Mies haluaa edetä hitaasti, mitä tarkoittaa mielestänne?
Olen kirjoitellut erään miehen kanssa. Alussa hän oli todella innostunut ja kirjoitti myös että haluaa alkaa seurustella, mutta nyt kirjoitti että haluaa edetä kuitenkin hitaasti, ja että parempi ottaa rauhassa vaikka itsekin innostuu helposti. Mitä tämä tarkoittaa teidän mielestä? Alkoiko miestä pelottaa? Meidän on tarkoitus nähdä jossain vaiheessa lähiaikoina.
Kommentit (204)
Ei olla vieläkään nähty. Nyt kesällä olisi tarkoitus.
Ap
En kyllä oikein saa selvää miehestä. Tuntuu että hänen käytöksensä on aaltoilevaa. Välillä tulee sydämiä yms. Rakkaudentunnustuksia, välillä lyhytsanaisia vastauksia. Toivon että tapaaminen toteutuu myös nyt kesällä eikä hän siirrä sitä koko ajan eteenpäin. Tuntuu vähän kuin mies pelkäisi parisuhdetta vaikka sellaisen haluaakin.
Ap
Minä en kyllä mitään rakkaudentunnustuksia lähettelisi ennen kuin on edes kerran nähty, ja tuskin vielä ihan sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap pitää tavata aina mielellään mahdollisimman nopeasti. Mies saattaa olla niität tyyppejä, jotka ovat kirjoittaessaan ihan mukavia persoonia, mutta ei sitten livenä osaa olla luontevasti sosiaalinen. Muutenkin pitää aina käydä katsomassa ihmiset, koska se ratkaisee 90 % kaiken, että minkälainen olo siitä ihmisestä tulee oikeassa elämässä.
Ja miksi ne ihmiset pitäisi jättää ilman suhdetta, jotka eivät osaa olla tuntemattoman kanssa luontevasti sosiaalisia? Onneksi löysin miehen, joka on yhtä kömpelö kuin itse olen. Kirjoittaessamme olimme hurmaavia, tapaamiset olivat pitkään vaikeita. Nyt jo 14 vuotta yhdessä ja alkukankeus on esihistoriaa.
Anteeksi mutta onko ap normaali, työssäkäyvä aikuinen? Kuulostaa älyttömän yksinkertaiselta ja helposti huijattavalta.
Mies "lähettää sydämiä"? Mitä teinimeininkiä. Ei merkitse mitään.
Mies on joku ongelmakimppu. Ei halua nähdä. Ei tuosta tule yhtään mitään. Pelkää naisia. On neitsyt, joku onneton, sillä on pieni, ei kykene seksiin.
Naurettavaa puhua huonekalujen väristä kun ette ole tavanneet!
Mies varmasti kirjoittelee usean kanssa, mutta mahtaako raukka uskaltaa tavata ketään? Totta kai etsii ja kirjoittelee kun kerran deittipalstalla on yhä.
Huh huh mikä houretarina.
Ap jatka matkaasi.
Sehän siinä kummallista onkin että mies on laittanut rakkauden tunnustuksia yms. Vaikka ei olla vielä nähty. En oikein saa selvää. Pelottaakohan miestä tapaaminen niin paljon? Tuntuu että välillä on ihan innoissan ja välillä ikään kuin perääntyy. Alkaa tuntua että haluaa suhteen vaan somessa eikä ole valmis oikeaan suhteeseen. Mies on ylipainoinen ja ihan tavallisen näköinen joten tuskin hänellä on kuitenkaan jonoksi naisia. Ja on jo yli 30v. On riski että jää yksin jos noin paljon pelkää naisia.
Ap
Se on impotentti.
Tai joku vika.
Jätä se sika!
Miehellä on 4 vuotta vanha kuva deitti-ilmoituksessa kun katsoin hänen fb-profiilin. Sen uudempia kuvia ei ole. On kuvassa pyöreä mutta onkohan lihonut lisää? Minua pyysi laittamaan tuoreen kuvan itsestäni mutta kun pyysin häneltä samaa ei ole laittanut tuoretta kuvaa.
Ap
Mies on jo pitemmän aikaa miettinyt että et ole hänelle ”se oikea”. Nyt vasta kun on sanonut asian, tiedät että asia on vaivannut jo pitkään. Mies ei sano tuollaista vain hetken mielijohteesta. Lähettelemällä viestejä ja kyselemällä tapaamisesta pahennat vain tilannetta. Vaikka totta puhuen en usko että mikään voi tilannetta enää pelastaa.
Mies sanoi siis aiemmin eli keväällä että haluaa edetä hitaasti (vaikka ei olla nähty). Nyt ei ole kirjoittanut niin ja sanoi minua noin viikko sitten viestissä jopa kullaksi. Mutta kuka kirjoittaa niin jos ei olla nähty? En saa miehestä selvää.
Ap
Aiemmin mies kirjoitti myös että haluaa edetä hitaasti koska aiemmin on ollut pettymyksiä naisten kanssa eikä ole ikinä ollut pitkää suhdetta.
Ap
Nyt mies kirjoitti että häntä ahdistaa kun kysyn välillä milloin voisimme nähdä. Minusta tosi ihmeellistä että miestä pelottaa noin paljon tapaaminen. Kirjoittelee kuitenkin minun kanssa. Jos ei olisi kiinnostunut ei varmaan ikinä laittaisi viestiä. Alkaa tuntua että hänellä on joku sosiaalinen rajoittuneisuus tms. kun tapaaminen pelottaa noin paljon. Tai sitten ei ole vaan valmis suhteeseen mutta miksi etsii parisuhdetta sitten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt mies kirjoitti että häntä ahdistaa kun kysyn välillä milloin voisimme nähdä. Minusta tosi ihmeellistä että miestä pelottaa noin paljon tapaaminen. Kirjoittelee kuitenkin minun kanssa. Jos ei olisi kiinnostunut ei varmaan ikinä laittaisi viestiä. Alkaa tuntua että hänellä on joku sosiaalinen rajoittuneisuus tms. kun tapaaminen pelottaa noin paljon. Tai sitten ei ole vaan valmis suhteeseen mutta miksi etsii parisuhdetta sitten?
Ap
En lukenut koko ketjua, mutta tämän viestisi perusteella miehellä on tosiaan joku ongelma tai salaisuus, muuten ei ole mitään järkeä jäykistellä tapaamisestanne, vaan sitähän pitäisi jo odottaa nimenomaan innolla! Nyt sun on pistettävä se selkä seinää vasten, ennenkuin hukkaat yhtään enempää aikaasi tähän juttuun. Sanot suoraan että mikä tässä mättää, jos ei ole aitoa halua tavata niin sinun puolestasi voitte molemmat siirtyä elämässä eteenpäin tämän aikaa vievän jahkailun sijaan. Sitten se saattaa paljastaa jos on vaikka joku asumiskuvio tms. mitä mielessään vaan häpeää paljastaa
"En lukenut koko ketjua, mutta tämän viestisi perusteella miehellä on tosiaan joku ongelma tai salaisuus, muuten ei ole mitään järkeä jäykistellä tapaamisestanne, vaan sitähän pitäisi jo odottaa nimenomaan innolla! Nyt sun on pistettävä se selkä seinää vasten, ennenkuin hukkaat yhtään enempää aikaasi tähän juttuun. Sanot suoraan että mikä tässä mättää, jos ei ole aitoa halua tavata niin sinun puolestasi voitte molemmat siirtyä elämässä eteenpäin tämän aikaa vievän jahkailun sijaan. Sitten se saattaa paljastaa jos on vaikka joku asumiskuvio tms. mitä mielessään vaan häpeää paljastaa"
Hyvä idea. Mies on kirjoittanut että asuu yksiössä joka on oma mutta sotkua on eikä hän tykkää siivoamisesta. Olen monta kertaa kirjoittanut että minua ei sotku haittaa eli minun takia ei tarvitsisi siivota. Jos jahkailu jatkuu vielä ensi kuun lopussa eli kuukauden päästä, eli ei sittenkään vielä halua tavata kysyn varmasti, haluaako ollenkaan nähdä vai unohdanko hänet kokonaan. Eihän tiedä vaikka miehellä olisi joku mielenterveyden ongelma, esimerkiksi paniikkihäiriö, jonka takia tapaaminen on vaikeaa. Minua se ei haittaisi mutta haluan nähdä, eihän muuten voi ikinä tietää onko aineksia suhteelle.
Ap
Jos minä miehenä sanon että haluan edetä hitaasti, se tarkoittaa että yksi edetään hitaasti. Se tarkoittaa että haluan tutustua kumppaniin rauhassa, enkä hyppää helpolla suhteeseen, koska tahdon varmistua että hän on minulle oikeanlainen kumppani. En tahdo että kumppani alkaa heti asumaan nurkissani, tai alkaa vonkaamaan lasta. Jos en tahdo kuin seksiä, sanon että en tahdo kuin seksiä. Jos taas sanon että minun tekee mieleni pizzaa, niin silloin tekee mieli pizzaa. Tahtoisitko parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa joka puhuu toista ja tekee toista, tulet kyllä huomaamaan tämän pian. Niin tai näin, mitä vaihtoehtoja sinulla on?
"Jos minä miehenä sanon että haluan edetä hitaasti, se tarkoittaa että yksi edetään hitaasti. Se tarkoittaa että haluan tutustua kumppaniin rauhassa, enkä hyppää helpolla suhteeseen, koska tahdon varmistua että hän on minulle oikeanlainen kumppani. En tahdo että kumppani alkaa heti asumaan nurkissani, tai alkaa vonkaamaan lasta. Jos en tahdo kuin seksiä, sanon että en tahdo kuin seksiä. Jos taas sanon että minun tekee mieleni pizzaa, niin silloin tekee mieli pizzaa. Tahtoisitko parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa joka puhuu toista ja tekee toista, tulet kyllä huomaamaan tämän pian. Niin tai näin, mitä vaihtoehtoja sinulla on?"
Ei kai tässä muita vaihtoehtoja ole kuin odottaa rauhassa, jos mies uskaltautuu tapaamaan. Eihän me olla vielä edes nähty. Ei voi tietää sopiiko parisuhteeseen jos ei ole edes nähnyt toista. Niin ja en ole menossa miehen nurkkiin asumaan heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Jos minä miehenä sanon että haluan edetä hitaasti, se tarkoittaa että yksi edetään hitaasti. Se tarkoittaa että haluan tutustua kumppaniin rauhassa, enkä hyppää helpolla suhteeseen, koska tahdon varmistua että hän on minulle oikeanlainen kumppani. En tahdo että kumppani alkaa heti asumaan nurkissani, tai alkaa vonkaamaan lasta. Jos en tahdo kuin seksiä, sanon että en tahdo kuin seksiä. Jos taas sanon että minun tekee mieleni pizzaa, niin silloin tekee mieli pizzaa. Tahtoisitko parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa joka puhuu toista ja tekee toista, tulet kyllä huomaamaan tämän pian. Niin tai näin, mitä vaihtoehtoja sinulla on?"
Ei kai tässä muita vaihtoehtoja ole kuin odottaa rauhassa, jos mies uskaltautuu tapaamaan. Eihän me olla vielä edes nähty. Ei voi tietää sopiiko parisuhteeseen jos ei ole edes nähnyt toista. Niin ja en ole menossa miehen nurkkiin asumaan heti.
Ap
Sinähän olet odottanut tapaamista jo pidempään kuin on kohtuullista keneltäkään vaatia! Sun on enempi tai vähempi painostettava siltä se syy tuohon venkoiluun, että voitte käsitellä sen asian, oli se sitten mikä tahansa miehen päässä mahdollisesti kohtuuttoman isoksi paisunut juttu, mikä häntä pidättelee. Mitä pidempään jatkatte pelkästään ”viestittelykamuina”, niin sitä suuremmaksi se kynnys oikeaan tapaamiseen kasvaa, ja niin kasvaa pettymyskin jos lopulta käykin ilmi että salailee sulta jotain sellaista millä onkin oikeesti painoarvoa...
Miehellä ei ota eteen. Pelkää, että jätät jos menette pian sänkyyn. Mies haluaa voittaa sinut puolelleen muillla keinoilla, jolloin myöhemmin ehkä hyväksyt tämän ongelman.
Ei mennyt kauaa tähän vastaukseen. Ikäänkuin joka miehellä on pitkä jono mistä hän valitsee parhaan ja ap on sijalla 10. Ellei mies nyt kuulu siihen pieneen prosenttiryhmään niin harvemmin siellä mitään varasijoja jaellaan