Kuinka monta hakemusta laitoit ennen työllistymistäsi? Miten kaikki sujui?
Olen itse palaamassa työelämään hoitovapaan jäljiltä, ja edellinen määräaikainen työni loppui äitiysloman alkuun. Olen aina työllistynyt tosi helposti, mutta kieltämättä nykyinen työllisyystilanne saa mietteliääksi...
Haluaisin kuulla kokemuksia, hyviä ja huonoja. Miten työnhakusi meni? Mitä vahvuuksia tai heikkouksia sinulla oli hakiessa? Miten työnantajat suhtautuivat elämäntilanteeseesi? Ihan kaikki kokemus kiinnostaa :)
Kommentit (8)
Olen tehnyt n 10-15 hakemusta. Ala, jossa miehiä ja naisia yhtä paljon. Ei tärppää. Heikkous on se, että haen töitä työttömänä, en työn vaihtajana. Vahvuuteni on osaaminen. Nyt olen osa-aikainen opiskelija, toivon sen parantavan työllistymismahdollisuuksia.
Ehkä noin 35 kpl. Olin 2v4kk työttömänä. Kävin useissa haastatteluissa. Nyt 8kk määräaikaisessa.
Olin vasta valmistunut ja soitin sähköpostissa kiertäneen työpaikkailmoituksen perään. Olin ensimmäinen soittaja (viestistä oli jo kaksi kuukautta) ja sain kutsun haastatteluun. Sen jälkeen sain työn. Olin ensin kaksi vuotta määräaikaisena, sitten minut vakinaistettiin. Tämä on eteläisessä Suomessa keskisuuri kaupunki, jossa ei ole yliopistoa, joten tarjokkaita ei juurikaan ole omasta takaa. Täällä olen nyt ollut 15 vuotta. En tuntenut etukäteen ketään täältä eikä minulla ollut minkäänlaisia suhteita tähän kaupunkiin tai päättäjiin.
Olen hakenut töitä viimeksi 40 vuotta sitten, heti tärppäsi, täällä olen edelleen. Juuri tulin pitämään lounastauon.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan jäävi vastaaman kun oon lähihoitaja. En ehtinyt hakea töitä, sain heti 3 työtarjousta joista valitsin mieleisen..
Et ollenkaan jäävi, vaan ihan kaikenlaisia kokemuksia hain! Itsellänikin hoitoalan kokemusta, joten aina jotain löytyy. Juuri nyt haen kuitenkin niitä toimistohommia mitä tuhannet muutkin. -Ap
Pidin äloma, hoitovapaan ja opintovapaan ja ensimmäisestä hakemuksesta tärppäsi.
Hoitovapaan jälkeen vuosia sitten minulla oli kaksi etua: en ollut valmistunut, joten olin epäpätevä ja siksi minulle ei tarvinnut maksaa täyttä palkkaa ja toiseksi saatoin lähteä töihin hyvin lyhyellä varoitusajalla, kun lapsilla oli hoitopaikka.
Montako hakemusta - varmaan satoja, eikä vakituista paikkaa ole vieläkään, vaikka lapset ovat olleet jo pitkään täysi-ikäisiä.
Mä oon varmaan jäävi vastaaman kun oon lähihoitaja. En ehtinyt hakea töitä, sain heti 3 työtarjousta joista valitsin mieleisen..