Nainen, kummalle menisit mielummin; hammaslääkäriin vai gynelle?
Mä sata kertaa mielummin gynelle. Kävin eilen hammaslääkärissä ja aina se pelottaa yhtä paljon ja mahaa koskee jännityksestä. En kestä kipua suussa tai pään alueella yleensä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti gynelle. Olen hammashoitaja ja pelkään hammaslääkärissä potilaana paljon enemmän kuin ennen valmistumistani (vaihdoin ammattia 3-kymppisenä) koska tiedän nyt mikä/miten toimenpide voi mennä pieleen 🙈
Menisin hammaslääkäriin, koska gynelle meno on henkisesti todella ahdistavaa. Mutta tuo hammashoitajan kommentti ei kyllä auta, kun hammaslääkäriäkin jännitän... Itsellä mielessä niitä kauhuskenaarioita ja kovasti hammaslääkäri on vakuutellut, ettei ole syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin synnytän 28 lasta kuin menen juurihoitoon. Juurihoidossa ronkitaan elävää hermoa irti ja sen puuduttaminen lienee vaikeampaa kuin pillun. Olen synnyttänyt kivutta 2 lasta. Pilde pelaa kuin uusi, mutta tuo hammasparka on jatkuva riesa.
Ei sitä hermoa irti revitä vaan se tapetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti gynelle. Olen hammashoitaja ja pelkään hammaslääkärissä potilaana paljon enemmän kuin ennen valmistumistani (vaihdoin ammattia 3-kymppisenä) koska tiedän nyt mikä/miten toimenpide voi mennä pieleen 🙈
Menisin hammaslääkäriin, koska gynelle meno on henkisesti todella ahdistavaa. Mutta tuo hammashoitajan kommentti ei kyllä auta, kun hammaslääkäriäkin jännitän... Itsellä mielessä niitä kauhuskenaarioita ja kovasti hammaslääkäri on vakuutellut, ettei ole syytä huoleen.
Anteeksi 🤪. Olen vaan siinä aitiopaikalla ja ehtinyt nähdä kaikenlaista ja siksi ahdistaa itse siihen tuoliin istua. Kyllä suurin osa toimenpiteistä menee ihan hyvin. T. Se hammashoitaja
Pelkään hammaslääkäriä aivan kauheasti, vaikkei minulla ole koskaan reikiä. Viisaudenhampaat vietiin kerralla, mutta koska sain rauhoittavia eikä seurauksenakaan ollut kipua, verenvuotoa tai turvotusta, selviän kyllä tuoliin asti. Tutisen, mutta tuoliin pääsen. Hammashygienistin luona käyn puolivuosittain, ja petyn aina, kun hän ottaa ultraäänilaitteen esille; minusta hammaskiven poisto vanhalla raapimismenetelmällä on tosi mukavaa. Kävisin vaikka joka viikko.
Gynekologin tarkastuksessa olen käynyt viimeksi YTHS:llä 90-luvun puolivälissä. Onnekseni olen säästynyt kaikilta sen alueen vaivoilta. Jollei jotain selvää ongelmaa tule, en päästä yhtään ihmistä kalsarialueen sisäpuolelle. Papa-kokeeseenkaan en mene, koska sen ainoankin kerran tehtynä se sattui niin, että silmissä musteni.
Siis ehdottomasti mieluummin hammaslääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin synnytän 28 lasta kuin menen juurihoitoon. Juurihoidossa ronkitaan elävää hermoa irti ja sen puuduttaminen lienee vaikeampaa kuin pillun. Olen synnyttänyt kivutta 2 lasta. Pilde pelaa kuin uusi, mutta tuo hammasparka on jatkuva riesa.
Höpö höpö. Kävin juuri vähän aikaa sitten juurihoidossa, ei se missään tunnu kun puoli päätä on puudutettuna. Hammassärky on yksi karmeimmista säryistä.
Tulehtunut hammas ei aina puudu. Sitten porataan särkevään puutumattomaan hampaaseen juuriin asti. Jos sulla on joskus paikattu reikä ilman puudutusta voit miettiä miltä tuntuu kun kipu on satakertainen.
Ei mitään väliä. Mulla on mukava hammaslääkäri ja mukava gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäriin. Gyne vaan ahdistaa, inhottaa maata siinä haarat levällään vieraan ihmisen edessä. Onneksi ei ole tarvinnut käydä moneen vuoteen.
Onhan se inhottava paikka mutta ei siinä satu niin kuin hammaslääkärin penkissä joskus.
Hammaslääkärille, mut lähinnä koska hampaissani on ollut ongelmia ja siksi mieluummin kävisin siellä useammin jos vain olisi rahaa käydä useammin kuin mitä julkiselle pääsee.
Mut jos nyt puhutaan vain ahdistuksesta/kivusta niin gynekologille. En pelkää koska olen käynyt vain kerran eikä siellä sen kummemmin tutkittu, joten ei sattunutkaan.
Varasin kerran samaan vapaapäivään gynekologin ja suuhygienistin (tässä järjestyksessä). Sisään tullessani mainitsin tästä suuhygienistille, joka totesi, että sittenhän olet jo pahimmasta selvinnyt. En tiedä mitä hänen gynekologillaan sitten on tapana tehdä, mutta omien kokemusteni mukaan gynekologinen tutkimus ei edes yleislääkärin suorittamana ole koettelemuksena samaa kaliiberia kuin 45 minuutin hammaskiven ronkinta. Perus hammaslääkärin tarkastus menisi varmaan aikalailla tasoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te oikein olette, jos alapään näyttäminen gynelle pelottaa?:D Hänhän katselee niitä lähes päivittäin työkseen, joten varmasti hän on nähnyt kaikenlaisia alapäitä. En itsekään mitenkään innolla sinne mene, mutta ei siinä minusta ole mitään inhottavaa.
Ei se pelota, vaan kuvottaa. Onko jonkun mielestä muka ihan ok kiskoa housut pois, levettää haaransa ventovieraalle ja antaa kyseisen henkilön tunkea objekteja toosaasi? Joo ei kiitos. Varsinkin ne ns. vanhanmalliset pedit, missä maataan perssilmä suunnilleen gynen leuan kohdalla on lähinnä nöyryyttäviä.
Sitä vartenhan se on korkealla että on helppo työtää sormi anaaliin.
Gynelle. Oon aina pelännyt hammaslääkäriä, gynelle käynti ei sen sijaan aiheuta mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.