Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tekee meistä jatkuvasti valituksia ja

Vierailija
21.04.2019 |

Täysin aiheettomia. Mekastamme kuulemma hiljaisuus aikaan ja ei pidä paikkaansa, käsi sydämellä voin sen vannoa. Ohuet on seinät, siis oikeasti todella ohuet. Meillekin kuuluu muiden normaalit elämisen äänet satunnaisesti. Meillä 1 lapsi jo ja ensi kuussa syntyy vauva, miten helvetti se kestää sitä jos vauva yöllä itkee. Emme me sille itkulle voi mitään! Todennäköisesti kääntää itkun meluamiseksi, että saa meidät häädettyä pois. Olen niin stressaantunut ja ahdistunut tästä tilanteesta. Jos on herkkä tavan äänille niin miksi asuu kerrostalossa..
Varoitus kirje tuli tällä viikolla postissa, laitoin sähköpostia ja soitan tiistaina asiasta ja kerron miten asia on.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni puolustaa näitä häirikkönaapureita sanomalla, että valituksiin on jokin syy oltava.

Miten selitätte vasaroinnin äänet vaikka ihminen ei edes omista vasaraa, koiran ulvomiset vaikkei omista koiraa, juhlat vaikka on toisessa kaupungissa? Miten voi aiheuttaa "tajuamattaan melua" jos ei ole kotona?

oletko varma ettet ole unohtanut jotain?

Vierailija
22/40 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on joku syy.

Et taida tietää miten värikästä porukkaa kerrostaloissa asuu. Elämäänsä kyllästynyt tapavalittaja valittaa mistä tahansa.

Meille valitettiin noin kuukauden välein äänistä, kunnes sanoin että teen rikosilmoituksen kotirauhanhäirinnästä jos ei valitukset lopu. Seuraava valitus oli kellonajoilla ja muilla.

Meni naapuri hiljaiseksi kun todistettiin ettei kukaan ollut edes kotona talossa kyseisten äänien aikaan. Eli täyttä valetta ja kiusantekoa oli valitukset.

Jokainen aiheettomasti valittava saisi aikuistua ja keksiä itselleen parempaa tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mutta meillä oli yhdessä vaiheessa todella vainoharhaiset naapurit.

He eivät kylläkään valittaneet turhasta, mutta jouduimme oikeasti törkeän kunnianloukkauksen ja valheellisen tiedon levittämisen uhriksi. Varmaan myöhemmin myös salassa pidettävän tiedon levityksen uhriksi va:n toimesta.

Ne jutut oli niin ihmeellisiä, ettei kertakaikkiaan riitä edes järki miettiä sen koommin. 

Jos ajatellaan, että ihan tavallisia työssäkäyviä ollaan ja muutenkin tavallisia/tylsiä/omissa oloissa viihtyviä vapaa-ajalla. 

Meidän va taas oli sellainen joka jätti maksamatta vastikkeet ja oli tehnyt sitä jo ennen meidän siihen muuttoa. Muutti takas siihen kämppään ja todennäköisesti jatkaa samaa rataa. 😅 Silleen saa käännettyä huomion pois itsestään, että keksii sitten ties mitä juttua jälkeenpäin. 

Toisaalta yksittäisistä vuokranantajista suurin osa on ollut todella outoja ja jokaisessa on ollut jotain pielessä lukuunottamatta kahta. Harva on rehellinen.

Kyllä se oma kämppä pitää varmasti jossain vaiheessa ostaa ja sen suhteen harkitsen tarkoin mistä sen hommaa. Kaikessa asumisessa on puolensa. On tullut kokeiltua kerrostalo, rivitalo ja omakotitalo. Kaikkein sopivin on joko kerrostalo Helsingissä kivalla alueella tai okt. Tai okt maalla. Mutta kaikki riippuu pitkälti naapureista. 

Se kertoo kyllä paljon naapureista itsestään, jos perättömiä juttuja levittävät ja vellovat tyhjää/spekuloivat tuiki tuntemattomia ihmisiä. 

Totesin jossain vaiheessa, että Pirkanmaalla on periaatteessa mukavia ihmisiä, mutta ei se ole minua varten. Ei löydy hyvää pitkäaikaista työpaikkaa ja naapurit on hemmetin outoja. Mulla oli joskus Herttoniemessäkin paremmat naapurit. Sitäpaitsi kulkeminenkin on helpompaa pk-seudulla ja palkat parempia. Myös kohtuuhintaisia asuntojakin löytyy, jos osaa etsiä. 

