Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksenne työttyömyysetuuksista?

Vierailija
22.04.2019 |

Olen ollut työttömänä nyt pari kk ja omilla säästöilläni elänyt. Töitä ei vielä löytynyt joten aloin harkitsemaan työttömyysetuuksien hakemista.

Jos haen niitä, niin tuleeko minulle sitten saman tien TE-toimistolta jotain höpöhöpötyöpaikkojen ja kurssien hakemisen vaatimuksia?
Vai saako olla jonkin aikaa rauhassa ja hakea kunnon töitä itsekseen saaden tukia?
Haen töitä koko ajan aktiivisesti, mutta en ole ollut vielä epätoivoinen niin olen keskittynyt sellaisiin mitä luen kunnon työpaikoiksi.

T. Korkeakoulutettu 34

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et ole hakenut ansiosidonnaista päivärahaa? Olisit säästänyt rahasi pahan päivän varalle. Mistä ihmeestä olet edes saanut päähäsi, että sinut pistetään jollekin kurssille?

Vierailija
2/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole hakenut ansiosidonnaista päivärahaa? Olisit säästänyt rahasi pahan päivän varalle. Mistä ihmeestä olet edes saanut päähäsi, että sinut pistetään jollekin kurssille?

Olin töissä ulkomailla, joten en ole oikeutettu ansiosidonnaiseen. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin sinulle tulee 3kk karenssi koska et ole heti ilmoittautunut työnhakijaksi.. itse matkustelin vuoden ja tämän jälkeen hain liitosta rahaa, niin sanottiin että pitää olla uudestaan se 8kk töissä, koska en tämän vuoden aikana hakenut liitosta rahaa :D eli jos olisin hakenut, olisin saanut sen vuoden ja yli, mutta koska ajattelin että haen vasta sen matkustelun jälkeen, en saanut ollenkaan.

Vierailija
4/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media antaa ehkä vähän kuvan näistä kursseista sun muusta. Älä kaikkea usko, ennen kuin itse otat selvää. Ensinnäkin ilmoittaudu työttömäksi TE-toimistoon esim kirjautumalla Te-toimiston sivuilla pankkitunnuksilla. Kun he arvioivat tilanteesi, saat lausunnon, että olet oikeutettu johonkin työttömyysturvaan (työmarkkinatuki, päiväraha, mikä lie. Kyllä se selviää) niin sitten  Kelalle hakemus. 

Vierailija
5/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media antaa ehkä vähän kuvan näistä kursseista sun muusta. Älä kaikkea usko, ennen kuin itse otat selvää. Ensinnäkin ilmoittaudu työttömäksi TE-toimistoon esim kirjautumalla Te-toimiston sivuilla pankkitunnuksilla. Kun he arvioivat tilanteesi, saat lausunnon, että olet oikeutettu johonkin työttömyysturvaan (työmarkkinatuki, päiväraha, mikä lie. Kyllä se selviää) niin sitten  Kelalle hakemus. 

Yllättävän rauhassa saa olla ei ole tuputettu kursseja tai muuta. Sanottu vain että jos kiinnostaa voit tutustua koulutustarjontaan heidän sivuilla.

Vierailija
6/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin sinulle tulee 3kk karenssi koska et ole heti ilmoittautunut työnhakijaksi.. itse matkustelin vuoden ja tämän jälkeen hain liitosta rahaa, niin sanottiin että pitää olla uudestaan se 8kk töissä, koska en tämän vuoden aikana hakenut liitosta rahaa :D eli jos olisin hakenut, olisin saanut sen vuoden ja yli, mutta koska ajattelin että haen vasta sen matkustelun jälkeen, en saanut ollenkaan.

No huh. Miten kun olen ollut monta vuotta ensin töissä ja sitten sairastunut ja ollut kuntoutustuella monta vuotta jonka aikana menetin työpaikkani. Jos nyt kuntoutustuki evätään niin enkö saa ansiosidonnaista? Vai miten tuo menee?

Vierailija
7/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin työttömänä pari kolme kuukautta, koska en kesää vasten löytänyt heti alkavaa työtä.

Koska olin 25 tai vähän alle, laittoivat nuorten kolmen tunnin työnhakusessioon.

Oli muuten todella kuraa, rehellisesti sanottuna olisin voinut vetää sen session paremmin kuin meitä opettamassa ollut heppu...

Työnhakutaitoni ovat hyvät ja minulla on korkeakoulututkinto. Siellä istuin 19-vuotiaiden kanssa opettelemassa, miten saa työn kiskalta tai ravintolassa. 😂

Yhden ryhmän mielestä mallihakemus, jossa oli puhekieltä ja kirjoitusvirheitä oli paras. Session vetäjä ei sanonut mitään, mumisi jotain, että mielipideasia.

Ap, varmaan suht rauhassa saat olla. Ei ole resursseja siellä sinua paapota.

Vierailija
8/8 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että alkuinfossa joudut käymään ja sen jälkeen saat olla melko rauhassa muutaman ekan kuukauden, kunnes sinut laitetaan työnhakukurssille.