Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikissa kesäkengissä on valkoinen pohja?

Vierailija
23.04.2019 |

Tarvitsisin uudet kesäkengät, mutta kaikissa kauppojen kesäkengissä tuntuu tänä vuonna olevan valkoiset pohjat. Miksi ihmeessä, nehän näyttävät ensimmäisen käytön jälkeen likaisilta?! Tai sitten pohjia pitää jynssätä puhdistusaineilla jatkuvasti, mikä ei oikeastaan innostaisi allekirjoittanutta. Kaupassa tietenkin väitetään, että oikeilla huoltomenetelmillä pysyvät hyvinä. Minä en usko.

Pitääkö odottaa ensi vuotta ja seuraavaa muotia, ja kävellä rikkinäisillä kengillä vielä tämä kesä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänä vuonna? Minua on ärsyttänyt sama asia jo vuosia. 

Vierailija
2/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievillä on useita kesäisiä vaihtoehtoja, näissä löytyy myös väriä.

Prismat ja Citymarketit myy edullisesti kenkiä, mutta laatu ei tietenkään ole mikään huippu, näistä löytyy kuitenkin hyvin valinnan varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh ... kenelle sinä esittelet sitä kengänpohjaa?

Vierailija
4/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh ... kenelle sinä esittelet sitä kengänpohjaa?

Se kengän pohja näkyy myös sivusta.

Vierailija
5/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä-ja talvikengät erottaa toisistaan pohjan väri, joten osta talvijengät jos haluat mustat pohjat kesällä.

Vierailija
6/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehtijat käyttävät valkopohjaisia kesäkenkiä. Purjehtijoilla on varaa ostaa kenkiä.

Vierailija
7/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää myynnin lisäämistä: ensimmäisen kesän jälkeen valkopohjaiset kengät ovat jo niin karun näköiset että seuraavana kesänä on pakko ostaa uudet. Koska ne ovat niiiin muodikkaat!

Vierailija
8/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä-ja talvikengät erottaa toisistaan pohjan väri, joten osta talvijengät jos haluat mustat pohjat kesällä.

Olen huomannut, että erona on usein myös kengän "paksuus" tai lämpimyys. Talvikengät ovat kesällä kuumat. Kyllä, olen kokeillut.

Ap

Vierailija
9/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievillä on useita kesäisiä vaihtoehtoja, näissä löytyy myös väriä.

Prismat ja Citymarketit myy edullisesti kenkiä, mutta laatu ei tietenkään ole mikään huippu, näistä löytyy kuitenkin hyvin valinnan varaa.

Kiitos vinkistä, tsekkaan valikoimat.

Olen tosin etsinyt sopivia kenkiä jo ympäri nettiäkin, ja kaikkia muuten kivoja ja tarkoitukseen sopivia kenkiä yhdistää yksi asia: kirkkaanvalkoinen paksu pohja.

Ap

Vierailija
10/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tänä vuonna? Minua on ärsyttänyt sama asia jo vuosia. 

Hmm, viimeisimmistä kenkäostoksistani taitaa tosiaan olla jo muutama vuosi.

Käytän mielelläni kenkiä ja muitakin käyttöesineitä vuosia. Siksi olisi tärkeää, että kenkä pysyisi paitsi jotenkuten kasassa myös kohtuullisen siistinä pitkään. Mistä tällaisia kenkiä vielä saisi?

Syynä edelliselle on muuten kulutusvastaisuuden lisäksi totaalinen muotitajuttomuus, laiskuus ja kiintyminen vanhoihin kenkiin.

Ap

Vierailija
11/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvälaatuiset nahkaiset kengät. Takaan, ettei ole valkoista pohjaa!

Vierailija
12/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä etsin tässä mustia kenkiä, kun on tulossa hautajaiset.  Huomasin saman asian.   Ajattelin, että kun muuten käytän aina kesällä jotain vaaleita lipokkaita vaan, niin nyt ostaisin sellaiset kevyet mustat, joilla voisin ensin käydä ne hautajaiset.  Ihan vaikka kangasavokkaat kävisi.   Vaan niissä näkyy kaikissa tosiaan olevan valkoinen pohjaosa.  Ei oikein sellaisilla voi hautajaisiin mennä.  En viitsis ostaa mitään kalliita nahkakenkiä, kun en käytä niitä kesäisin.  Mutta etsintä jatkuu. 

Vierailija
13/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä etsin tässä mustia kenkiä, kun on tulossa hautajaiset.  Huomasin saman asian.   Ajattelin, että kun muuten käytän aina kesällä jotain vaaleita lipokkaita vaan, niin nyt ostaisin sellaiset kevyet mustat, joilla voisin ensin käydä ne hautajaiset.  Ihan vaikka kangasavokkaat kävisi.   Vaan niissä näkyy kaikissa tosiaan olevan valkoinen pohjaosa.  Ei oikein sellaisilla voi hautajaisiin mennä.  En viitsis ostaa mitään kalliita nahkakenkiä, kun en käytä niitä kesäisin.  Mutta etsintä jatkuu. 

Nahkakengät voivat olla aika miellyttävät kesällä. Mutta miksi et ostaisi mustia juhlakenkiä? Niitä voi käyttää vastaavassa tilaisuudessa uudelleen. Mulla on jo toiset Vagabondin mustat kiilakorkoiset (hyvin matala korko) avokkaat, jotka sopivat kaikenlaisten juhlavaatteiden kanssa.

Vierailija
14/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppisiä etsit? Ulkoilumalleista ja sandaaleista löytyy ei-valkoisia vaikka kuinka. Esim Keen on hyvä merkki. Myös siistinnäköisiä kokotummia tai -värillisiä melkein-lenkkareita löytyy.

Entä crocsin mallit (ei se perus)? Värejä löytyy kyllä, ja malleja vaikka minkälaisia.

Vierailija
15/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyyppisiä etsit? Ulkoilumalleista ja sandaaleista löytyy ei-valkoisia vaikka kuinka. Esim Keen on hyvä merkki. Myös siistinnäköisiä kokotummia tai -värillisiä melkein-lenkkareita löytyy.

Entä crocsin mallit (ei se perus)? Värejä löytyy kyllä, ja malleja vaikka minkälaisia.

Mulla on haussa "peruskengät" eli seuraavanlaiset jalkineet:

- mukava kävellä kesäsäällä eli silloin, kun ei ole lunta

- jotka näyttävät vähän enemmän kaupunkikengiltä kuin urheilukengiltä eli melko siistit (ei haittaa, vaikka olisivat urheilukengät, kunhan eivät näytä siltä)

- eivät mielellään ole huutavan kirkkaan väriset tai täysin mustat, koska näitä on kokemuksesta vaikea yhdistää eri värisiin vaatteisiin. Ruskean sävyt, hillityt siniset, vihreät, vaikka vaaleanpunaiset ovat ok.

- kestävät käyttöä, mikä saa näkyä hinnassa

Kiitos vinkistä, tarkastan nyt myös urheilujalkineiden valikoimat. Varsinaiset urheilukengät ovat minulla erikseen, joten en ollut tullut ajatelleeksi aiemmin.

Vierailija
16/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi juuri ruskeita peruskengän näköisiä siistejä ja mukavia ulkoilukenkiä pitäisi kyllä löytyä helpostikin. Edelleen suosittelen esim. Keeniä. Muitakin laadukkaita on toki.

Vierailija
17/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitti kaikista vastauksista, kenkäjahti jatkuu uusien vinkkien kanssa.

En silti ymmärrä, kuka niitä valkopohjaisia kenkiä sitten ostaa?

18/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagabondilta löytyy ainakin mustia, ruskeita ja tummansinisiä ballerinoja, joissa on musta pohja.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
19/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea kumi on pehmeämpää ja vähemmän kestävää kuin musta (ja siten halvempaa). Kesällä kengissä ei ole samanlaista rasitusta kuin talvella (pakkanen, liukkaus, irtokivet, jne), joten pohjien ei tarvitse olla niin kestäviä. Samasta syystä esim. autojen renkaat ovat mustat, se mustuus tulee siitä aineesta (mitä en muista) mikä tekee renkaista kestävämpiä.

Vierailija
20/24 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi