jostain sormuksen sovituksesta? Minusta kuulostaa oudolta

No eihän sun tartte kuin astua samalle lattialaatalle ja bäng. Eli kyllä, tarttuu.

Ei se kuivasta lattiasta mihinkään tartu. Jos se niin helposti tarttuisi kuin täällä väitetään, se olisi varmasti jokaisella suomalaisella. 

Se on paljon useammalla suomalaisella, mitä luullaankaan. Kaikilla se ei oireile niin paljon, että diagnoosia tarvittaisi tai edes hoitoa. Apteekista saa reseptittä sienivoidetta.

Sori, taisin puhua nyt jalkasienestä, enkä kynsisienestä. Ignooratkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartu niin helposti. Ei mulla sormukset kiske kynsiin, kun niitä sormiin asentelen.

Vuosia käynyt uimahalleissa ja yleisissä suihkutiloissa, eikä ole kynsisientä tarttunut.

Vierailija
24/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi hoitaa, kun vähänkin oireileva tarttuu.

Vierailija
25/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kynsisieni lähde voiteilla

Vierailija
26/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni ei todellakaan tartu helposti. On todella harvinaista, että se tarttuu yhdestä kynnestä toiseen. Ja vielä harvinaisempaa on, että tarttuu toiseen terveeseen jalkaan/käteen!

Eli ei todellakaan ole mahdollista, että kynsisieni tarttuu sormuksesta seuraavalle asiakkaalle. :D Kynsisienen saaminen otollisissa olosuhteissakin on todennäköisyydeltään varmaan sama kuin voittaisi lottossa.

Vierailija
27/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sovitellaanhan kenkiäkin kaupoissa eikä kukaan ole katsomassa onko jalksasilsaa yms.

Vierailija
28/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sovitellaanhan kenkiäkin kaupoissa eikä kukaan ole katsomassa onko jalksasilsaa yms.

No niinpä ja jollain voi olla vaikka täitäkin kun sovitellaan hattuja. Lääkärinlappu kädessä pitäisi siis mennä joka vtun kauppaan. Ettei vaan olis mitään.

Vierailija
29/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikoistakin tarttuu kynsisieni, miettikääpä tätä. Tai voi ihan hyvin tarttua kauppojen maksupäätelaitteista kun näpyttelette sen pin-koodin maksua varten.

Vierailija
30/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten-hullu olisi oikeasti kynsipsoriaatikko, kukaan ei näkisi hänen ongelmaansa. Itse psorista vuosikymmeniä kärsineenä kynteni olivat aina, aina, aina lakatut! Nyt vaiva on poistunut biologisen lääkityksen saatuani.

Vierailija
31/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lakkasin kynnet kirjoitti:

Jos sitten-hullu olisi oikeasti kynsipsoriaatikko, kukaan ei näkisi hänen ongelmaansa. Itse psorista vuosikymmeniä kärsineenä kynteni olivat aina, aina, aina lakatut! Nyt vaiva on poistunut biologisen lääkityksen saatuani.

Millä lääkityksellä sait psorin pois?

Vierailija
32/32 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi luulla, etteivät pöpöt kaikkein tehokkaimmin elä ja lisäänny jonkun kylmän ja kovan metalliesineen päällä. Ja kun kyseessä on vielä sormus, ei sormustin... Kosketaanhan vaatekaupassakin käsillä niihin vaatteisiin, joita sovitetaan, ja ruokakaupassa käännellään tomaatteja paljain käsin. Lisäksi ovenkahvat ym. ym. ym...

Desinfioikoot sormuksensa siellä kaupassa, jos niin kovasti tauteja pelkäävät.