Sanooko ihminen riidan aikana...
Vihaisena totuuden mitä on mieltä riidan vastakohdasta vai sanooko sen minkä tietää toista loukkaavan eniten?
Avaan vähän. Mieheni (2v suhde, asutaan yhdessä) sanoo aina riidan aikana samat lauseet. "Lihava, läski, ruma" kaiken maailman muodoissa, kaikenlaisilla lauseilla.
Ennen en jotenkin välittänyt, ajattelin vain että riidassa lentäviä lauseita. Vaikka heti ekalla kerralla särähti korvaan kuinka lapsellista ja ala-arvoista. Mut en kuitenkaan ajatellut hänen näin minusta oikeesti ajattelevan. Nyt viimeisen parin riidan jälkeen tullut olo et näin hän minusta rehellisesti ajattelee.
Mitä te ajattelette?
Kommentit (43)
Olen siis lihonnut +5kg suhteen aikana ja joskus siitä itse maininnut et pitääpä vähän muutoksia tehdä kun en itse pidä muhkeemmasta muodostani. Joten loukkaako kyseisellä asialla juuri siksi et tietää et itseäni "vaivaa" asia.
Onko sillä väliä mikä on ala-arvoisen käytöksen syy? Kannattaa rauhallisessa tilanteessa kertoa, että jos ei ole tyytyväinen ulkonäköön niin kannattaa erota. Ja jos on tyytyväinen niin kannattaa pitää aiheesta suu kiinni, koska muuten ero tulee kumminkin.
Hän kun muuten on aivan ihana, todella todella huomaavainen. Hyvä ja hieno mies todella, tämä riidassa haukkuminen ainut iso mutta. Niin siksi pohdin voiko olla vaan kyvyttömyyttä riidellä "oikein". Sanoaa minkä tietää loukkaavan kaikkia, ulkonäön haukkuminen. Kun en nyt kuitenkaan hyvää suhdetta halua pois heittää yhden huonon piirteen takia. Pyytelee anteeksi vuolaasti joka kerta mut toistaa saman virheen joka riidassa.
Minä kyllä sanon ihan mitä vaan vihaisena. Ihan sama onko mikään asia totta vai ei, kunhan se tuntuu jossain ja jollakin.
Sanoo mitä ajattelee. Hyvinä aikoina ehkä yrittää sulkea niiltä silmänsä.
Miehesi on törkeä, tuollainen toisen solvaaminen ei kuulu parisuhteeseen.
Ja sinä vielä mietit että onkohan se tosissaan vai ei?
Aiotko jäädä kuuntelemaan tuota solvaamista?
Ei todellakaan mies sano minusta mitään vastaavaa, ei edes riidellä eikä olla koskaan riidelty. Mutta jos jostain kumman syystä tulisi riita aikaiseksi niin pellolle lentäisi jos kehtaisi moista sanoa minusta.
Itsekin sanon riidan aikana mitä sylki suuhun tuo - MUTTA myös niitä totuuksia.
Eli jollain tavalla allekirjoitan kaiken mitä sanon, vaikken ilman riitaa sitä sanoiskaan.
Meillä tuo on ihan normaalia. Ollaan immuuneja molempien koville sanoille. Molemmat haukkuu ja ärhentelee yhtälailla. Lopuksi paneskellaan ja unohdetaan koko riita.
Mä ainakin sanon mikä loukkaa toista eniten, vaikka en edes oikeasti tarkoita sitä.
Hänen puolustukseksi sanottava et itse hyvin usein riidan aikana sanon että tämä oli tässä ja heihei. En tiedä mikä ihme juurtunut tapa, tiedän kyllä todella huono sellainen. Et en ole itsekään täydellinen, mut en ole häntä ikinä ulkonäöstä tai vastaavasta haukkunut.
En edes tiedä enää mitä tästä mietin ja haen et tänne päädyin myös asiaa ihmettelemään.
Toivoin varmaan et joku sanoo et kuhan riidassa loukkaa ei se sitä muuten tarkoita :D
Tiedän kuulostan hölmöltä itsestänikin.
AP.
Järkyttävissä parisuhteissa ihmiset ilmeisesti elävät. Meillä kyllä riidelläänkin, mutta ikinä ei kumpikaan sanoisi toisen olemuksesta tai ominaisuuksista jotain ilkeää. Riidoissa puidaan sitä, mitä toinen on tehnyt tai sanonut tai jättänyt tekemättä, ei sitä millainen hän on. Jos haukkuisin tai nimittelisin miestäni, hän varmasti lähtisi. Ei hän alentuisi kuuntelemaan haukkumasanoja. Ja sama toisin päin; jos hän alkaisi nimitellä minua rumaksi, läskiksi tms, en enää voisi arvostaa häntä enkä siis olla hänen kanssaan.
Pahimmassakaan riidassa ystävälle tai puolisolle ei ole hyväksyttävää laukoa aivan mitä tahansa. En sitä siedä muilta enkä tee sitä itse. En myöskään ole läheisissä tekemisissä sellaisten moukkien kanssa, joille riita on tekosyy toisen pään henkiseen irti repimiseen.
Pitkässä ihmissuhteessa tulee aivan varmasti tietoon mihin se puukko pitää toiseen työntää suurimman mahdollisen kivun aiheuttamiseksi. Jos vihastuneena kontrolli katoaa niin totaalisesti, että ainoana tavoitteena on enää sanoin lyödä "rakastaan" tai "ystäväänsä" niin kovaa kuin pystyy, niin silloin on käynnissä se riita, jossa välit katkotaan.
Älkää sietäkö millaista käytöstä tahansa.
Onpas täällä jengi ylpeitä ja herkkänahkaisia. :D Pääsettekö yli mistään elämänne vaikeista ajoista.
Riidan aikana sanotaa sitä, mitä sillä hetkellä halutaan sanoa. Mykkäkoulu on paljon kamalampi asia kuin toisen haukkuminen läskiksi. Ole iloinen, että miehesi pystyy rehellisesti kertomaan tunteensa sen sijaan, että vaikenisi ja patoaisi kaiken sisälleen.
Oikeesti XD kirjoitti:
Onpas täällä jengi ylpeitä ja herkkänahkaisia. :D Pääsettekö yli mistään elämänne vaikeista ajoista.
En nyt itseäni sanoisi herkkänahkaiseksi. Yritän vieläkin ymmärtää miestäni ja hänen käytöstään. Vaikka vaikeata siitä on lähiaikoina tullut kun "jatkuvasti" kuulet samat jutut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riidan aikana sanotaa sitä, mitä sillä hetkellä halutaan sanoa. Mykkäkoulu on paljon kamalampi asia kuin toisen haukkuminen läskiksi. Ole iloinen, että miehesi pystyy rehellisesti kertomaan tunteensa sen sijaan, että vaikenisi ja patoaisi kaiken sisälleen.
Ai apn pitää olla iloinen kun miehensä rehellisesti sanoo tunteensa läskiä kohtaan 😂
Typerä nainen olet...
Mieheni ei ole ikinä riidellessä me sanonut yhden yhtä sanaa ulkonäöstäni ja samoin myös toisinpäin.