Äidit miksi et pidä exäsi nykyisestä kumppanista, joka ei ole tehnyt sinulle mitään väärää?
Miksi mustamaalaat häntä lapsillesi tai puhut hänestä negatiiviseen sävyyn?
Mikä saisi sinut lopettamaan huonon käytöksesi?
Kommentit (46)
Silppu kirjoitti:
Katkeroitunut äitipuoliko se täällä vinkuu
Sinuna lopettaisin vinkumisen ja vastaisit asiallisesti kysymykseen. Mutta sen sijaan heität ilkeän kommentin koska ei sulla löydy hyväksyttäviä perusteluja!
Koska vaikka mä en onnistunut miehen kanssa enkä halua häntä, pääasia, ettei kukaan muukaan saa...
Vain tyhmät ihmiset kohtelee äitipuolta huonosti joka ei ole tehnyt mitään pahaa. Syitä tämän ilmiön taustalla voi olla se että mies on halunnut erota mutta nainen ei joten naisella on tunteita vielä miestä kohtaan ja siksi tekee vaikeaa nähdä hänet toisen naisen kanssa. Voidaan olla myös kateellisia ja katkeria miehen uuden naisen ulkonäöstä tai persoonallisuudesta. Taustalla voi olla myös pelkoa, että pelkää äitipuolen kasvattavan omia lapsia väärin, ihmiset kun ei yleensä halua perheen "ulkopuolisia" ihmisiä kasvattamaan lapsiaan.
On sitä itekkin tullut isänä sorruttua mustamaalaamaan exän uutta miestä. Ei sen pahemmin kuin sanomalla että sedällä on iso maha, jota poika sitten on tälle hokenut. Ei tiedä että minä sen olen hänelle sanonut. Kai se on pientä katkeruutta siitä, että ei saa ihan kokoaikaa olla lapsensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaikka mä en onnistunut miehen kanssa enkä halua häntä, pääasia, ettei kukaan muukaan saa...
Mutta kun sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä kuitenkaan. Ex ei hypi sinun pillisi mukaan, vaikka kuinka pomppisit tasajalkaa ja käyttäydyt lapsellisesti.
Jaa. En tiedä onko vika vain äideissä. Ihmiset joilla on tunteita exäänsä kohtaan saattavat olla vihaisia tämän uudelle kumppanille koska ovat mustiksia ja sen vuoksi käyttäytyvät pikkulasten tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Koita kasvaa henkisesti ja lopeta typerä käytös! Luulis sunkin aikuisena ihmisenä tietävän ettei tuo oo millään tavalla järkevää ja reilua.
Mä tykkään exän nyxästä. Kiva ihminen. En todellakaan puhu pahaa! Eikä exä puhu pahaa mun nykyisestä. Tullaan kaikki toimeen keskenämme, tietysti.
Silppu kirjoitti:
Sinä tässä katkera tunnut olevan. Vaan ei säälipisteitä tälläkään kertaa.
Miehen ajasta, mielenkiinnosta ja rahoista tappelee uusi hehkeä nainen ja edellisen naisen lapset.
Kumpi kiinnostaa, teatteri-ilta ja ravintolaruokailu, ehkä seksiäkin vai erosta kipuilevien tappelevien lasten paimentaminen ja syyllisyyden tunteisiin törmäily?
Eksä tietää, että abaut kaikki uuden naisen huomiointi on eksän lapsilta pois. Siitäpä sitä kiukkua riittää.
Tunnen ainoastaan nykyisen miehensä eksiä solvaavia äitipuolia. Hmmmm... Eivät haluaisi lasten käyvän lainkaan ja jatkuvasti nalkuttavat miehelleen tämän lapsista ja eksästä. Mistä tämä johtuu? Se ei kuitenkaan muuta tai hyödytä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä kuitenkaan. Ex ei hypi sinun pillisi mukaan, vaikka kuinka pomppisit tasajalkaa ja käyttäydyt lapsellisesti.
