Postin pikatoimitusmerkki - poisti ei ole silti 2 päivässä perillä
Huijausta ja rahoja ei saa takaisin
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaa että syy ei ole sitten niissä jakajissa! Niille on turha avautua. Syy on paljon ylempänä. Siellä rahanahneessa portaassa.
Tulikohan vähän väärä osoite, pistit liiton osoitteen.
Olisikohan esim posti.fi oikeampi?
"SOL ja Posti hyväksikäyttävät teollaan työmarkkinoiden heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä, jotka työn loppumisen pelossa joutuvat tähän halpuutukseen alistumaan."
Tangoon tarvitaan kaksi.
Oikeiden työntekijöiden eli kaikkien jakajien pitäisi laittaa niin hanakasti vastaan, että ovat niin kauan lakossa kunnes palkat nousee ja johto herää parantamaan asioita. Toivon sydämeni pohjasta, että jokainen jakaja Suomen maassa pohjoisesta eteläisempään menee lakkoon. Amen!
"Pikatoimitus" on vain pikavoitto Postiporhoille itselleen. Mitäs haksahdit tuumivat vain nauraen.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti hyödyntänyt 1. luokan kirjettä tai mikä se nyt onkaan ollut joka on toimitettu perille seuraavana arkipäivänä. Nyt ei voi olla varma enää onko kirje perillä parin päivän vai viikon päästä. Onneksi suurin osa organisaatioista on siirtynyt tässä välissä sähköiseen asiointiin. En lähetä enää postin kautta juuri muuta kuin joulukortit.
Mä en lähetä enää joulukorttejakaan. Viime jouluna lähettämäni kortti meni perille vasta kahden kuukauden kuluttua lähempänä ystävänpäivää. Olis voinut lähettää ystävänpäiväkortin saman tien. Niin, ja ystävänpäiväkortti meni perille viikko ystävänpäivän jälkeen.
Tykkäisin lähetellä postikortteja ja joskus ehkä kirjeitäkin, mutta eipä huvita enää, aivan liian epävarmaa ja hinnat sen kun nousee. Sääli, mutta no can do. Pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö postin toiminta on huonontunut? Kysykää Keskustalta ja Kokoomukselta. Sinisiltä ei tarvitse kysyä koska niitä ei enää jatkossa ole.
Posti kuule yhtiöitettiin ajat sitten ja jakelua on huononnettu vuodesta toiseen. Viimeiset vuodet on vain se piste i:n päälle kun on koitettu tehdä bisnestä palvelulla joka ei oikeastaan ole bisnes vaan peruspalvelu. Samalla lailla vr on saatu hajotettua ajat sitten tekemällä siitä bisnes ja jakamalla tietyt yhteen liittyvät ost erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistakaa että syy ei ole sitten niissä jakajissa! Niille on turha avautua. Syy on paljon ylempänä. Siellä rahanahneessa portaassa.
Tulikohan vähän väärä osoite, pistit liiton osoitteen.
Olisikohan esim posti.fi oikeampi?"SOL ja Posti hyväksikäyttävät teollaan työmarkkinoiden heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä, jotka työn loppumisen pelossa joutuvat tähän halpuutukseen alistumaan."
Tangoon tarvitaan kaksi.
Ehkä mutta tässähän mukaan tunkee liittokin eli kolmas osapuoli. Liittojen osallistumisessa (suomessa) on se ongelma ettei noilla ole itsellään mitään riskiä vaatimuksistaan eli liittopomot saa palkkansa oli vaatimukset miten älyttömät ja alalle haitalliset tahansa.
Monessa muussa maassa ammattiliitot tajuavat että alan yleinen hyvinvointi on duunarin ja sitä kautta liitonkin etu mutta suomessa liitot voi ihan rauhassa ajaa omaa etuaan duunarin edun kustannuksella ja varsinkin työttömien edut ja oikeudet joutuvat jatkuvasti ay-liikkeen edun jyräämäksi.
Kyllä minun postini taas viime viikolla kahdessa päivässä löysi perille, ykkösluokan merkillä 😯 onko mulla vain hyvä tuuri.
Eikö tosiaan suomessa saa korvauksia postista johtuvasta viivästyksestä?!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun postini taas viime viikolla kahdessa päivässä löysi perille, ykkösluokan merkillä 😯 onko mulla vain hyvä tuuri.
Luulen että tämä riippuu mistä kirje on lähetetty ja minne menossa. Syrjäkylillä saat odottaa kauemmin.
Asun talossa, jonka keittiön ikkunasta näen vastapäisen kaupan, jonka kyljessä on postilaatikko, siis se mihin ihmiset jättävät lähetyksensä postin toimitettavaksi.
