Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret

Vierailija
22.04.2019 |

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…;

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

Kommentit (6087)

Vierailija
2021/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin tämän ketjun miesten peppukivusta. "Lotta keittelee teetä" ja kolmosleiriin kiipeäminen on "vähän basecampia ylempänä käväisemistä" :D.

Tunnen myötähäpeää aina kun luen jotain tällaista. Ja olen nainen.

Vierailija
2022/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin tämän ketjun miesten peppukivusta. "Lotta keittelee teetä" ja kolmosleiriin kiipeäminen on "vähän basecampia ylempänä käväisemistä" :D.

Joo, oletkin ahkerasti käyttänyt tilaisuudet hyväksesi dissata Lottaa. Koeta pärjätä harmituksesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, oletkin ahkerasti käyttänyt tilaisuudet hyväksesi dissata Lottaa. Koeta pärjätä harmituksesi kanssa.

Missähän olen häntä dissannut? Näytäpä minullekin se kohta. 

Vierailija
2024/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä onkin helppoa kun Lottaa on dissattu vasta 100 sivua. Mutta nyt näyttää vahvasti siltä että homma etenee suunnitellusti ja jos huonosti käy, joudutte ruveta keksimään väheksyviä muotoiluja huipulle kiipeämiselle... Miten olis huipun lähistöllä haahuilu? No keksitte varmaan itse. Lotta on joka tapauksessa pärjännyt jo niin hyvin ettei ole jäänyt matkasta. Tee itse perässä.

Vierailija
2025/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä onkin helppoa kun Lottaa on dissattu vasta 100 sivua. Mutta nyt näyttää vahvasti siltä että homma etenee suunnitellusti ja jos huonosti käy, joudutte ruveta keksimään väheksyviä muotoiluja huipulle kiipeämiselle... Miten olis huipun lähistöllä haahuilu? No keksitte varmaan itse. Lotta on joka tapauksessa pärjännyt jo niin hyvin ettei ole jäänyt matkasta. Tee itse perässä.

Niin, ei se olekaan helppoa tai edes mahdollista, koska en ole Lottaa dissannut. Katsos kun täällä kirjoittelee useampi kuin vain sinä ja minä. Olen vain välillä kyseenalaistanut hänen suunnitelmansa realistisuuden. Minusta se on ihan ok, että on huolissaan suhteellisen kokemattoman kiipeilijät suurista suunnitelmista. Lotta todistakoon ihan vapaasti teoillaan, että epäilykseni on ollut turhaa. Ei se minulta pois ole. En minä vuorille hinkua. Olisin jo mennyt kokeilemaan, jos kiinnostaisi. 

Vierailija
2026/6087 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli tosiaan niin että tämä oli kakkosrotaatio ja lähtevät sään salliessa (Bowie kommentoi poikkeuksellisen lämpimästä säästä ja sen aiheuttamista ongelmista) pienen levon jälkeen huiputtamaan, niin jännä nähdä lähteekö Lotta mukaan. Kun olivat nyt 7300 metrissä ja yöpyivät siellä mahdollisesti jopa kaksi yötä, niin siellä lienee jo päästy tositoimiin mitä tulee kiipeäminen ilman lisähappea. Kun käsittääkseni lisähappi aloitetaan noin 7000 metrissä.

Vierailija
2027/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt päättää että haluatteko sen Lotan päivittävän kiipeilyään instaan vai ette. Vähän vaikuttaa että kumpikin on väärin tehty: joko ”tyhjä kattila kumisee” tai sitten ”keittelee kahvia”. Todella osoittaa nössöilyä tältä missiltä ihan jo tuo 7300 metristä laskeutuminen keskellä yötä, vai mitä?

Vierailija
2028/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gavan siis kirjoitti että olivat Bowien ja Lotan kanssa lähdössä perustamaan kolmosleiriä noin 7000 metriin ja yöpyisivät siellä yksi tai kaksi yötä, minkä jälkeen aklimatisointi olisi hoisettu. Kun Bowie nyt kirjoittaa että ovat palanneet basecampiin 7300 metristä eli camp kolmosesta, niin käsittääkseni seuraavaksi on vuorossa pienen levon jälkeen viimeinen kierros ja summit push. Everestillä mennään tässä vaiheessa usein huomattavasti alemmas pariksi päiväksi Namche Bazaariin asti.

Summit push eli summittainen työntö. Kuulostaa melkoisen pervolta.

No huiputus kuulostaa vielä tyhmemmältä joten käytän mieluimmin summit pushia.

Huiputus on kyllä kuvaavampi termi ja suomenkielinenkin vielä. En olisi ilman tätä selvennystäsi tiennyt, että summit push=huiputus. En tiennyt vasta kuin pikaisen sanakirjatarkistuksen jälkeen, mitä tuo summit edes tarkoittaa. Ei kuulostaa yhtään vuorenhuipulta. 

Sillehän me ei mitään voida että sun kielitaitos on vajaa. Summit on vuorenhuippu vaikka se ei sinusta siltä kuulostaisikaan. ”Push” tarkoittaa sitä että pyritään tavoitteeseen omilla äärirajoillaan olosuhteita uhmaten e.g. ”summit push” tai vaikkapa luolasukeltaessa ”push dive”. Jos se jonkun kieroutuneessa mielessä kuulostaa pervolta niin kysehän on tämän henkilön kielitaidottomuudesta ja asiantuntemattomuudesta. Vähän sama kuin joku juntti höröttäis sille, että työKALUpakissa on MEISSELI.

Vierailija
2029/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus YlePuheella oli vanha haastattelu Veikka G. joka kertoi miten vuosi tehtiin pr-töitä aina jotta kassa saatiin kasaan jotta päästäisiin yrittämään valloittaa jokin vuori. Ihmetyttytää miten Näkyvä reissussa jatkuvasti.

Vierailija
2030/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt päättää että haluatteko sen Lotan päivittävän kiipeilyään instaan vai ette. Vähän vaikuttaa että kumpikin on väärin tehty: joko ”tyhjä kattila kumisee” tai sitten ”keittelee kahvia”. Todella osoittaa nössöilyä tältä missiltä ihan jo tuo 7300 metristä laskeutuminen keskellä yötä, vai mitä?

Mitä jos lopettaisit noiden omien ajatuksiesi laittamisen toisten suuhun sanoiksi? Miten jollain tuo todennäköisyyslasku ei sitten vaan tahdo millään luontua? Ei, enkä ole kateellinen. Ei, en halua kiipeillä. Ei, enkä ole ruma ja lihava. Ei, eikä minua kiinnosta mitä Lotta laitta instaan. Laittakoon mitä haluaa.

Vierailija
2031/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa mitä voisi saada aikaan jis ton energian kanavoisi johonkin hyödylliseen.

Tulisi melkoinen tyhjiö näille fanitytöille ja -pojille elämään, jos Lotta lopettaisi projektinsa ja siirtyisi niihin hyödyllisiin hommiin. 

Kyllä tätä ketjua nostelee ennen kaikkea ne jotka kieli pitkällä odottelee Lotan epäonnistumista.

Ei, vaan he jotka kuvittelevat kuinka on olemassa joku suurikin ryhmä ihmisiä, joita kiinnostaa suuresti Lotta ja hänen juttunsa ja jotka kateudessaan eivät ymmärrä kuinka Lotta on jo lähes huiputtanut 14 kasitonnista ja sitten he itse kirjoittavat joka toiseen viestiin fiktiivisiä lauseita, mitä nämä (mielikuvitus)ilkeät henkilöt voisivat sanoa, tuntea tai ajatella.

Vierailija
2032/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lopettaisit noiden omien ajatuksiesi laittamisen toisten suuhun sanoiksi? Miten jollain tuo todennäköisyyslasku ei sitten vaan tahdo millään luontua? Ei, enkä ole kateellinen. Ei, en halua kiipeillä. Ei, enkä ole ruma ja lihava. Ei, eikä minua kiinnosta mitä Lotta laitta instaan. Laittakoon mitä haluaa.

Voi kyynel. Kylläpä sua nyt harmittaa kun joku uhmaa sun todennäköisyyksiäs.

Vierailija
2033/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, mutta kovasti tänne kirjoittelet?

Vierailija
2034/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gavan siis kirjoitti että olivat Bowien ja Lotan kanssa lähdössä perustamaan kolmosleiriä noin 7000 metriin ja yöpyisivät siellä yksi tai kaksi yötä, minkä jälkeen aklimatisointi olisi hoisettu. Kun Bowie nyt kirjoittaa että ovat palanneet basecampiin 7300 metristä eli camp kolmosesta, niin käsittääkseni seuraavaksi on vuorossa pienen levon jälkeen viimeinen kierros ja summit push. Everestillä mennään tässä vaiheessa usein huomattavasti alemmas pariksi päiväksi Namche Bazaariin asti.

Summit push eli summittainen työntö. Kuulostaa melkoisen pervolta.

No huiputus kuulostaa vielä tyhmemmältä joten käytän mieluimmin summit pushia.

Huiputus on kyllä kuvaavampi termi ja suomenkielinenkin vielä. En olisi ilman tätä selvennystäsi tiennyt, että summit push=huiputus. En tiennyt vasta kuin pikaisen sanakirjatarkistuksen jälkeen, mitä tuo summit edes tarkoittaa. Ei kuulostaa yhtään vuorenhuipulta. 

Sillehän me ei mitään voida että sun kielitaitos on vajaa. Summit on vuorenhuippu vaikka se ei sinusta siltä kuulostaisikaan. ”Push” tarkoittaa sitä että pyritään tavoitteeseen omilla äärirajoillaan olosuhteita uhmaten e.g. ”summit push” tai vaikkapa luolasukeltaessa ”push dive”. Jos se jonkun kieroutuneessa mielessä kuulostaa pervolta niin kysehän on tämän henkilön kielitaidottomuudesta ja asiantuntemattomuudesta. Vähän sama kuin joku juntti höröttäis sille, että työKALUpakissa on MEISSELI.

Mutta olemme Suomessa ja kirjoitamme suomenkielisellä keskustelupalstalla, joten voimme ihan hyvin käyttää suomenkielisiä termejä. Kuulostaa naurettavalta, kun kesken suomenkielisen lauseen käytetään englanninkielistä sanaa, jolle kuitenkin on ihan pätevä suomenkielinen vastine. 

Vierailija
2035/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Kylläpä sua nyt harmittaa kun joku uhmaa sun todennäköisyyksiäs.

Kuka niitä uhmaa? En ole ainakaan Lotan nähnyt vielä kiipeävän yhdenkään kasitonnisen huipulle. Puhumattakaan, että olisi kaikki niistä huiputtanut. Todennäköisyys onnistumiselle on edelleenkin häviävän pieni, vaikka fanitytöt ja -pojat yrittävätkin puhua mustaa valkoiseksi. -eri

Vierailija
2036/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee Lotan jetsettailuun, niin kannattaisko joidenkin ilmastosta huolissaan (huolissaan my as...) olevien laittaa ensin se oma takapiha kuntoon, ennen kuin lähtee arvostelemaan naapurin kaalimaata.

Nämä ilmastosta huolissaan olevat lentelevät itse suurina laumoina pitkin poikin maailmaa esim. G7- ja G20-maiden kokouspaikoille ja muihin kansainvälisiin tapaamisiin saadakseen julkisuutta mielenosoituksilleen. Mikseivät itse reissaa potkukelkalla maailmalla, jos kerran muilta sitä vaativat :(

Vierailija
2037/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Lotta poistanut instansa koska ei onnistunut kiipeämisessä?

Ei. Vaihtoi vain tilinsä nimen vastaamaan nykyistä nimeään. 

Eroilmoituksesta ei ole kuukauttakaan, ja jo otti oman nimensä takaisin.

Vierailija
2038/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Jo monta viikkoa sitten ketjussa soilottiin kuinka ei vieläkään ole vaihtanut nimeään, mitä, onko Näkyvä näkyvämpi vai mikä mättää jadda jadda jadda.

Vierailija
2039/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ottaisi? Kun ero on selvä, ei ole mitään tarvetta leikkiä enää rouva Näkyvää. Voi ihan hyvin muuttua takaisin Hintsaksi. Minäkin vaihtaisin sukunimen heti kun mahdollista, jos tulisi ero. 

Vierailija
2040/6087 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olisi pitänyt odotella, että olisit ollut tyytyväinen? Eropäätöshän oli tehtynä jo paljon ennen julkista ilmoitusta. Näin sanoi Lotta ihan itse.

Ketju on lukittu.