Eipä kai, mutta ei se estä mua hankaloittamasta hänen ja varsinkaan uuden naisen elämää. Naisen, joka tunkee mun lasten elämään niiden tahtomatta. Joka ei heitä rakasta, onhan noita täältäkin luettu äotipuolten avautumisia, miten miehen lapset sitä tai tätä... mun lapset ei oo ansainnu sitä. Mies teki valintansa, eläköön sen kanssa.
Läheskään aina se "äitipuoli" ole mikään hehkeä. On noita isäihmisillä nähty vaikka minkälaisia sotanorsuja ja sitten tekevät niiden kanssa lisää lapsia vaikka edellisenkin suhteen mukulat pyörii jaloissa.
No olen jäävi sanomaan, koska pahoinpiteli sekä minua että lapsia. Olisi ihan eri asia, jos ei olisi niin tehnyt.
Miksi et pidä exäsi nykyisestä kumppanista, joka ei ole tehnyt sinulle mitään väärää? Oli kysymys.
Ei ole tehnyt mitään väärää eli ei ole kohdellut exää tai hänen lapsiaan huonosti. Lapsilla edelleen yhtä paljon aikaa nähdä isäänsä kuin aina ennenkin. Huomioi lapsiaan enemmän kuin ennen...
Paha mennä ulkopuolisena sanomaan, kuka on tehnyt kenellekin pahaa. Jospa siellä jotain ikävää on taustalla jos kohtelu ei ole kelvollista. Toisaalta, ihminen ei ole robotti, joka tuosta noin vain voidaan ohjelmoida unohtamaan tunteensa ja taustansa ja taipumaan itselle epämieluisassa tilanteessa nöyristelyyn. Aika auttaa useimmiten, heti kaiken kunnian itselleen vaatimalla ei saa kuin lisää kaunaa lietsottua.
Tämä ilmiö on niin sääli ja näitä esiintyy nykyään niin paljon, koska erotaan runsaasti.
Aloituksen mukaiset äidit, ja isätkin, tekevät hallaa pääasiassa lapselleen, vaikka usein kuvittelevat, että eniten änkyröinti pahottaisi exän ja hänen nykyisen kumppaninsa mielen. Jos lapsen äiti vaikeuttaa exänsä uutta elämää, lapsi aistii tai jopa kokee ja näkee kaiken vihan ja sehän luonnollisesti vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Aloituksen mukaisesti käyttäytyvät äidit ja isätkin toimivat siis vain itsekkäistä syistä, vaikka lapsen edun mukaisesti heidän pitäisi purkaa paha olonsa ja katkeruutensa jotenkin muuten, esim. mennä asiantuntijan puheille. Jotakin negatiivista nautintoa ja palsamia haavoilleen äidit/ isät negatiivisella käytöksellään pahalle ololleen saavat, mutta ei se alkuperäinen syy poistu "sielun syövereistä" kuitenkaan. Vertauskuvallisesti sanoen: särkevästä hampaasta täytyy ensin poistaa vanha paikka ja huom, putsata se, ennenkuin uusi laitetaan tilalle. Siten särky poistuu. Tämä kun ymmärrettäisiin, moni erolapsi ei oireilisi ja ahdistuisi enemmän tai vähemmän.
Täysin eri asia on sitten, jos exän uusi puoliso tahallisesti käyttäytyy lasta kohtaan epäreilusti, mutta aloituksessahan ei ollut kyse siitä.
kateellisuus (vaikkei itselleen sitä myönnä)
En hauku, kyllä mä sen verran fiksu olen, että ymmärrän olla laittamatta lapsia hankalaan tilanteeseen meidän aikuisten erossa. Yritän vaan kuunnella ja kysellä lasten tunteista, kun puhuvat tästä uudesta ja hänen lapsistaan.
Pikkasen kirpaisi, kun ex vaihtoi lennosta uuteen, parinkymmenen vuoden suhteesta parissa viikossa uuteen. Ymmärrän, että tämä on hänen tapansa yrittää selviytyä siitä, että halusin erota.