Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erehdyin käymää K-supermarketissa:(

Vierailija
23.04.2019 |

Minusta on tullut niin hintatietoinen, että itseänikin jo häiritsee. En voinut sitten ostaa tästä k-kaupasta yhtään mitään. Ajattelin että säälistä ostan jotain, mutta en pystynyt siihenkään:(

Onko ketään kohtalotovereita?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupassa on ihan kaikki kalliimpaa. Perheellisenä en halua kuluttaa koko ajan perusjuttuihin enempää kuin on pakko. Pelkästään maitoon menisi 1.20 e päivässä enemmän, eli päälle 400 vuodessa. Pelkästään niistä. Saatika, että leipä liha, hedelmät ja ihan kaikki on muutamia kymmeniä senttejä kalliimpaa. Mulla menis monta sataa ellei jopa 1000-2000 e enemmän siinä, jos ostaisin ruokani k-kaupasta lidlin tai prisman sijaan.

Onneksi on vapaus valita ja päässälaskutaito.

Juuri näin. Käyn S-marketissa K-marketin sijaan yksinkertaisesti hintatason takia. Yleisilme Ässässä on nuhruisempi ja asiakaskunta ei ole niin fiinin näköistä, mutta en todellakaan halua maksaa jostain ihan perusmaidosta ja juustosta ja jauhelihasta enempää siksi, että saan ihastella nätisti aseteltuja lihatiskituotteita. K-market mainostaa paljon enemmän, mutta suuri osa mainoksista on paljolti vain visuaalisesti houkuttelevia, joukossa muutama erikoistarjous, joissa satunnaisesti hinta on Ässää halvempi. Mies tykkää ostella lohta K-kaupan tiskiltä ja jutella mukavia, mutta minulle kaupassa käyminen ei ole mikään spektaakkeli, vaan yksi arkirutiini, jonka yritän hoitaa järkevästi.

Vierailija
42/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään K-supermarketista. Asiakaskunta pääasiassa kivan keskiluokkaista ja maksukykyistä. Esillepano nykyaikaista ja kivoja spesiaalituotteita

Samaa mieltä. Paikallisessa S-marketissa ankea valikoima ja asiakaskunta, Lidlistä puhumattakaan.

Miten vertaat keskikokoista s-markettia isompaan k-supermarkettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään K-supermarketista. Asiakaskunta pääasiassa kivan keskiluokkaista ja maksukykyistä. Esillepano nykyaikaista ja kivoja spesiaalituotteita

Samaa mieltä. Paikallisessa S-marketissa ankea valikoima ja asiakaskunta, Lidlistä puhumattakaan.

Niin tuo supermarketti on marketin ja citymarketin välissä oleva kauppa eikä vitymarket näin ollen ole verrattavissa pienempään (s)markettiin.

Vierailija
44/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo supermarketti on marketin ja citymarketin välissä oleva kauppa eikä vitymarket näin ollen ole verrattavissa pienempään (s)markettiin.

Siis ei ole verrattavissa supermarkettiin tuo (s)market.

Vierailija
45/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieressä K-Market ja Alepa, lyhyen kävelymatkan päässä Prisma, K-Citymarket ja Lidl (joka harmikseni on melko pieni eikä niinkään kilpailukykyinen mitä tulee tuotevalikoimaan ja hintoihin). Oli kyllä melkoinen yllätys, kun hintavertailuja tehdessäni huomasin, että saan viereisestä K-Marketista useita paljon ostamiani tuotteita halvemmalla kuin esim. Prismasta. Netissä pystyy onneksi nykyään tekemään hintavertailut helposti, joten käyn sitten siinä kaupassa, mistä satun saamaan tarvitsemani tuotteet halvimmalla.

Vierailija
46/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa on juuri ja juuri päiväyskelpoiset tuotteet ja osa jo vanhentuneita ja hintataso vielä kalliimpi kuin muissa. Lidlissä on alennuksella tuoretuotteita, joissa päiväystäkin reilusti jäljellä. Helppo valita jo tästä syystä Lidl.

Vierailija
47/71 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin käyn Prismassa ja viikonloppuisin ja pyhiä vasten yleensä Citymarketissa. Cittarissa on parempi kala- ja lihatiski, vaikka erot eivät nykyisellään olekaan niin suuret. K-Supermarket on myös lähellä, mutta käyn siellä vain, jos tarvitsen jonkun yksittäisen tuotteen. Hinnat ovat aika tapissa. Lidl on myös lähellä, mutta en oikein osaa ostaa sieltä mitään, paitsi talouspaperia, joka on kyllä hyvälaatuista. Halpaa siellä kyllä kieltämättä on. Kuten joku ketjussa mainitsikin, pitäisi oppia tuntemaan ne itselle vieraat tuotteet, en halua ostaa sikaa säkissä. Olen samanlainen kuin se Lidl-mainoksen mies, eli aika epäluuloinen. :)

Vierailija
48/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käytyä enemmän s-marketissa kuin k-marketissa. Lisäksi Lidl ja Halpahalli, joissa käyn.

Prismaa ja Cittaria välttelen (tavallisilla ruokaostoksilla) kaupan suuren koon takia.

Sellaisen huomion olen tehnyt, että Cittareissa on toisinaan tosi hyviä lasten kenkä- ja (ulko)vaatetarjouksia.