Ihmiset yleisesti on menny jotenki entistä enemmän pilalle vuodesta 2020 alkaen. Siis todella vainoharhaisia yms ihme asioista? Se kertoo mielenterveydestä ja yleisestä pahoinvoinnista. Vuoden 2020 jälkeen on tapahtunut paljon pahaa maailmassa ja ihmiset pilaavat sitä nyt itse lisää. Syöksykierre. 

Missä on ne hyvät ajat?

Vierailija
24/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti useampi on valittanut monta kertaa, jos olet saanut isännöitsijältä varoituksen. Ymmärrän kyllä, että tuo teidän elämä saattaa naapureita häiritä. En ole kuitenkaan yhtään varma ovatko nuo mitään muuta kuin normaaleja elämisen ääniä eli varoitus olisi asiaton.

Tämä. Isännöitsijä tietää kyllä kuka on taloyhtiön latvakakkonen ja jos vain se on valittanut, ei eväänsä heilauta.

Ap:lla saattaa olla vääristynyt käsitys elämästä muutenkin, kun kokee menevänsä aikaisin nukkumaan klo 23! Ja mies jää vielä sen jälkeen tuijottamaan pirunsilmää. 

Tai sitten tämä on provo, kun oikein ulkonäkösyiden takia ei naapuri pidä. 

Tai sitten ap pikku hamosessaan on sitä kansanosaa, jonka normaali keskustelu on kovaan ääneen meuhkaamista ja joihin tosiaan valtaosa suhtautuu jo ulkonäön perusteella kielteisesti, omiin kokemuksiin nojautuen.

Vierailija
25/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joitain vuosia sitten olisin minäkin epäillyt ettei itse vain ymmärrä pitävänsä meteliä tai että olisi edes joku ihan oikea syy mutta niin vaan sattui minullekin sellainen hirviö naapuri että enpä epäile enää etteikö riitely yksinkin onnistuisi. Vinksahtanut vanha nainen joka keksi aivan täysiä satuja joita sitten levitteli pitkin taloa ja vuokranantajalle raportoi jatkuvasti mun "tekemisiä" eli näitä hänen omasta päästään keksittyjä juttuja. Pystyin tietysti todistamaan hänen valehtelevan joten ei ollut pelkoa häädöstä tms.

Vierailija
26/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mummonaapuri joka luulee asuvansa jossain erikoislumihiutaleiden talossa. Valittaa aina ja kaikesta. Haastaa riitaa kaikkien kanssa ja uhriutuu. Halusi että pikkulapsen leikkimisestä päivällä annetaan varoitus. Kun isännöitsijä ja hallitus kieltäytyi niin suuttui ja valitukset vaan muuttuu hullummaksi. Varoitusta ei voi antaa vain yhden naapurin valituksen perusteella. 

Vierailija
27/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ette itse tiedä, kuinka paljon häiritsette. Ja kyllä. Uskon, että tulette saamaan häädön. Usein tällaiset ihmiset eivät tiedä,millaista meteliä aiheuttavat. Normaali puheääni ja lapsen kiljuminen ei ketään häiritse. Taustalla on jotain muuta, mitä ette halua myöntää.

Tämä. Kaikki ei vaan tajua sitä volyymia, jolla mekastavat kaiken aikaa. Onhan niitä häiriintyneitäkin tapauksia, jotka voivat lasten äänistä valittaa.

Meillä on naapurissa pariskunta, joka tykkää dokata ja popittaa. Poliiseille ne aina sanoo, että naapurit kiusaa, ei meistä ole ääntä lähtenyt. Meillä ei ole edes paperia seininä, mutta noiden metakkaa saa odottaa ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Sittenhän se jatkuu tunteja, päiviä. Välillä tulee hiljaisuus, kun poliisi piipahtaa. Hetken päästä alkaa uusi älämölö innokkaampana, koska naapurit heitä kiusaa.

Kirjaa nuo ylös ja valita isännöintiin. Myös tieto poliisin käynneistä. Se tieto ei mene automaattisesti.

Vierailija
28/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että isännöitsijä laittaa varoitukset täytyy johtua 2 eri naapurin ilmoituksesta. Yhden sekopään jutut ei riitä.

