Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seitsemänkymppinen äitini on hurahtanut homeopaattiseen hamppuöljyyn ja teflonkattilassa keitettyyn suolattomaan kaaliin

Vierailija
23.04.2019 |

Hamppuöljystä saa kuulema kaikki ihmisen tarvitsemat vitamiinit ja keitetty kaali siksi, ettei siitä saa syöpää. Suola ei ole kenellekään hyväksi, koska se aiheuttaa verenpaineen...

Oli tuossa talvemmalla löytänyt vuosia vanhan homeopaattisen lehden jostain tienvarsiroskiksesta ja se on nyt se totuuden torvi, koska asiantuntijat eivät voi kirjoittaa lehtiin ihan mitä tahansa. Pikäperjantaina kävin viemässä hänelle pääsiäistervehdyksen ja vieläkin vituttaa se oksentaminen tällaisilla asioilla. Syökööt itse kaalinsa, homeopaattisen hamppuöljynsä ja kalliilla rahalla ostamansa viljakuitupillerit (luonnosta ei saa viljakuitua tarvittavia määriä oli kertonut pillerikauppias). Ikää äidillä on 72 vuotta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syökööt itse kaalinsa..." jne

No eikös hän itse ne syökin? 

Vierailija
2/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Oma seitsenkymppinen, vakavasta perussairaudesta kärsivä äitini epäröi esimerkiksi ottaa itselleen tuikitarpeellista influenssarokotusta alumiinipelkojen takia, laittaa vähäiset rahansa ties mihin käärmeöljyyn: yrttiuutteita ja kalliita vitamiinivalmisteita sun muita luontaistuotteita, joiden tehoa ei ole todennettu ja turvallisuuskin kysymysmerkki. Kerran osti hopeavettä ja Astral TV:n ennustajille menee viimeiset roposet. Itselleen määrättyjä lääkkeitä ei sitten aina uskallakaan ottaa, kun pelkää sivuvaikutuksia. Ruokavalio aivan päin prinkkalaa. Kaikenlaisia viherjauheita sekoitellaan, mutta esim. proteiinia ei todellakaan saa tarpeeksi, eikä ravinnon määrä ole riittävä. Syöpä on mielessä ikuinen peikko ja opit ammennetaan jostain New Age-opuksista ja poppatohtoreilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saattaa olla muistisairauden oire. Oma äitini alkoi pari vuotta ennen Alzheimer-diagnoosia ostella puhelinmyyjiltä kaikkia mahdollisia kapseleita ja tabletteja, vaikka oli aikaisemmin pitänyt sellaisia humpuukina ja rahantuhlauksena. Vie äitisi muistihoitajalle testeihin.

Vierailija
4/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun vanha äitini sekoaisi, veisin hänet lääkäriin, enkä sättisi häntä täällä.

Vierailija
5/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos 20-30v ihminen tekee erilaisia kaalismoothieita, ottaa lisäravinteita ja höyrähtää noihin, niin hän on trendikäs! Äitiäsi samassa tilanteessa luullaan jo lähes muistisairaaksi.

Vierailija
6/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

72-vuotias on riittävän vanha päättämään omista asioistaan.

Ei kaikista vanhoista seniilejä tule, itse asiassa enemmistö hoitelee elämänsä loppuun saakka itse.

Vierailija
7/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

72-vuotias on riittävän vanha päättämään omista asioistaan.

Ei kaikista vanhoista seniilejä tule, itse asiassa enemmistö hoitelee elämänsä loppuun saakka itse.

Toisaalta muistisairaus saattaa alkaa jo ennen eläkeikää, eikä vanhuus automaattisesti tarkoita viisautta. Muistitesteissä käymisestä ei ole mitään haittaa, vaikka saisikin täydet pisteet.

Vierailija
8/8 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo ettei kuule Zinzinon ripuliöljyistä ja muusta skeidasta mitä se firma hirveään ylihintaan kauppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi