Jäisitkö pois palkkatyöstäsi, jos voittaisit 7 miljoonaa?
Peukku ylös tai alas.
Erityisesti kiinnostaa kuulla kommenttisi, jos ET jättäisi työpaikkaasi.
Kommentit (39)
Minä voitin perunkirjoituksista 23 000 euroa ja jättäydyin pois oravanpyörästä.
Pitääkin käydä laittamassa rivi viikinkiä. Töitä en tee sekunttiakaan jos voitan isosti.
Vierailija kirjoitti:
Minä voitin perunkirjoituksista 23 000 euroa ja jättäydyin pois oravanpyörästä.
Minä voitin samaisesta arvonnasta 330 000 euroa, enkä silti jättäytynyt pois oravanpyörästä.
Jäisin välittömästi viettämään vapaa-aikaa, pienempikin summa riittäisi vallan hyvin. Tuolla seitsemällä miljoonalla eurolla eläisin 350 vuotta jos pitäisin nykyisen elintasoni, eli 1600 euroa jää palkastani käteen kuukaudessa.
En, työssä ollessa pysyy peruskunto parempana ja näkee ihmisiä.
Tekisin osa-aikaista, koska pidän työstäni ja työkavereistani paljon.
Todellakin. Olen multitalentti jokapaikanhöylä, en todellakaan ole löytänyt itselleni yhtä kutsumusalaa, jolla voisi vielä elää. Mutta jos elannon saamiseksi ei tarvitsisi olla töissä, minulla olisi useampia itseäni kiinnostavia projekteja vireillä.
Jäisin pois, ja luovuttaisin paikkani takanani vaaniville pätkätyöläisille. Motivaatio varmasti laskisi rajusti, kun tietäisi ettei ole mikään pakko tehdä toiselle hommia.
Työllistäisin itseni sen jälkeen yrittäjänä, ja olisi varaa ottaa rauhallisemmin ilman stressiä tuloista.
Olen opiskelija, joten todellakin lopettaisin työt. Jatkaisin kyllä opiskeluja, mutta eipähän tarvitsisi raha-asioita enää miettiä. Ehkä perustaisin valmistuttuani jonkin oman alan yrityksen. Ei tarvitsisi rahan takia töissä käydä, mutta jotain pitäisi keksiä että joku rakenne säilyisi arjessa,koska mulle ei sovi joutenolo.
Kyllä. En itse silloin tarvitsisi palkkatuloja, joten olisi vain reilua antaa työpaikka jollekin, joka sitä tarvitsee. Voisin tehdä vapaaehtoistyötä esim. löytöeläinten parissa tai vanhuksia viihdyttäen.
Olen yrittäjä.
Keskittyisin ydinosaamiseeni, jolloin toimintani supistuisi melkein harrasteasteelle.
Jättäisin liikevaihdon haalimiseksi tekemäni rutiinihommat pois.
Suurin osa väsyttävästä ja stressaavasta työstä jäisi pois.
Toki eläkepäivätkin houkuttelisivat.
Kohta 50v mittarissa.
Tykkään työstäni, mutta rahan takia minä tätä silti teen. Vaikka työ on kivaa, niin on se välillä aika stressaavaakin, eikä tätä työtä voi tehdä puoliteholla, niin että tekisi vain kivoja töitä ja jäisi vapaalle kun alkaa aikatalut kiristää. Periaatteessa voisin ehkä perustaa yrityksen ja jatkaa työntekoa hieman pienimuotoisemmin ja tekisin vain pieniä töitä. Mutta toisaalta ei niistä sitten tienaa mitään, eikä olisi myöskään ammatillista haastetta.
Ostaisin metsää ja alkaisin hoidella metsiäni ja metsästelisin harrastuksena.
Miljoonan pistäisi kivaan taloon ja pihapiiriin. Toisen miljoonan jättäisi sukanvarteen. Viidellä miljoonalla pyrkisin saamaan ostettua 1000ha metsää, joka on raja hirviluville.
1000ha metsistä saisi hakkuilla suunnelleen sellaisen 130 tonnin vuotuisen tuoton, sillähän präjälisi aika kivasti jo silläkin.
Lopettaisin heti. Elämässä on paljon mielekkäämpiäkin asioita kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Perustaisin harrastuksena yrityksen, joka tekisi jotain minua kiinnostavaa. Ei tarvitsisi stressata saako sieltä nostettua itselleen palkkaa.
Sama täällä. Jäisin pois töistä ja olisi helppo perustaa pieni yritys ilman velkaa. Mulla haaveena pieni hotelli/hostel/majatalo/B&B tms.
Jättäydyin työttömäksi, koska pää ei kestänyt työpaikassa. En tarvitse siis edes miljoonia päätyäkseni tällaiseen ratkaisuun.
Olen työtön ja tuossa tilanteessa katkaisisin työnhakuni, enkä olisi enää missään tekemisissä Te-toimiston, Kelan tai sossun kanssa. Ostaisin unelmieni asunnon eli uuden ja hyväkuntoisen kerrostalokolmion 1.-2.kerroksesta tietyltä alueelta ja sinne tarvittavat kalusteet.Muuten eläisin aika lailla nykyisen kaltaista elämää, enkä asunnon ja sen tarvikkeiden lisäksi muuhun tuhlaisi. Ehkä tekisin myös haaveilemani kiertomatkan Suomessa pariin kylpylään. Muuten eläisin aikalailla nykyisen kaltaisesti, enkä turhaan kuluttaisi. Toimisin niin, että rahat riittäisivät koko loppuelämäni ajan.
Jäisin pois jo miljoonasta. Miettisin rauhassa mitä haluan ja jossain vaiheessa opiskelisin uuden ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En itse silloin tarvitsisi palkkatuloja, joten olisi vain reilua antaa työpaikka jollekin, joka sitä tarvitsee. Voisin tehdä vapaaehtoistyötä esim. löytöeläinten parissa tai vanhuksia viihdyttäen.
Minä taas tykkään aivoja rasittavasta työstä ja sen takia tekisin osa-aikaista kuitenkin.
En jättäis, koska tykkään työstäni todella paljon. Tekisin kyllä lyhyempää työpäivää, niin vapaa-aikaa jäisi enemmän :)