Miksi lenkkeillään luurit päässä?
Siis eikö ihmiset voi edes yhtä lenkkiä tehdä ilman puhelinta ja musiikkia? On todella vaarallista kun nämä sankarit eivät kuule muusta liikenteestä mitään! Miten minä pääsen fillarilla jonkun kuulokesauvaluistelijan ohi kun soittokello ei aiheuta mitään reaktiota eikä huutaminen?
Tuntuu, että ihmisistä tulee vuosi vuodelta aina vaan tyhmempiä ja itsekkäämpiä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuunnellut musiikkia lenkillä, mä haluan todellakin kuulla ympäröivän maailman äänet, niin lähestyvän auton kuin linnunlaulunkin.
...sekä takana hiippailevan hyypiön.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijän kuuluu väistää jalankulkijaa. V* tuttaako?
Jospa pysyisit pois liikenteestä. Sinun nerokkaalla logiikalla voit juosta keskellä ajorataa, koska autoilijan pitää väistää jalankulkijaa. Mene seuraavaksi moottoritielle lenkkeilemään, koska ei kenenkään päälle saa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen yleensä radiota lenkillä. Se on muutenkin tylsää, niin radio vie edes vähän keskittymistä siitä suorituksesta. Juoksen tien oikeaa reunaa, enkä keskellä. Jos olen ylittämässä tien, niin varmistan aina selustan ennen kuin lähden vaihtamaan suuntaa.
Eikö kävelijät ole vasemmassa reunassa?
Ajoradalla, mutta ei "pyörätiellä". Pyörätiellä pitää mennä joko vasenta tai oikeaa reunaa.
Ette te pyöräilijät sitä soittokelloa käytä. Suhautatte miljoonaa vaan ohi. Itsellä on koira yleensä mukana hihnassa ja turvallisuutta lisäisi tosiaan se kellon pirautus, että tiedän valvoa koiran kulkemista.
Kummatkohan on oikeasti vaarallisempia liikenteessä, lenkkeilijät vai pyöräilijä? Mietippä sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikista saa lenkkiin hyvin voimia ja se tutkitusti parantaa suoritusta. Ei ole yhtään vaaratilannetta tullut, kun pysyy omalla puolella.
Miten kuulet lähestyvän auton esim. risteyksessä?
No tuota, itse ainakin tapaan katsella ympärilleni kun olen menossa tien yli. T.eri
Minulla on kuulokkeet, koska en halua kuunnella autojen meteliä ja peruuttavien ajoneuvojen piipitystä ynnä muuta rasittavaa. Kuulokkeita käyttäessään täytyy vain osata ottaa huomioon se, ettei kuule yhtä hyvin, ja tarkkailla ympäristöään. Reunasta toiseen hortoilijat ja puhelimen tuijottajat ovat ärsyttäviä ja aiheuttavat vaaratilanteita ihan riippumatta siitä onko heillä kuulokkeet vai ei. Itse kuljen oikeaa reunaa ja esim. katson ympärilleni ennen kuin käännyn. Ja kuka muka tietä ylittäessään tajuaa lähestyvän auton vain siitä äänestä?? Yleenä on tapana katsoa tuleeko niitä autoja. Pyöräilijöitä nyt ei kuule vaikkei olisi kuulokkeitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelen yleensä radiota lenkillä. Se on muutenkin tylsää, niin radio vie edes vähän keskittymistä siitä suorituksesta. Juoksen tien oikeaa reunaa, enkä keskellä. Jos olen ylittämässä tien, niin varmistan aina selustan ennen kuin lähden vaihtamaan suuntaa.
Eikö kävelijät ole vasemmassa reunassa?
Nyt ei varmaan ole kyse autotien laidassa kulkemisesta vaan kevyenliikenteenväylästä.
Vierailija kirjoitti:
Ette te pyöräilijät sitä soittokelloa käytä. Suhautatte miljoonaa vaan ohi. Itsellä on koira yleensä mukana hihnassa ja turvallisuutta lisäisi tosiaan se kellon pirautus, että tiedän valvoa koiran kulkemista.
Ja kun sitten pyöräilijä soittaa kelloa, kuuluu vastineeksi "haista v***u". Voisitko siis valvoa koirasi kulkemista jo etukäteen eli koira hallinnassa jatkuvasti, eikä fleksin naru pitkällä toisella puolella kevyen liikenteen väylää?
Minä kuuntelen kotona aina musiikkia, mutta metsälenkillä haluan kuunnella linnunlauluja.
Minulla pyörii kyllä pää sen verran, että lenkkeillessä voin seurata ympäristöä vaikka kuulokkeet ovatkin korvilla. Lenkkeily on ainoa hetki, kun voin rauhassa musiikkia kuunnella.
siksi ettei miesten lähentely-yritykset kuulu :)
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljen oikeaa reunaa ja esim. katson ympärilleni ennen kuin käännyn. Ja kuka muka tietä ylittäessään tajuaa lähestyvän auton vain siitä äänestä?? Yleenä on tapana katsoa tuleeko niitä autoja. Pyöräilijöitä nyt ei kuule vaikkei olisi kuulokkeitakaan.
Kyllä tilannetietoisuus pitää olla koko ajan, ei vain silloin kun on kääntymässä. Eli pään tulee pyöriä tasaisesti ja tietyin väliajoin on syytä vaikka kääntyä ihan ympäri ja ottaa selin pari askelta, jotta pystyy skannaamaan myös takasektorin kokonaisuudessaan. Tulee muistaa myös tähystellä maata sekä myös ylöspäin aina välillä, yllättävien esteiden varalta.
Joo... mä käytän kuulokkeita aina kun oon ulkona. Kaupassa, kävelyllä, shoppaillessa yms. Rokkia ja metallia, ei mitää keekkiä, hyi stana. Ja näin siksi että lievittää hieman riskiä saada paniikkikohtausta ihmisten keskellä. En kyllä ole vaaraksi liikenteelle, kävelen kadulla niin että pyöräilijällä on tilaa mennä ohi. Ja mulla on silmät päässä, osaan katsoa missä suojatie ja tuleeko autoja. Kännykkä ei ole kädessä juuri ollenkaan...
Tänään hutki mies vastaan rullasuksilla ja sauvoilla leveeäästi keskellä tietä. Vastaan tuli myös toinen henkilö joten en päässyt väistämään. Näytti samalta kun sairas suksihullu joka tuli keväällä vastaan hiekkaista ladun jämää suksilla sauvat levällään, kuvitellen yksin omistavansa yksinoikeuden ko "latuun" vaikka paikalla tuli juuri junasta ulos kymmeniä ihmisiä :D
Kaikenlaisia sekopäitä sitä onkin!
Minulla on luurit hänellä ei, mutta hän on se se joka ei mistään ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikista saa lenkkiin hyvin voimia ja se tutkitusti parantaa suoritusta. Ei ole yhtään vaaratilannetta tullut, kun pysyy omalla puolella.
Minulla on muitakin aisteja, kuten näkö.
Niin muuten tuli mieleen että kun muutin tänne Uudelle maalle niin harvat pyöräilijät ringuttavat sitä kelloa jos tulevat takaa. Sitten ajavat ihan jäätävän läheltä ja siis ihan kävelyteillä. Olen aika monta kertaa säikähtänyt ja kerrankin eräs postin työntekijä ajoi fillarillaan ja huusi takaani että "Siirry!" kun kävelin hieman keskellä hiljaista katua. Ei edes kelloa viitsinyt soittaa. Ihmeellistä menoa ettei edes aikuiset osaa ajaa pyörällä ja ilmoittaa tulostaan. (ja en pidä kuulokkeita korvissa kun olen kävelyllä) Pirkanmaalla monet soittavat kelloa ahkerammin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida paljon jalan tuolla ulkona liikkua? Jalankulkija, joka kulkee kuulonsa varassa on kuollut jalankulkija. Nykyautot on niin hiljaisia, että kyllä se on silmillä syytä katsoa ennen kuin risteyksessä menee yli. Mulla on aina kuulokkeet (kuuntelen äänikirjoja juostessa), eikä koskaan yhtään vaaratilannetta. Minä tosin väistän kaikkia autoja, vaikka autojen kuuluisi väistää minua.
Tylsää mutta terveellistä. En minä sitä nautinnon vuoksi tee.