Vintage-valtakunta
Mitä mieltä ohjelmasta? Itse tykkään. Sympaattisia tyyppejä ja mielenkiintoisia tavaroita.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseeköhän tuonne niiden liikkeeseen ilman omaa autoa? Harmittaa etten tiennyt tästä liikkeestä mitään kun olivat Helsingissä.
Olen tuusulalainen enkä osaa vastata sulle. 😁 Mutta Tuusulahan on HSL-aluetta, joten löytänet sovelluksesta yhteydet. Tee kesäretki tänne. Keravan kautta jos tulisit, niin löytyy monta kirpparia ja Kenkäkingi, jossa on kai Vintage-valtakunnassakin käyty. Tuusulassakin on ainakin kivoja luonto-ja kultturikohteita. Tervetuloa!
Pitää joskus tulla käymään Tuusulassa. En ole koskaan käynyt.
Tule ihmeessä! Heitänpä tähän vinkkejä, jos jotakuta kiinnostaa.
Ulkoilun ystäville suosittelen Sarvikallion ja Fjällbon alueita nyt ainakin. Kulttuurin ystäville tai muuten vaan kiinnostuneille Rantatietä, jossa on Aleksis Kiven kuolinmökki (ihan Fjällbon naapurissa), Halosenniemi, Erkkoja ja Lottakoti. Krapin alueella on ravintola, kesäteatteri ja mahtava keikkapaikka Krapin Paja ja tästä aivan kävelymatkan päässä Gustavelund, jossa on myös vaikka mitä puuhaa, suuri terassi ja ravintola - ja vieressä Tuusulan kaunis kirkko.
Jos on oikein kunnon kesäretkelle aikaa, voi vaikka yöpyä Gustavelundissa tai Krapilla ja kiertää Tuusulan, Keravan ja Järvenpään. Busseja ja juna (Kerava-Järvenpää) kulkee ja puuhaa löytyy varmasti. Järvenpässähän on mm. Sibeliuksen Ainola. Lämpimästi tervetuloa! Enkä muuten ole töissä näistä missään tms. Ihan vain tuusulalainen olen.
Halosenniemi, Lottakoti ja kirkot kiinnostavat. Kiitos vinkistä ja hyvää kesää sinne🌸
Samoin sinne! 🌼
Lähes loppuun asti katsottu. Vähän rupes 4. tuotantokausi toistamaan itseään. Lievästi ärsytti Tompan keskiaikaiset kommentit kettutytöistä ym. Ne olis ihan hyvin voinu jättää pois.
Olis ollu mukava nähdä se Lordin Kiss-kokoelma vaan Pudis vissiin varjelee yksityisyyttään niin ettei sinne ollut asiaa.
Kekäläinen ei nimenä kuulosta kovin helsinkiläiseltä. Ruotsinkielisiähän oli helsinkiläsistä enemmistö aina 1800-luvun loppuun asti. Hietaniemen hautausmaalta ei löydy yhtään Kairenius-nimistä vainajaa, eikä edes Malmin hautausmaalta.
Helsingissä ovat molemmat varmaan syntyneet, mutta veikkaan, että kummankaan vanhemmat eivät eivät. Molempien nuorten miesten slangi on liian ”päälleliimattua”.
Edustaahan stadilaisia eräässä tv-kisailussa yksi stadin slangin taitaja, jonka isä on unkarlainen ja äiti Itä-Suomesta.
Olen itse 5. polven helsinkiläinen, mutta en mitenkään miellä itseäni stadilaiseksi ruotsinkielisyyteni vuoksi. Minulle on aivan sama, mistä ihminen on kotoisin, kunhan ei esitä jotakin mitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kekäläinen ei nimenä kuulosta kovin helsinkiläiseltä. Ruotsinkielisiähän oli helsinkiläsistä enemmistö aina 1800-luvun loppuun asti. Hietaniemen hautausmaalta ei löydy yhtään Kairenius-nimistä vainajaa, eikä edes Malmin hautausmaalta.
Helsingissä ovat molemmat varmaan syntyneet, mutta veikkaan, että kummankaan vanhemmat eivät eivät. Molempien nuorten miesten slangi on liian ”päälleliimattua”.
