Voiko rakastunut haluta "taukoja" suhteeseen?
Ihmettelen vähän varsinkin nuorten keskuudessa sitä, että jompi kumpi ehdottaa "taukoa" suhteeseen. Eikö tuo nyt haiskahda heti siltä, että ero on edessä jossain vaiheessa?
Miksi rakastunut haluaisi taukoja suhteeseen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut, ei. Mutta rakastumisvaiheen jälkeen voi tulla epävarmuuskausi jonka jälkeen rakkaus voi vielä vahvistua. Harvinaista toki.
Millä perusteella rakkautta on missään vaiheessa voinut olla, jos tunteet yks kaks hälvenee? Tai jopa vaihtuu toiseen ihmiseen?
Minä tarkoitinkin että alun rakastumisvaiheen jälkeen, ennen sen syvemmän rakkauden kehittymistä tulee epävarmuus.
Tässä taitaa olla nuorten keskeinen ongelma. Pelkkä kiintymys tulkitaan rakkaudeksi, vaikka näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tauko" halutaan, jotta voi rauhassa etsiä uutta kumppania. Jos sellaista ei ihan äkkiä löydykään (tai se tietty ihastus ei anna vastakaikua), voidaan palata tauolta takaisin vanhaan suhteeseen :)
Totahan se tarkottaa ja samalla voi kokeilla ns sanotusti luvan kanssa vierasta ja sitten palata normaalisti takasin jos ei miellyttänyt. Jos oikein miettii, niin kuka jää aidosti odottamaan palaako joku sen "tauon" jälkeen. En tiedä yhtään paria, jotka olis palannut yhteen kuuluisien viimeisten sanojen takia.
No täällä on yksi. Pidettiin puolen vuoden seurustelun jälkeen kahden viikon tauko joka venyi neljän kuukauden soutamiseksi ja huopaamiseksi ja lopulta parin kuukauden eroksi. Nykyään naimisissa ja kolme lasta.
Miksi erositte ja palasitte yhteen, tai siis minkä ongelman saitte korjattua välillänne? Vai oliko vain paha elämäntilanne?
Elämäntilanne, toisella takana liian tuore ero joka piti käsitellä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut, ei. Mutta rakastumisvaiheen jälkeen voi tulla epävarmuuskausi jonka jälkeen rakkaus voi vielä vahvistua. Harvinaista toki.
Millä perusteella rakkautta on missään vaiheessa voinut olla, jos tunteet yks kaks hälvenee? Tai jopa vaihtuu toiseen ihmiseen?
Minä tarkoitinkin että alun rakastumisvaiheen jälkeen, ennen sen syvemmän rakkauden kehittymistä tulee epävarmuus.
Mitä eroa on rakastumisvaihella ja ihastumisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa olla nuorten keskeinen ongelma. Pelkkä kiintymys tulkitaan rakkaudeksi, vaikka näin ei ole.
No, minulle rakkaus ei ole mikään maaginen tunne joka syttyy ensitreffeillä, vaan jotain mitä rakennetaan yhdessä. Jollain on sitten toisenlainen määritelmä. Tuskin se sen oikeampi on.