Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaika pysyväksi ajaksi -kansalaisaloite kerännyt huimasta ääniä, kohta 50 000 koossa!

Vierailija
25.04.2019 |

Onneksi suomalaiset ovat sittenkin järkeviä ja ymmärtävät että valoisaa aikaa pitää olla eniten silloin kun ihmiset on hereillä (illalla), ei aamuyöllä.

Kai kannatit jo?

kansalaisaloite.fi

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEA AIKA on siis Suomessa Lieksan seutuvilla. Eikös olisi parempi rustata se vaikka suunnilleen Suomen keskelle, eli siis kelloja siirrettävä n. 30min jotta varianssi OIKEAAN AIKAAN Suomessa minimoitaisiin.

Vierailija
42/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tulee toinen kansalaisaloite missä vaaditaan pysyvää talviaikaa ja ääniä on yli 50 000 niin he varmaan ovat väärässä mutta te oikeassa koska minä minä minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olisi myös normaaliaikaa kannattava aloite kannatettavissa.

Kannattaisi käydä kannattamassa, ettei tarvi sitten parkua kun on siirrytty pysyvään kesäaikaan.

Vierailija
44/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos tulee toinen kansalaisaloite missä vaaditaan pysyvää talviaikaa ja ääniä on yli 50 000 niin he varmaan ovat väärässä mutta te oikeassa koska minä minä minä!

Siellä on sellainen aloite ja ääniä vasta jotain 700.

Aloitteiden valossa näyttää siltä että kesäaika jyrää mennen tullen, joka tuntuu aika uskomattomalta.

Minulle on ihan sama, mutta pidän vähän outona jäädä muuhun kuin normaali aikaan, joten olen jo kannattanut tuota talviaika aloitetta.

Vierailija
45/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä aika. Kunhan loppuu se älytön kellojen säätely kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
46/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIKEA AIKA on siis Suomessa Lieksan seutuvilla. Eikös olisi parempi rustata se vaikka suunnilleen Suomen keskelle, eli siis kelloja siirrettävä n. 30min jotta varianssi OIKEAAN AIKAAN Suomessa minimoitaisiin.

heko heko.

Vuorokaudessa on tunteja 24, joka sekin on vähän tyhmää, miksi ei 100 tuntia?

Maapallon pyörähdys akselinsa ympäri on 360 astetta, joka myös on vähän hassua, sekin saisi olla 100 astetta.

No joka tapauksessa tunteja on nyt 24 ja asteita 360. Eli yksi tunti on 15 astetta ja maapallon on jaettu pituuspiirien mukaan 15 asteen levyisiin 24:ään aikavyöhykkeeseen. Sen lisäksi valtiot ovat pääsääntöisesti yhdellä aikavyöhykkeellä, vaikka niiden rajat menisivät yli noista pituuspiirirajoista. Eikös se nyt ole kuitenkin ihan kätevää että maassa on vain yksi aika ja maiden välillä erot pääsääntöisesti täysiä tunteja, vaika onhan niitäkin jotka ovat puolen tunnin erolla viereiseen aika vyöhykseen, ehkä näissä maissa on eletty aurinkokellon varassa.

Vierailija
47/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jo ihan virallisesti äänestetty, että talviaika /eli NORMAALIaika) tulee pysyväksi, siinäpä tollot kirjottelette adressejanne. 

Meitä normaaliajan kannattajia on huomattavasti enemmän kuin teitä valopäitä.

Ei ole mitään virallista äänestystä ollut. Ja siinä epävirallisessa kysyttiin haluatko elää Moskovan vai Tukholman ajassa, äänestäjät eivät edes tajunneet mistä oli kyse.

Aivan. Se oli täysin manipuloitu juttu. Miksei siihen kirjoitettu Kreikan tai Romanian aikaa? Miksi aina puhutaan Moskovasta, joka ei edes kuulu Eurooppaan? Samalla voitaisiin puhua jostain Kairon ajasta. Koska enemmän ihmiset matkustavat Suomesta Egyptiin kuin Moskovaan.

Vierailija
48/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä OIKEA AIKA? jeesusko sen määräsi?

Ei vaan aurinko.

Aurinko on korkeimmillaan keskipäivällä, tyhmemmänkin pitäisi tämä asia tietää.

Mikä sinua estää pitämästä klo 13:sta keskipäivänä? Ei missään ole sanottu, että sen pitää olla juuri klo 12.

Vierailija
49/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tästä jaksetaan meuhkata? Asia on jo päätetty, ette te sille mitään voi.

Minulla ei ennen ollut mitään kantaa siihen, kumpi aika pitäisi valita, mutta teidän ulinanne on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että normaaliaika on parempi valinta. Ja varsinkin äärettömän onnelliseksi siitä, että ulisijat eivät saa tahtoaan läpi. :)

Vierailija
50/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jo ihan virallisesti äänestetty, että talviaika /eli NORMAALIaika) tulee pysyväksi, siinäpä tollot kirjottelette adressejanne. 

Meitä normaaliajan kannattajia on huomattavasti enemmän kuin teitä valopäitä.

Heureka! Siinäpä kesäajan kannattajille kokoava nimi : Valopäät.

Vähän niinku hutut ja tutsit.

Vierailija
51/52 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin, että kansanedustajilla on vähän enemmän järkeä kuin miettiä lasten ulkoleikkejä. On olennaista, mitä muut maat valitsevat, koska ainakaan itse en halua kasvattaa aikaeroja turhaan maiden välillä, työhommat jo tarpeeksi hankalia muutenkin.

Vierailija
52/52 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todellakin, että kansanedustajilla on vähän enemmän järkeä kuin miettiä lasten ulkoleikkejä. On olennaista, mitä muut maat valitsevat, koska ainakaan itse en halua kasvattaa aikaeroja turhaan maiden välillä, työhommat jo tarpeeksi hankalia muutenkin.

Kaikki maat Suomen ympärillä ja käytännössä kaikki muutkin maat ovat valitsemassa pysyvän kesäajan, niin kuin fiksua onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi