Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyydessä pahinta on torjutuksi tulemisen ja ulkopuolisuuden tunteet

Vierailija
23.04.2019 |

Ainakin minulle henkilökohtaisesti.

Arvostan toki säännöllisiä palkkatuloja ja työn mukanaan tuomia rutiineja. Lisäksi korkeakoulutettuna olen yleensä saanut tehdä työtä, joka tuottaa minulle iloa jo sinänsä.

Mutta kaikista pahinta työttömyydessä on ollut se, kuinka tulee jatkuvasti torjutuksi ja ulkopuolelle jätetyksi. Kuinka toiveet nousevat haastattelukutsun myötä, mutta radiohiljaisuus haastattelun jälkeen tekee heti selväksi, että taas löytyi joku sinua parempi. Ja samalla, kun tulee torjutuksi, jää myös työyhteisön ulkopuolelle - ei siis välttämättä juuri sen tietyn työpaikan, vaan yleensäkin työssäkäyvien ja tuottavien yhteiskunnan jäsenten joukon ulkopuolelle.

Ja kun muut elävät arkielämää työtä tekevinä normaaleina ihmisinä, sitä vaan katsoo viikosta toiseen sivusta ja miettii, miksi minua ei kelpuuteta samaan joukkoon.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöläisten hihamerkki

prekariaatti, pätkätyöläinen, työtön, pakotettu yrittäjä, pitkäaikaisopiskelija

ASKARTELE HIHAMERKKI; https://hihamerkki.wordpress.com/

Vierailija
22/22 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on auttanut, kun on hankkinut työttömiä kavereita.

Mistä niitä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla