Näyttösuunnitelma
Tyttäreni on ollut päiväkodissa harjoittelussa ja Kesäkuussa olisi näyttö edessä! Nyt on jumissa näyttösuunnitelman kanssa eli jos joku ihana voisi auttaa oltaisiin todella kiitollisia!
Kommentit (16)
Anna sen tyttären jo ihan itse hoitaa asiansa
Yleensäkin miten tuommoinen täytetään! Kaikki vinkit otetaan vastaan!
Leijonaemo kirjoitti:
Yleensäkin miten tuommoinen täytetään! Kaikki vinkit otetaan vastaan!
No kyllähän koululta saa ohjeet.
Kyllähän sieltä ensin yritettiin, mutta kun apua ei tule!
Ammattitaitovaatimusten pohjalta suunnittelee kuinka ne teoriassa näyttää näyttöpäivien aikana.
Esim. vaikka ammattitaitovaatimuksissa lukee, että huomioi asiakasta yksilöllisesti, niin kertoo miten sen näyttöpäivän aikana tekee. Kaikkea ei toki tarvitse kirjata, mutta valmistautuu sitten suullisesti arvioinnissa kertomaan miten on teorian on asian toteuttanut.
Eikö teillä ole sellaista lomaketta jossa on kerrottu ammattitaitovaatimukset? Ja siihen perään sitten kirjataan minkälaisissa työtehtävissä em asiat näytetään? Itse olen antanut useita näyttöjä ja myös vastaanottanut niitä ja kaikissa on ollut tuollainen lomake käytössä.
Jokaisen kriteerin kohdalle kirjoitetaan miten aikoo näyttää sen kohdan näyttöviikolla.
Haluaako ostaa minun? Mulla ois myytävänä, arvosana K3😊
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ostaa minun? Mulla ois myytävänä, arvosana K3😊
Oikeasti helppoa kun heinänteko, kirjoittelee vaan kaikkea ideaalia, kuten Ruuneperi....
https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/1724172/naytto/tutkinnono…
Täältä löytyyy ammattitaitovaatimukset
Aikuisten puolella vai tavallisella nuorten puolella? Niissähän on aika paljon eroa näyttösuunnitelmissakin?
En tahtoisi tuommoista työkaveriksi jos ei osaa edes alkeita. Ei pärjää raporteissa eikä hoitosuunnitelmissakaan,siellä eio ole äiti auttamassa!
Näyttösuunnitelma näyttää huomattavasti monimutkaisemmalta, kuin se oikeasti on. En ole lukenut lastenhoidon alan suunnitelmaa, mutta olen ohjannut monia kaupan alan opiskelijoita heidän näyttösuunnitelmien kanssa. Olennaista on, että joakiseen kohtaan kirjoitetaan jotain. Kohtiin kuvaillaan miten osoittaa näytössä (eli harjoittelun loppuvaiheessa konkreettisesti tekemällä) kyseisen kohdassa mainittujen asioiden osaamisen. Osaamisvaatimukset on ainakin kaupan alalla kirjoitettu tosi monimutkaisesti tyyliin " pystyn huomioimaan asiakkaan kulttuuritaustan asiakaspalvelutilanteessa" "pystyn huomioimaan asiakkaan tarpeen ja tarjoamaan hänen tarpeitaan vastaavia tuotteita" ... Käytännössä toteutuksessa voi lukea esim. Tervehdin kaikkia asiakkaita. Palvelen kaikkia asiakkaita ennakkoluulottamasti. Kartoitan asiakkaan palvelutarpeen kyselemällä ja esittele hänelle sen perusteella sovivan tuotteen. Päätän kaupan ja autan tarvittaessa asiakasta viemään ostokset autoon.
Joissakin kohdissa voi toteutuksena olla joku sovittu tehtävä. Meillä opiskelijat on esim. olleet kaverina suunnittelemassa paikallislehtien ilmoituksia (eli on yhdessä mietitty sopivat tuotteet ja mahdollisesti tehty jostain tuotteesta tarjous, varsinainen mainospiirtäminen tehdään muualla). Tästä opiskelija on sitten saanut moneen kohtaa sopivia juttuja. Suunnitelman ja toteutuneen mainoksen opiskelija on liittänyt näyttötutkinnon materiaaleihin. Voisi kuvitella, että päiväkodissa olisi mahdollista saada vetää joku pienryhmä juttu tai toimintatuokio, josta saa sitten näyttöön vähän muutakin materiaalia, kuin pelkkää arjen työn kuvailua.
Opiskeleeko lastenohjaajaksi vai lh ja tekee kaosta?
Ja muista näytössä ettei se tarkoita, että sun pitäisi toimia yksin , vaan normaalisti työyhteisön jäsenenä.
Mikä asiassa on teistä ongelmallista/vaikeinta?