Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina ajatellut haluavani äidiksi, mutta en ehkä haluakaan lapsia....

Vierailija
21.04.2019 |

Olen jotenkin aina olettanut, että haluan tehdä lapsia joskus ja olla äiti. Ihan vaan olettanut, koska sehän on "normaalia" ja "melkeen kaikki tekee niin".

Nyt yhtäkkiä olen alkanut ajattelemaan, etten ehkä oikeasti todellisuudessa halua sitä. Siis ensin se raskausaika ja synnytys, sitten se vauvavuosi ja tosi rankat yöheräämiset ja se miten kiinni on lapsessa kokoajan eikä välttämättä omaa aikaa ole, sitten uhmaikä, murrosikä..... Taistelua vuodesta toiseen ja pahimmillaan omalle kohdalle sattuu erityislapsi. Rahaa ja aikaa menee tosi paljon. Myös työn ja perhe-elämän yhdistäminen tuntuu ajatuksena tosi raskaalta.

Myöskin kun katsoo kaupassa, ulkona tai missä tahansa vanhempia lastensa kanssa niin tulee kyllä tosi usein tunnelma, että vanhemmat ovat väsyneitä ja kireitä ja lapset pitää älytöntä meteliä kokoajan. Itse olen rauhaa rakastava ihminen enkä kestä sitä jos joku on riippuvainen minusta kokoajan. Myös parisuhde tuntuu monella kariutuvan lasten myötä.. :(

Muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Aika monen muunkin olisi pitänyt ymmärtää olla tekemättä lapsia.

Vierailija
2/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla osittain samoja fiiliksiä kuin ap:lla. Uskon, että haluan yhden, mutta joskus 30v iän jälkeen vasta.

N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu kun mietit näitä. Moni vaan porskuttaa ja hommaa lapset ja sitten... hups: kusessa ollaan.

Itsellä kaksi lasta enkä kaipaa vauva-aikaa yhtään. Taaperoaika myös rankkaa, lapsi on täysin vahdittava koko ajan. Sen jälkeen vähän helpottaa, ehkä.

Ehkä yhden lapsen kanssa sitä rankinta aikaa ei olisi kuin ekat pari vuotta. Mieti jaksaisitko sen. Lyhyt aikahan se on loppujen lopuksi.

Vierailija
4/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olisin yllättynyt, jollei  vastaavaa aika moni muukin kokisi ja tuntisi jossain vaiheessa. Aika harvat asiat ovat ehdottoman hyviä, ilman, ettei niihin samalla liittyisi isompia tai pienempiä varjotekijöitä ja uhkia ja riskejä.

Eikä tähän "ongelmaan" tai kysymykseen (saadako lapsia vai ei) ole olemassa yhtä oikeaa vastausta.

Se mikä on hienoa, niin ainakaan Suomessa kenenkään ei ole paako tai velvollisuus saada lapsia. Toisaalta on myös surullista, että on monia jotka ovat omien sanojensa mukaan aina halunneet ja toivoneet saavansa jälkikasvua, mutta syystä tai toisesta eivät ole onnistuneet saavuttamaan haluamaansa ja toivomaansa. 

Vierailija
5/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
6/6 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaku erityisesti just toi työelämän ja perhe-elämän yhdistäminen. Huhhuh, sitä on ihan poikki jo nyt töiden jälkeen, vaikka on lapseton. En todellakaan ymmärrä miten tähän jaksaisi lapset vielä päälle 🙄