Voisitteko oikolukea aloituksennne ennen lähettämistä
Ei pitäisi olla liian vaikeaa katsoa ettei ole kieli virheitä näpäily virheitä ym.
Hyvää kevättä.
Kommentit (27)
Sun takia kirjoitetaan vieläki huonompaa suomen kieltä että varmasti ärsyyntyisit.
Ap ei osaa itse kirjoittaa lainkaan. Ei ole käynyt edes ensimmäistä luokkaa.
Olisikohan sinulle oikea paikka yli lauta? Kuules, mees sinne, siellä ne osaa kirjoittaa.
Aikuiset ihmiset kauhistelevat suomalaisten nuorten huonoa äidinkielen taitoa samalla, kun itse kirjoittavat surkeaa äidinkieltä ja puolustelevat sitä sillä, että "eihän sillä ole väliä miten nettiin kirjottaa!". Ei ihme, ettei lapsiakaan kiinnosta opetella, kun vanhempiem asenne on tuo.
Aitälleenkösitäsitpitäskirjottaaettäonsekummakukaikestapienestäkinenaristaaneikämihinkääollatyytyväisiäsentäänonkonejakädettoimii
Mittee se siule kuulluup mite mie kirjuuttelen?
Kieliopin hallinnan puute kertoo ongelmista ajattelussa ja viittaa älykkyyden vähäisyyteen.
Mellä ihmsllä on kyky hahomttaa lukeemaamme koknaisavaltaesti, jotn vihreet eivät yleeencä häiriste sanoman löyämistä
En saaaa alotuksesta sevcää on kili vorheuä.
Mä laitoin edellisessä YT:ssä oikolukijan pellolle. Jostain oli pakko valita. Seuraavassa lähtee terve järki.
Siis, jos nyt aletaan oikeasti miettimään, että miksi aloituksissa on kirjoitus - ja kielioppi virheitä, syy voi olla siinä, että moni meistä kirjoittaa puhelimella tai tabletilla. Itsellä ainakin on puhelimessa ennakoiva tekstinsyöttö, joka arvailee sanojani ja vaihtaa niitä miten sattuu ja jos sanan keskellä on pieni kirjoitus virhe, on puhelimella ja tabletilla hankalaa "tökkiä" siihen oikeaan väliin, että saa virheen korjattua. Tietenkään tämä ei selitä sitä, miksi ihmiset eivät lue aloitustaan ennen julkaisua. Voi olla, että lukevat, mutta yhden pienen kirjoitus virheen korjaaminen pienellä puhelimella tai tabletilla on sen verran haastavaa, jos omistaa vielä nakkisormet, että ihmiset eivät jaksa nähdä tätä vaivaa. Toisia ei tietenkään kiinnosta. Sama pätee myös välimerkkeihin.
Pahoittelen kielioppi ja kirjoitusvirheitä :D
Kirjoitusvirheet ja näpläilyvirhee lisäävät tekstiin mielenkiintoa, värikkyyttä ja aitoutta. Mene lukemaan kirjallisuutta kirjastoon jos haluut parempaa tekstiä.