Edustaahan stadilaisia eräässä tv-kisailussa yksi stadin slangin taitaja, jonka isä on unkarlainen ja äiti Itä-Suomesta.
Olen itse 5. polven helsinkiläinen, mutta en mitenkään miellä itseäni stadilaiseksi ruotsinkielisyyteni vuoksi. Minulle on aivan sama, mistä ihminen on kotoisin, kunhan ei esitä jotakin mitä ei ole.
Järkevää puhetta.
Huippua sarjassa on Ulrika. Alussa oli vähän epävarma mutta nyt osaa suhtautua pilke silmässä kaverien touhuihin. Mukava kuunnella hänen kommenttejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevää puhetta.
Kiitos. Tuosta kommentistani jäi puuttumaan, että en pidä ohjelmasta, koska molemat miesjuontajat ovat feikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Huippua sarjassa on Ulrika. Alussa oli vähän epävarma mutta nyt osaa suhtautua pilke silmässä kaverien touhuihin. Mukava kuunnella hänen kommenttejaan.
Ulrikalla on mahtava tyyli, semmonen naisellinen 50-luvun fiilis. Itte tykkään samanlaisista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
pop
Vierailija kirjoitti:
Pääseeköhän tuonne niiden liikkeeseen ilman omaa autoa? Harmittaa etten tiennyt tästä liikkeestä mitään kun olivat Helsingissä.
Olen tuusulalainen enkä osaa vastata sulle. 😁 Mutta Tuusulahan on HSL-aluetta, joten löytänet sovelluksesta yhteydet. Tee kesäretki tänne. Keravan kautta jos tulisit, niin löytyy monta kirpparia ja Kenkäkingi, jossa on kai Vintage-valtakunnassakin käyty. Tuusulassakin on ainakin kivoja luonto-ja kultturikohteita. Tervetuloa!
Minä tuun kanssa. Jee, kesäretki 😊 kiitos vinkistä!
Vauvapalsta mainittu 4. kauden 9. jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulrikalla on mahtava tyyli, semmonen naisellinen 50-luvun fiilis. Itte tykkään samanlaisista vaatteista.
Niinpä. Harmi, ettei päivitä enää blogia.
Ulrika on aina niin hyväntuulisen säteilevä.
Puhetyyli tosi väkinäinen. Kuin imitoisivat novelleja?
Ulrika on tosi kaunis ja pidän hänen tyylistään, mutta näkisittepä miten hän käyttäytyy kun kamera ei kuvaa. Kiusaamista porukalla, vääriä mielipiteitä omaavien mustamaalausta, ja hän kun on aikuinen nainen eikä mikään teini. Kuvakaappauksia on. Ja hän ei muuten ole tuolla oikeasti töissä, vaan on käsikirjoitettu sarjaan koska tarvitaan nainen.
Jossain osassa vilahti mekaaninen lelurumpali joka takoi niin vimmatusti rumpujaan. Se oli kaiketi mynnissä siellä kaupassa. Sattuisko joku muistamaan, millä tuotantokaudella ja missä osassa tää oli?
Tällekin palstalle on näköjään pesiytynyt katkeran kateellinen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Tällekin palstalle on näköjään pesiytynyt katkeran kateellinen yksilö.
Tässä huomaatte millä asenteella Ulrikan kaverit on kimpussa jos joku KEHTAA huomauttaa käytöksestä.
En ole kateellinen. Ulrika on kaunis ja hyvä siinä mitä tekee, mutta tiedän pysyä kaukana kun olen nähnyt miten saattaa hyökätä arvaamattomasti jonkun kimppuun kun on huono päivä. Tai pitää vaan näyttää kuka täällä on kuka.
Ja vaikka hänessä miten on noita hyviä puolia, en ole kateellinen koska hän ei ole niiiin ainutlaatuinen. Kovalla työllä moni pystyy samaan, vaikka täytyy myöntää että hänellä on varmaan tyylitajua ihan luonnostaan.
Todellakin Vintage on virkistävä lisä ohjelmatarjontaan. Rentoja älykköjen jorinoita on hauska seurata.
Voi kun saisi joskus kuulla livenä Marjon vetävän miljoonan markan pakarat Oscarin bändin säestämänä. :)