Vierailija
49/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn aina K-Supermarketissa, vaikka ihan sen vieressä on suuri S-Market. Tämä ihan vain sen vuoksi, että ainakin meidän K-Supermarketissa on todella hyvä liha- ja kalatiski. Jos eläisin minimibudjetilla, valitsisin toisin. Olen kuitenkin onneksi päässyt elämässä siihen pisteeseen, jossa voin hyvällä omallatunnolla ja maksaa laadusta.

Ja samoista tuotteista enemmän. Tyhmyyttä se on.

Vierailija
50/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina oma s-market on nostanut hintoja juuri niistä tuotteista, joita olen tavallisesti ostanut, niin käymään viereisessä k-supermarketissa. Jotkut tuotteet halvempia, jotkut kalliimpia. Alennukset usein hyviä, etenkin hedelmät ja vihannekset olleet tosi hyvin alennuksessa omassa k-supermarketissa. Suurimman osan ostoksista teen vielä lidlissä, mutta suuremman valikoiman vuoksi päädyin usein k-supermarkettiin.

Vierailija
51/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asioin mielellään k-kaupoissa. Ei niissä ruoissa nyt niin järkkyjä hintaeroja ole, ettenkö vois maksaa siitä, et asiakaskunta tuntuu vähemmän ongelmaiselta, henkilökunta on todella ystävällistä ja saan ostaa pirkka tuotteita, joista pidän tosi paljon. Musta ne omat edut on myös kivoja kun saan tarjouksella ja välillä ilmaseks juuri niitä asioita, joita normaalistikin ostaisin. Jos s ja k ryhmän kauppa on vierekkäin niin kyl mä aina sen k:n valitsen. Sitä paitsi k ryhmällä on enemmän reilunkaupan tuotteita ja musta on kiva et niitä saa myös aika edullisesti pirkalta. Makuasioitahan nää on, mut kyllä mä maksan ruoistani jo sillonki enemmän ku valitsen suomalaista, tai luomua, joten voin maksaa siitäkin, että saan valita kaupan jossa asiointi on mukavaa. Musta on myös mukava tukea kauppiaita ja ylipäätään yrittäjyyttä ostamalla esim niitä lähitilojen tuotteita.

Vierailija
52/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn aina K-Supermarketissa, vaikka ihan sen vieressä on suuri S-Market. Tämä ihan vain sen vuoksi, että ainakin meidän K-Supermarketissa on todella hyvä liha- ja kalatiski. Jos eläisin minimibudjetilla, valitsisin toisin. Olen kuitenkin onneksi päässyt elämässä siihen pisteeseen, jossa voin hyvällä omallatunnolla ja maksaa laadusta.

Minulle ainakin on rahanarvoista, että ei tarvitse katsella ja haistella S-marketin huono-osaisia turjakkeita. En saa kiksejä penninvenytyksestä vaan pienistä arjen luksuksista

eri

Vierailija
53/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttä on luulla, että vaan tuotteista maksetaan. Mä maksan myös asiakaspalvelusta ja saan päättää mitä rahoillani haluan tukea. Sitä paitsi jos valintana on muut tuotteet kun ne halvimmat tai yleisimmät niin ei ne enää samoja olekaan.

Vierailija
54/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy, miksi en käy enää koskaan Lidlissä on siellä asioivat muut asiakkaat.

Vierailija
55/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on juuri ja juuri päiväyskelpoiset tuotteet ja osa jo vanhentuneita ja hintataso vielä kalliimpi kuin muissa. Lidlissä on alennuksella tuoretuotteita, joissa päiväystäkin reilusti jäljellä. Helppo valita jo tästä syystä Lidl.

Ensinnäkin se riippuu k kaupasta mitä päiväyksiä siel on. Mut ootko koskaan miettinyt miksi joissain vastaavissa tuotteissa voidaan pitää paljon pidempää päiväystä kuin toisissa?

Vierailija
56/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa hinnat ovat korkeammat kuin ässässä tai Lidlissä, sen vuoksi koossa tulee käytyä harvemmin. Vain silloin, kun jotakin jutta saa vain sieltä.

Vierailija
57/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat taitavat olla aika samat tai jopa täysin samat K-supermarketeissa, mutta kunkin liikkeen valikoima ja tuotteiden tuoreus vaihtelee paljon ja riippuu kauppiaasta. Sama juttu muissakin K-ryhmän ketjuissa eli Citymarketeissa ja K-marketeissa.

Vierailija
58/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat taitavat olla aika samat tai jopa täysin samat K-supermarketeissa, mutta kunkin liikkeen valikoima ja tuotteiden tuoreus vaihtelee paljon ja riippuu kauppiaasta. Sama juttu muissakin K-ryhmän ketjuissa eli Citymarketeissa ja K-marketeissa.

Elintarvikkeiden hinnat vaihtelee kauppiaiden mukaan k kaupoissa.

Vierailija
59/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten Prisman ”nuhruinen” tavara muuttuu ”ihanaksi”, kun sen ostaa kalliimmalla K-kaupasta.

Siis se ihan sama tavara.

Vierailija
60/71 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn viikonlopuksi K:ssa, mies käy viikolla S:ssä ja yhdessä mennään Lidliin. Ei tule riitoja ja saan ostettua jotain kivaa aina viikonlopuksi. Pirkka-tuotteet on ihan edullisia. Lidlistä sitten bulkkikamaa ja leipää pakkaseen.