Raskaana oleva nainen ei saa juoda pisaraakaan alkoholia
Tämä on nyt uusinta tutkittua tietoa,ei edes saunaolutta saa ottaa muusta puhumattakaan.
Juuri nyt teeveessä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jouduin raskausaikana töissä käyttämään käsidesiä jatkuvasti ja siinä usein mietin, että kuinka paljon sitä imeytyy verenkiertoon ja onko tervettä sikiölle? Neuvolassa vakuuteltiin huolen olevan turha, kuten myös lääkevoiteen käytöstä jalan laskimotukokseen jossa oli etanolia. No, vauva syntyi terveenä, mutta myöhemmin löytyi rakenteellinen sydänvika. Liekö sattumaa vai oliko näillä em asioilla vaikutusta?
No ei ole yhteyttä em. käsidesin käytöllä tai tuon lääkevoiteen sisältämällä etanolilla lapsesi sydänvikaan. Etanoli ei imeydy ihon kautta, et tule humalaan vaikka liottaisit käsiäsi pirtussa, iho siitä kyllä kärsisi ja kuivuisi. Jos käsidesin etanoli imeytyisi ihon kautta niin sairaalan osastokierrolla olevat lääkärit olisivat kierron loppupuolella humalassa. Eri asia jos nautit sitä käsidesiä sisäisesti tai jos laitat sitä vaikka peräsuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kyllä ihmettelen naisia, jotka eivät oman lapsensa hyvinvoinnin vuoksi voi olla ilman alkoholia raskausaikana. Miten tuollaiset kuvittelevat lapsen kanssa pärjäävänsä, jos jo raskausaikana on vaikea ottaa lapsen etu huomioon?
Jos vastasyntyneellä diagnosoidaan alkoholista ja/tai huumeista tulleita vaurioita, niin piuhat poikki vaan ja lapsi huostaan.En sano että olen alkoholisti tai minusta voisi tulla sellainen, mutta koko tämän raskauajan olen haaveillut jo valmiiksi mikä olisi se 1 siideri/drinkki jonka voisin juoda ulkona syysillassa kotiterassilla kun lapsi on isänsä kanssa nukkumassa. Olen kaupassa töissä, hyllytän ja myyn alkoholi juomia joten näen alkoholia lähes päivittäin. Kaipaan aina välillä sitä yksinäistä saunajuomaa ja sitä rentoutumisen tunnetta minkä se saa aikaan (olen kokeillut eri limuja, ei toimi). Silti en ole juonut kun sen pari teelusikallista siideriä, koska pystyn olemaan juomatta alkoholia. Olen ennenkin juonut vain harvoin (sen yhden saunajuoman per viikko) mutta nyt kun tietää ettei saa juoda, se alkoholi tuntuu kummittelevan ajatuksissa vielä enemmän.
Lilla rv 22
Alkoholisti sinä olet!
Joo, mäkin olen urheilija, koska aina joka aamu haaveilen lähteväni lenkille, mutten sitten kuitenkaan ehdi tai en saa lähdettyä. Iltaisin myös ennen unen tuloa tulee lenkkeily mieleen ja suunnittelen jo seuraavan päivän lenkkiä, vaikken sinne ehkä ehdikään.
Jos olen alkoholisti, miksi olen ollut selvänå 5kk? Jos olen alkoholisti jos ennen raskautta join kerran viikossa yhden siiderin, enkä enempää? Vai tekeekö se minusta alkoholistin kun haaveilen jo valmiiksi mikä on mun tuleva yksittäinen siideri jonka juon joskus synnytyksen jälkeen?
Tervetuloa työpaikalle, voin kertoa heti muutaman vakioasiakkaan jotka käyvät joka päivä hakemassa olutta/siideriä/lonkeroa. Muistan jopa heidän juomat mitä useimmiten ostavat kun aina on sama setti.
Lilla rv 22