Laatikossa lukee, että se tyhjennetään joka arkipäivä klo 15.30.
Olen nähnyt postin auton siinä tyhjentämässä sitä laatikkoa hyvinkin suurpiirteisesti. Ajat heittelee, juuri koskaan se tyhjennys ei tapahdu tasan puoli neljältä. Joskus menee myöhemmäksi ja joskus paljon aikaisemmaksikin. Luota sitten siihen, että kun heität korttisi sinne vielä ennen puolta neljää, niin se ehtii vielä samana päivänä lähtöön. Välttämättä ei.
Samoin olen joskus nähnyt varsinaisen postin toimipisteen ovensuussa olevaa laatikkoa tyhjennettävän jo hyvissä ajoin ennen sitä klo 16:sta, jolloin se virallinen tyhjennysaika olisi. Ainakin kerran olin viemässä tärkeää kirjettä postiin mielestäni hyvissä ajoin ja näin postin auton siinä oven edessä ja työntekijä juuri tyhjensi laatikon sisältöä säkkiin, kello oli vasta puoli neljä. Sain ojennetuksi kirjeeni vielä hänelle, mutta entä seuraava asiakas, jolla olisi saattanut myös olla kiireellinen lähetys. Kun hän tiputtaa kirjeensä laatikkoon, se tyhjennetäänkin vasta seuraavana päivänä.
Olen ottanut sen käytännön, että en enää uskokaan noihin tyhjennysaikoihin, vaan laitan aina tärkeät lähetykset postiin mieluummin aamupäivällä, jolloin voin vielä olla varma siitä, että ne samana päivänä lähtevät. Tosin en tiedä, mihin ne lähtevät.
Ihan samahan se on, vaikka veisin lähetyksen sinne postiin sisälle, jos kerran lähetystenhakija on siellä jo kerran käynyt, niin siellähän se kirjeeni tai korttini odottaa seuraavaa päivää.
Kun on olemassa lähetyksiä, jotka on oltava perillä tiettyyn päivään mennessä, niin aika heikoillahan tässä asiakas on.
Tärkeät kirjeet katoavat kokonaan tai viipyvät ja viipyvät. Inhottavaa jännittää tuleeko kirje perille vai ei. Terveystietoja sisältävä kirjeeni katosi 614 joulukuussa. On henkilötunnus ym tiedot ehkä jonkun muun luettavina. Nyt on palkkatodistus ollut matkalla jo kolmatta viikkoa.
Miksi Aku Ankka tulee torstaisin. Ilmestymispäivä on keskiviikko kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tämä riippuu mistä kirje on lähetetty ja minne menossa. Syrjäkylillä saat odottaa kauemmin.
Asun ns. syrjäkylillä, tänne kirjeet ja kortit päätyvät pääsääntöisesti ajallaan. Kummipoika 4v asuu Hyvinkäällä, hänelle lähettämäni kortit ovat matkalla noin 5 arkipäivää. Paitsi nyt, kun kokeilin tätä kalliimpaa ja seurattavaa lähetystä: se katosi matkalla kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Asun talossa, jonka keittiön ikkunasta näen vastapäisen kaupan, jonka kyljessä on postilaatikko, siis se mihin ihmiset jättävät lähetyksensä postin toimitettavaksi.
Laatikossa lukee, että se tyhjennetään joka arkipäivä klo 15.30.
Olen nähnyt postin auton siinä tyhjentämässä sitä laatikkoa hyvinkin suurpiirteisesti. Ajat heittelee, juuri koskaan se tyhjennys ei tapahdu tasan puoli neljältä. Joskus menee myöhemmäksi ja joskus paljon aikaisemmaksikin. Luota sitten siihen, että kun heität korttisi sinne vielä ennen puolta neljää, niin se ehtii vielä samana päivänä lähtöön. Välttämättä ei.
Samoin olen joskus nähnyt varsinaisen postin toimipisteen ovensuussa olevaa laatikkoa tyhjennettävän jo hyvissä ajoin ennen sitä klo 16:sta, jolloin se virallinen tyhjennysaika olisi. Ainakin kerran olin viemässä tärkeää kirjettä postiin mielestäni hyvissä ajoin ja näin postin auton siinä oven edessä ja työntekijä juuri tyhjensi laatikon sisältöä säkkiin, kello oli vasta puoli neljä. Sain ojennetuksi kirjeeni vielä hänelle, mutta entä seuraava asiakas, jolla olisi saattanut myös olla kiireellinen lähetys. Kun hän tiputtaa kirjeensä laatikkoon, se tyhjennetäänkin vasta seuraavana päivänä.
Olen ottanut sen käytännön, että en enää uskokaan noihin tyhjennysaikoihin, vaan laitan aina tärkeät lähetykset postiin mieluummin aamupäivällä, jolloin voin vielä olla varma siitä, että ne samana päivänä lähtevät. Tosin en tiedä, mihin ne lähtevät.
Ihan samahan se on, vaikka veisin lähetyksen sinne postiin sisälle, jos kerran lähetystenhakija on siellä jo kerran käynyt, niin siellähän se kirjeeni tai korttini odottaa seuraavaa päivää.
Kun on olemassa lähetyksiä, jotka on oltava perillä tiettyyn päivään mennessä, niin aika heikoillahan tässä asiakas on.
Viimeisin kusetus tulee olemaan se että verottaja mätkäisee 50€ myöhästymissakon, jos jätät paperisen veromuutosilmoutuksen postiin ja se myöhästyy, koska verottajalle EI enää kelpaa sen palautuspäivän leima, VAAN sen kirjeen pitäisi olla heillä SINÄ palautuspäivänä. Rahaa valtion kassaan, mutta mistäs tiedät milloin posti jakaa ne kirjeet? 2-4 vai viikon päästä.
Tää on ulkosuomalaiselle vaikeaa ymmärtää. Suomihan on muuten ihan kohtalaisen tehokas maa, miksi posti ei kuitenkaan toimi? Meillä (Saksa) seitsämälläkymmenellä sentillä päivässä perille, aina, koskaan ei yhtään lähetystä ole hukkunut. Suomessa asessani hävisi ainakin kolme kirjettä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ulkosuomalaiselle vaikeaa ymmärtää. Suomihan on muuten ihan kohtalaisen tehokas maa, miksi posti ei kuitenkaan toimi? Meillä (Saksa) seitsämälläkymmenellä sentillä päivässä perille, aina, koskaan ei yhtään lähetystä ole hukkunut. Suomessa asessani hävisi ainakin kolme kirjettä.
Koska oikeasti täällä (suomessa) ei toimi loistavasti mikään muu kuin kehuminen miten loistavasti täällä toimii kaikki :D
Tuntuu että virkamiehistö optimoi systeemin lähinnä pärjäämään maavertailuissa ja varsinainen palvelu kansalle ei sitten enää sen jälkeen olekaan niin tärkeää.
Toisaalta kun muistaa miten fanaattisia virkamiehemme on kontroilloimaan naurettavia pikkujuttuja (esim. kauppojen aukiolot, alkoholiprosentit oluessa, etc) niin ehkä noille palvelun toimiminen on vasta toissijainen tavoite josta voi luistaa, kunhan kontrolli pelaa.
Miettikääpä sitä että kun minä laitan täältä Keski-Euroopasta kirjeen Suomeen, se on Suomessa viimeistään kahdessa päivässä. Sitten Posti toimittaa kun jaksaa...
Vierailija kirjoitti:
Hauska oli se selitys, että jos ei ole muuta postia menossa jonnekin kauemmas, niin lähdetään muka sitä yhtä korttia viemään. Ja höpsis, maalla (alle 100 km Helsinkiin) postia jaetaan enää 2 kertaa viikossa. Tätä ei tietenkään saa sanoa ääneen, mutta esimerkiksi muiden torstaina saamat aikakauslehdet tuodaan nykyisin seuraavan viikon maanantaina.
Meillä torstaina ilmestyvä lehti tuli seuraavan viikon keskiviikkona. Se oli tosiaan jo ennätys, yleensä torstain lehti tulee seuraavan viikon maanantaina meillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeasti täällä (suomessa) ei toimi loistavasti mikään muu kuin kehuminen miten loistavasti täällä toimii kaikki :D
Tuntuu että virkamiehistö optimoi systeemin lähinnä pärjäämään maavertailuissa ja varsinainen palvelu kansalle ei sitten enää sen jälkeen olekaan niin tärkeää.
Toisaalta kun muistaa miten fanaattisia virkamiehemme on kontroilloimaan naurettavia pikkujuttuja (esim. kauppojen aukiolot, alkoholiprosentit oluessa, etc) niin ehkä noille palvelun toimiminen on vasta toissijainen tavoite josta voi luistaa, kunhan kontrolli pelaa.
Taidat nyt sekoittaa keskenään laisäädännön ja virkamiesten tekemisen.
Olen monesti hyödyntänyt 1. luokan kirjettä tai mikä se nyt onkaan ollut joka on toimitettu perille seuraavana arkipäivänä. Nyt ei voi olla varma enää onko kirje perillä parin päivän vai viikon päästä. Onneksi suurin osa organisaatioista on siirtynyt tässä välissä sähköiseen asiointiin. En lähetä enää postin kautta juuri muuta kuin joulukortit.