Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa yksinkertaisimmat ihmiset käsittämään, että roskat

Vierailija
22.04.2019 |

heitetään roskiin? Kävelijät pudottavat tupakka-askeja, suklaapapereita jne. ja pakettiautoista heitetään järjetön määrä roskia luontoon.
Keräsin roskia pitkien syöpähoitojeni aikana, keräsin roskia lyhyen työttömyyteni aikana etsiessäni uutta työpaikkaa ja kerään roskia saatuani työn.
Ihmettelen, miksi osa ihmisistä haluaa liata ja saastuttaa luontoa pikaruokaroskilla, kahvimukeilla, kaljatölkeillä, muoveilla, tupakantumpeilla jne.
Olen löytänyt pensasaidoista täysiä roskapusseja, vaikka asun hyvällä alueella. Oletan, että roskien heittäjä oli ymmärtämätön lapsi tai henkisesti sairas aikuinen.
Mietin eilen, että kouluissa ja varsinkin ammattikouluissa voisi luennoilla lapsille siitä, miten roskakoreja käytetään, kun aihe tuntuu epäselvältä. Vinkki: autossa voi olla roskapussi ja roskapussin voi heittää kotiroskikseen, kun nousee autosta. Ei maahan.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaajien pään sisällä on roskaa. Niiden koko elämä on roskaa. Siksi ne eivät välitä asua ja elää omassa *askassaan.

Mä hoidan tuota ongelmaa keräämällä kauppareissuilla kourat täyteen Jampan sosiaalitapausten tupakka-askeja ja niiden tyhjiä juomatölkkejä. Mulla ei ole varaa heitellä arvoesineitä matkan varrelle, mutta surkimuksilla näkyy olevan.

Kiitos tulonsiirroista tähän suuntaan. Mulle se 10 senttiäkin on rahaa.

Vierailija
42/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en ymmärrä mikä idea siinäkin on että otetaan autoon kahvimuki mukaan ja sijaan että jättäisi sen autoon ja myöhemmin laittaisi roskikseen,se heitetäänkin tien varteen.

Ja tupakoijat on täysiä sikoja,kaikki siihen liittyvät tarpeet lentää ojan penkalle.

Joku 'business-executive' vois 'ottaa kopin' ja suunnitella tiiviitä, mukana pidettäviä tumppibokseja. Itse en tee sillä tuntuisi hassulta markkinoida tätä jotenkin ekologisena, kun itse tupakkateollisuus on jo sellainen saastan pesäke...

Niitä on ollut jo 70-luvulla.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaajien pään sisällä on roskaa. Niiden koko elämä on roskaa. Siksi ne eivät välitä asua ja elää omassa *askassaan.

Mä hoidan tuota ongelmaa keräämällä kauppareissuilla kourat täyteen Jampan sosiaalitapausten tupakka-askeja ja niiden tyhjiä juomatölkkejä. Mulla ei ole varaa heitellä arvoesineitä matkan varrelle, mutta surkimuksilla näkyy olevan.

Onko joku tölkkipantti 10 senttiä?

Ohis

Vierailija
44/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua harmittaa piittaamattomat onkijat, jotka jättävät metrikaupalla siimoja  rannoille!

Lintuparat, jotka niihin takertuvat!

Vierailija
45/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tölkkipantti 15 senttiä

Muovipullo 20 senttiä (iso 40 senttiä)

Lasipullo 10 senttiä

Vierailija
46/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tölkkipantti 15 senttiä

Lasipullo 10 senttiä

Ihmettelin, kun joku kerää kymmenen sentin tölkkejä.

Vierailija
47/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse heittelen niitä maahan ap:n iloksi ja siksi iloksi että saan niin matalaa palkkaa.

Jos saisin vähän korkeampaa säädyllisempää palkkaa ihmisen mittapuilla sen 8e tunti sijaan, niin voisin alkaa viemään roskia roskikseen.

Tällä hetkellä otan oikeuksia ja heitän roskat maahan, koska olen muutenkin niin surkea ihminen ettei minulle voi maksaa kunnollista palkkaa.

Uteliaana varmistan, millaista palkkaa luulet minun saavan vuosien syöpähoitojen jälkeen? Sain tällaista palkkaa viimeksi 15 vuotta sitten, joten elämäni on taloudellisesti hyvin hankalaa.

Pyydän, että heität roskat jatkossa roskikseen. Niitä on toisinaan hankala kerätä, koska olen huonossa kunnossa vuosien sairauslomani jälkeen. Kuten moni muukin roskienkerääjä.

Ap

Niin siis mä olen kadunlakaisija ja roskaan siksi että saisin jatkaa unelmieni ammattia 8e tunti hommissa.

Miksi mua vihataan sen takia että teen työtä josta pidän, mutta eihän tuolla palkalla elätä neljää lastakaan. Mieti vähän kun esikoisella on syöpä ja sä itket täällä omaas ja mun pitäisi 8e tunti palkoilal elättää lapseni?

Miten se onnistuu ja kävin ihan koulutukset tähän ammattiin aikoinani ja olen tehnyt tätä jo 24 vuotta!

Vierailija
48/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tölkkipantti 15 senttiä

Lasipullo 10 senttiä

Niin siis nillitätkö sä nyt siitä, että joku ei muistanut tölkkien panttia oikein? :D

Vierailija
49/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa vanhemmat tästä teineillenne, että seuraavanlainen typeryys loppuu:

Ostetaan esim. mäkkäristä ateriat, apsilta kahvimuki, k-marketista euroshopperin energiajuoma/lonkerotölkki, ja kun sisältö on syöty/juotu auton ollessa parkissa, avataan ovi ja jätetään roskat auton viereen. Aivan samantekevää, onko roskis oikeasti 2 metrin päässä.

Eilen näin yhden tölkin asetettuna pystyyn liikennevalokaistan laitaan. Siihen on auto pysähtynyt valoihin ja tölkki jätetty keskelle tietä. Mitä liikkuu tällaisten ihmisten päässä? Vanhempi on aina korjannut roskat perässä kenties?

Vierailija
50/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan esim. mäkkäristä ateriat, apsilta kahvimuki, k-marketista euroshopperin energiajuoma/lonkerotölkki, ja kun sisältö on syöty/juotu auton ollessa parkissa, avataan ovi ja jätetään roskat auton viereen. Aivan samantekevää, onko roskis oikeasti 2 metrin päässä.

Eilen näin yhden tölkin asetettuna pystyyn liikennevalokaistan laitaan. Siihen on auto pysähtynyt valoihin ja tölkki jätetty keskelle tietä. Mitä liikkuu tällaisten ihmisten päässä? Vanhempi on aina korjannut roskat perässä kenties?

En tiiä tosta. Yleesä jos joku mulkkaa tai tuijottaa ni heitän sen kokispurkin parkkikselle mielenosoituksellisesti, jos aletaa valittaa ni kutsun tappelee.

Yleensä jää vaan sanailun puoellle.

Ei siin o mitään sanottavaa. Ostan ite tuotteet ja roskaan tuotteillani jos haluan. Etenki jos joku töllöttää niin teen sen mielenosoituksellisesti.

Sopii tulla antaa selkäsaunaa jos uskaltaa.

t. roteva roskaaja

Vierailija
51/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilotulitusrakettien hylsyt tulevat esiin nyt lumien sulattua. Siis nämä pata-malliset raketit. Miten ei voi kerätä roskiaan.

Ja VAALIMAINOKSET. Älkää äänestäkö enää seuraavalla kertaa heitä, kenen vaalimainontaroskaa näkyy pitkin teitä. Ei kestä pitkään kun ovat myös pitkin luontoa. Miksei pysty merkitsemään paikkoja mihin mainonaa laittaa, jotta osaa ottaa ne myös pois. Ajattelematonta väkeä. Toivottavasti eivät päässeet nämä ehdokkaat läpi, kun tällaistakaan asiaa ei osaa huomioida.

Vierailija
52/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot saa luvan tulevaisuudessakin siivota voimakkaiden roskia. Niin se luonto on suunnitellut asian.

Vierailija
53/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä tosta. Yleesä jos joku mulkkaa tai tuijottaa ni heitän sen kokispurkin parkkikselle mielenosoituksellisesti, jos aletaa valittaa ni kutsun tappelee.

Yleensä jää vaan sanailun puoellle.

Ei siin o mitään sanottavaa. Ostan ite tuotteet ja roskaan tuotteillani jos haluan. Etenki jos joku töllöttää niin teen sen mielenosoituksellisesti.

Sopii tulla antaa selkäsaunaa jos uskaltaa.

t. roteva roskaaja

Nice story bro.

Vierailija
54/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän roskaavia ihmisiä itsekkäinä ja typerinä. Meillä on kaunis luonto, ja en voi ymmärtää, kuinka joku haluaa pilata sen.

Vierailija
55/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten nuoret ja aikuisetkin muka tykkää syödä täyteen ahdetussa autossa ja juuri tietty matka kun roskat sitten pitkin peltoja ja penkkoja?

Vierailija
56/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat roskaa ja työllistää köyhiä.

Sitähän se kapitalismi on.

Vierailija
57/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaan pitäisi laittaa roskat roskikseen?

Sitä vartenhan on köyhiä matalasti palkattuja siivoojia, että he voivat juosta roskien perässä.

Vierailija
58/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tölkkipantti 15 senttiä

Lasipullo 10 senttiä

Niin siis nillitätkö sä nyt siitä, että joku ei muistanut tölkkien panttia oikein? :D

:D Naurattaa, kun esittää sosiaalitapausten tölkinkerääjää. Eikä muista pantin hintaa.

:D Mutta tätähän täällä on, keksittyjä tarinoita.

Vierailija
59/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tölkkipantti 15 senttiä

Lasipullo 10 senttiä

Kerään kaduilta sekä pulloja että tölkkejä, koska muuten tölkit litistyvät autojen renkaiden alle. 

Kannatan kierrättämistä.

Vierailija
60/73 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaan pitäisi laittaa roskat roskikseen?

Sitä vartenhan on köyhiä matalasti palkattuja siivoojia, että he voivat juosta roskien perässä.

Teen työtä vapaaehtoisesti, koska pidän siisteydestä.

Ap