Vierailija
29/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ette itse tiedä, kuinka paljon häiritsette. Ja kyllä. Uskon, että tulette saamaan häädön. Usein tällaiset ihmiset eivät tiedä,millaista meteliä aiheuttavat. Normaali puheääni ja lapsen kiljuminen ei ketään häiritse. Taustalla on jotain muuta, mitä ette halua myöntää.

Höpö höpö.  Meille tuli aikoinaan sekopää naapuri kiljumaan ovelle, että jos melu ei lopu hän soittaa poliisit  kun esim. imuroin. Ja kun saimme vauvan, soitteli oikeasti poliiseja paikalle  vauvan itkun takia. Aina sai pelätä, että kun vauva nukkuu niin se hullu hyökkää ovelle koska laitoin pesukoneen päälle tai pesin vessanpytyn!

Kyllä näin on, hullujakin mahtuu joka nurkalle, ja osa on pudonnut jo nurkalta. Jos sulla ensimmäisen viestin kirjottajalla on kaikki elämän vastoinkäymiset ollu omaa syytä, niin se ei tarkoita, että kaikilla muilla olisi myös

Vierailija
30/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä joitain vuosia sitten olisin minäkin epäillyt ettei itse vain ymmärrä pitävänsä meteliä tai että olisi edes joku ihan oikea syy mutta niin vaan sattui minullekin sellainen hirviö naapuri että enpä epäile enää etteikö riitely yksinkin onnistuisi. Vinksahtanut vanha nainen joka keksi aivan täysiä satuja joita sitten levitteli pitkin taloa ja vuokranantajalle raportoi jatkuvasti mun "tekemisiä" eli näitä hänen omasta päästään keksittyjä juttuja. Pystyin tietysti todistamaan hänen valehtelevan joten ei ollut pelkoa häädöstä tms.

Oisit kouraissut sitäkin rinnoista tai takamuksesta, niin olisi loppukuuksi saanut muuta ajateltavaa

Vierailija
31/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X= minä, Y  = entinen naapuri

"Asunnossa  itkee toistuvasti kissa tai vai vauva mistä on oltu Y.n taholta yhteydessä poliisiin, lastensuojeluun ja eläinsuojeluun. X ei omista kissaa  eikä vauvaa mutta Y  väittää jopa nauhoittaneensa itkua."

" Viikonloppuna, jolloin Y:n mukaan hänen oveaan on töhritty ja koväänistä musiikkia soitettu koko yö X on ollut todistettavasti matkoilla"

" X ollut nukkumassa työpäivän jälkeen ,yksin , kun  paikalle saapuneet poliisit Y:n ilmoitettua naisen huutavan kovaäänisesti apua ja asunnosta kuuluneen myös miehen huutoa "

Tälläistä paperilla muistona kahdenkymmenvuoden takaisesta sodasta naapurin kanssa , olin 19v enkä tiedä lietsoiko se tämän vanhemman, yläpuolellani asuneen naishenkilön syyttämään minua ties mistä. Vieläkin karmii muistella! Akka ei saanut minulle häätöjä, häivyin itse.  Viimeisen tekons

Suomi on kiusaajien paratiisi. Poliisin ja muiden viranomaisten täytyy ottaa nämä naapurien huolet tosissaan. Ja jostain käsittämättömästä syystä sinne paikalliselle poliisille ei saada sellaista merkintää, että ei enää lähdettäisi tuon sarjavalittajan ilmoitusten perään. Vaikka tuossakin kirjoittaja on pystynyt todistamaan olleensa pois asunnosta tapahtumien aikaan tai ettei ole vauvaa, niin edelleen poliisi vain uskoo vikapäisen naapurin ilmoitukset kuin sinisilmäinen lettipäinen tyttö.

Vierailija
32/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että isännöitsijä laittaa varoitukset täytyy johtua 2 eri naapurin ilmoituksesta. Yhden sekopään jutut ei riitä.

Siitä syystä noilla valittajamummoilla on aina juorukerho tulilla. Pelkällä juoruilulla saa varmasti jonkun tarpeeksi tyhmän ja hyväuskoisen hölmön mukaan kiusaamiseen.

Vierailija
33/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kiusaajanaapureita on. Meilläkin. Kyse ei ole kerrostalosta, joten tilanne on vähän erilainen. Vuosien mittaan meille ei ole mitään moitteita annettu viranomaisilta, jotka ovat asiaa käsitelleet. Mutta myöskään naapuria ei ole moitittu, joten hän jatkaa vainoamistaan todennäköisesti niin kauan kuin henki pihisee.

Vierailija
34/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perheemme kans sai valituksen kovista bileistä. meidän onnemme että olimme todistetusti ulkomailla. Et jos siellä jotkut bileet oli niin paras ollakkin poliisi asia koska emme olleet kotona.

Vierailija
35/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä syyllistää ap:ta! Kyllä näitä tyhjästä valittajia on .Meille tuli aikoinaan naapuri valittamaan kun mies kävi lltavuoron jälkeen suihkussa ja lämmitti ruokaa (klo 23),kun  minulla oli sitkeä yöpainotteinen yskä (paheni makuulla) ja kun mies satutti polvensa,oli saikulla ja  kulki kepeillä.

ONNEKSI muutettiin kun tulin raskaaksi,johan se kyylä olisi tullut raivoissaan ovesta läpi kun päivät oksensin ja yöt ravasin pissalla. Vauvan itkusta nyt puhumattakaan

Vierailija
36/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluista sarja valittamista vaan kotirauhan rikkomis rikosilmoitus kehiin ja aikuisten huoli-ilmoitus. Ehkä sitten saadaan ruotuun ja hullut hoitoon..

Vierailija
37/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut esim. mielisairaudesta, häiriintyneistä tai alkoholin sekoittamista ihmisistä?

Olen itse tällaisen valittajan uhriksi joutunut, ja sain todistettua, että olen syytön. Jokaisessa kerrostalossa asuu joku, jolla ei ole kykyä sopeutua tai jossain on ongelmaa, niin että alkaa vainota tai syytellä jotakuta. 

Olen asunut useilla paikkakunnilla, ja kokenut aikamoisia asioita, kuullut ja nähnyt. Niin rivarissa kuin kerrostalossakin. 

Tämä on kyllä omituinen palsta, täysin näkemättä ja mitään tietämättä annetaan tuomiot ja vielä solvataan siihen päälle.

Ap sanoo vannovansa, ja sinä menet täysin tuon valittajan puolelle, vaikka et ole kuullut edes mitä on sanonut, muuta kuin että valittaa puheäänistä.

Vierailija
38/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajia pitää isännöitsijän valistaa, ettei jää ilmaan roikkumaan mikä on oikea aihe ja mikä ei.

Vierailija
39/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko koskaan kuullut esim. mielisairaudesta, häiriintyneistä tai alkoholin sekoittamista ihmisistä?

Olen itse tällaisen valittajan uhriksi joutunut, ja sain todistettua, että olen syytön. Jokaisessa kerrostalossa asuu joku, jolla ei ole kykyä sopeutua tai jossain on ongelmaa, niin että alkaa vainota tai syytellä jotakuta. 

Olen asunut useilla paikkakunnilla, ja kokenut aikamoisia asioita, kuullut ja nähnyt. Niin rivarissa kuin kerrostalossakin. 

Tämä on kyllä omituinen palsta, täysin näkemättä ja mitään tietämättä annetaan tuomiot ja vielä solvataan siihen päälle.

Ap sanoo vannovansa, ja sinä menet täysin tuon valittajan puolelle, vaikka et ole kuullut edes mitä on sanonut, muuta kuin että valittaa puheäänistä."

Harvaa ihmistä loppupelissä edes kiinnostaa selvittää mikä on asioiden objektiivinen totuus. Suurimmalle osalle on kivempaa öyhöttää oman elämänkokemuksensa ja maailmankatsomuksensa pohjalta, ja yleistää tämä koskemaan kaikkia tilanteita. Jotkut myös näköalattomalla öyhötyksellä peilaavat omia traumojaan. Todellisuudessa  on mahdotonta sanoa mitään näkemättä itse tilannetta, sillä maailmaan mahtuu sekä mölyäviä naapureita että hulluja ihmisiä

Vierailija
40/40 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varoitus kirje tuli tällä viikolla postissa, laitoin sähköpostia ja soitan tiistaina asiasta ja kerron miten asia on."

Varoitusta ei voi antaa ilman että teitä on kuultu asiassa etukäteen. Joten jotain et nyt asiassa kerro ihan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi