Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus narsisitiäitini takia

Vierailija
21.04.2019 |

Äitini on lapsuudesta lähtien syyllistänyt minua kaikesta, kohdellut eri tavalla kuin muita sisaruksia ja tehnyt elämästäni muutenkin hankalaa. Manipulointi ja empatian puute ovat jättäneet jälkensä. Edelleen, aikuisena, hän saa minut aina masentuneeksi. Sanoo mitä tahansa ja syyttää sen jälkeen minua että olen paha ihminen kun reagoin jotenkin. Elämässäni on ollut paljon vaikeita ihmisisuhteita ja asioita, en ole osannut parempaakaan. Näistä äitini edelleen syyllistää minua. Olen myös kaiken pahan aiheuttanut mitä hänen elämässään on ollut. Nauttii kun saa eristää minut muusta lapsuudenperheestä ja muille kertoo miten paha ihminen olen. Kukaan ei uskalla tai halua kyseenalaistaa kohteluani koskaa silloin äitini uhkailee itsemurhalla jne. Ulkopuolisille esittää rakastavaa äitiä. Minulal ei ole omaa perhettä/lapsia ja siksi sisarukseni ja lapsuudenperheeni olisi tärkeitä ja haluaisin pitää heihin yhteyttä, mutta äitini tekee sen mahdottomaksi. Miksi edelleen pahoitan mieleni ja miten muut pärjäilette aikuisena narsisistivanhempienne kanssa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih! Taas se alkaa...

Vierailija
2/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pysty pitämään sisaruksiisi yhteyttä ilman että pidät äitiisi yhteyttä? Sun pitää ottaa äidistäsi todella isosti etäisyyttä. Oletko päässyt puhumaan esim. terapiassa näistä asioista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kultaseni taas. äitisi on hyvin sairas ihminen eikä osaa olla kanssasi. otan osaa se on sinulle varmasti olllut hyvin rankkaa ja olet aivan kauhuissasi tuosta kaikesta. koita lukea narsismista lisää kirjallisuutta löydät kohtalotovereita, minäkin olen, mennä ryhmiin mukaan juttelemaan toisten kanssa miten he on selvinneet. sinulla on paljon toivoa, ja olet ihan erillinen nainen äidistäsi ja sinun on öydettävä oma äänesi. ja sinä etsit sitä ja sinä löydät sen!

Vierailija
4/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole vain sisarustesi kanssa tekemisissä? Miksi ihmeessä vedätte äitinne siihen mukaan?

Täysin OT, miksi aina väitetään, että väärintekijä nauttii tekemisistään? Itse en siihen nimittäin ihan aina usko... Minä en ainakaan ole koskaan nauttinut tekemistäni vääryyksistä ja ikävistä sanomisistani. Epäilen olevani siis narsisti.

Vierailija
5/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pysty pitämään sisaruksiisi yhteyttä ilman että pidät äitiisi yhteyttä? Sun pitää ottaa äidistäsi todella isosti etäisyyttä. Oletko päässyt puhumaan esim. terapiassa näistä asioista?

Jossain määrin tietysti pystyn, mutta äitini tekee esim yhteiset perhetapaamiset mahdottomiksi erilaisilla tempuillaan. Olen jonkun verran terapiassa asioita käsitellyt. Kun kerroin siitä äidilleni, hän suuttui että olen kehdannut hänestä puhua pahaa jollekkin ulkopuoliselle...

Vierailija
6/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi uskalsin ilmaista vihani narsisti isälleni tuossa pari ? vuotta sitten ja välit ONNEKSI menivät ja nyt on rauha ainakin itseni kanssa että puolustin itseäni ja kerroin olevani arvokas aikuinen ihminen jota ei sadistisesti kiusata ja jonka kanssa ei rakkaudella pelleillä. tietysti täysi hylkäys mistä olen jo kiitollinen. en tarvitse enää täysin sairaita ihmisiä elämääni jotka vaan satuttavat mitä järkyttävimmillä tavoilla. maaailmassa on niin paljon ihania ihmisiä jotka on terveempiä kuin narsistit. Kuten sinä ap, sinä olet matkalla terveeksi, pidä huolta.

Vierailija
7/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin muu lapsuudenperhe ja sisarusteni lapset ja puolisot viettää pääsiäistä yhdessä, minua ei haluttu mukaan. t. Ap

Vierailija
8/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt näyttää siltä että joskus ei ole toivoa kahden ihmisen välillä kun toinen ei ymmärrä mitä on ihmisyys ja terveys kahden ihmisen välillä  äitisi ei ymmärrä. voi olla että täysi irtautuinen hänestä on ainut tie mielenterveytesi kannalta ehkä. sinulla on oikeus voida hyvin.

Vierailija
9/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisitko ap rasvata nännit?

Vierailija
10/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin muu lapsuudenperhe ja sisarusteni lapset ja puolisot viettää pääsiäistä yhdessä, minua ei haluttu mukaan. t. Ap

hyvin surullista, ymmärrän tuskasi. minutkin työnnettiin perheen ulkopuolelle. kyllä sinä kestät ja pärjäät. voimia miljoonasti ja tukea SINULLE

Vierailija
11/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä et vastaa äidillesi siitä miten itseäsi ilmaiset ja kuka olet. kun käyt terapiassa se on sinun ihmisoikeutesi eikä "äitis" voi ottaa sitä mitenkään sulta pois. hänen siellä pitäisi käydä mutta on niin pipi ettei pysty siihen ,narsistit harvoin pystyvät. sinulla on oikeus tervehdyttää itseäsi ja pitää huolta itsestäsi. muista se ikuisesti.

Vierailija
12/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä perheesi sanoi syyksi, kun eivät halua SINUA mukaan?

Vierailija
13/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin surullista, ymmärrän tuskasi. minutkin työnnettiin perheen ulkopuolelle. kyllä sinä kestät ja pärjäät. voimia miljoonasti ja tukea SINULLE

Kiitos <3  Samoin sinulle!

Vierailija
14/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin tietysti pystyn, mutta äitini tekee esim yhteiset perhetapaamiset mahdottomiksi erilaisilla tempuillaan. Olen jonkun verran terapiassa asioita käsitellyt. Kun kerroin siitä äidilleni, hän suuttui että olen kehdannut hänestä puhua pahaa jollekkin ulkopuoliselle...

Älä kerro äidillesi mitään sun henkilökohtaisia asioita. Mitä herkempi asia, sitä kauempana pidät äitisi niistä. Vähennä yhteydenpitoa! Ei sille muitakaan asioita tarvitse kertoa. Miksi teet niin?

Äidiltäsi et tule ikinä saamaan sitä mitä kaipaat ja mistä olet jäänyt paitsi. Satutat koko ajan itseäsi sillä, että häneltä sitä edelleenkin toivot, odotat ja kerjäät. Hae kaipaamasi asiat muualta. Muualta voi olla todellakin mahdollista löytää esim. aitoa välittämistä tai rakkautta. Hakkaat päätä seinään ja käännät vain veistä vanhoissa haavoissa, kun olet äitisi kanssa tekemisissä. Se ei ole terveellistä sinulle. Mitä vähemmän, sen parempi.

Kun näet sisaruksiasi, ei äitisi tarvitse siitä myöskään tietää. Hänelle ei siitä yksinkertaisesti kerrota.

Vierailija
15/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei toimi noin suoraan. Hän ensin tietenkin kutsui minut mutta sen jälkeen, juuri ennen kuin piti lähteä, soitti ja syytti minua erilaisista ihan käsittämättömistä asioista ja kun vastasin jotain puolustuksekseni, syytti itkien että olen häntä vastaan hyökännyt pahuuttani eikä halua pitää yhteyttä.  Eli rikkoi välit taas niin pahasti etten voi mennä. Tämän jälkeen voikin muille sitten kertoa että en välitä heistä vanhoista ihmisistä enkä vaivautunut tulemaan. Täysin tietoista manipulointia. t. Ap

Vierailija
16/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro äidillesi mitään sun henkilökohtaisia asioita. Mitä herkempi asia, sitä kauempana pidät äitisi niistä. Vähennä yhteydenpitoa! Ei sille muitakaan asioita tarvitse kertoa. Miksi teet niin?

Äidiltäsi et tule ikinä saamaan sitä mitä kaipaat ja mistä olet jäänyt paitsi. Satutat koko ajan itseäsi sillä, että häneltä sitä edelleenkin toivot, odotat ja kerjäät. Hae kaipaamasi asiat muualta. Muualta voi olla todellakin mahdollista löytää esim. aitoa välittämistä tai rakkautta. Hakkaat päätä seinään ja käännät vain veistä vanhoissa haavoissa, kun olet äitisi kanssa tekemisissä. Se ei ole terveellistä sinulle. Mitä vähemmän, sen parempi.

Kun näet sisaruksiasi, ei äitisi tarvitse siitä myöskään tietää. Hänelle ei siitä yksinkertaisesti kerrota.

Sepä se. Olen kerjännyt rakkautta narsistimiehiltä kun en ole muuta osannut, on tuntunut ainoalta keinolta. Nyt olen ehkä vihdoin parantumassa sen verran että osaisin ottaa vastaan rakkautta joltain ihan oikeasti. iso osa elämää tässä kuitenkin on mennyt hukkaan kärsiessä ihan turhaan. 

Vierailija
17/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei enää kiinnosta mun äiti. Ihan sama. Turha kiltteillä noitten kans. Tai kenenkään.

Elän mielentilassa jonka valitsen itse.

Elämä on hyvää.

Aina.

Vierailija
18/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3  Samoin sinulle!

Kiitos rakas sielunsisko! mä täällä jo pillitän sun ja mun puoleta. oletko kokeillut NUT eli narsistien uhrit toimintaa? siellä on hienoja aikuiset lapsiomaiset vertaistukiryhmiä joihin sun ois hyvä päästä? netistä löytyy paikkakunnaltasi ehkä NUT toimintaa, voin lämpimästi suositella. myös auttava puhelin on olemassa ja se muuten toimii. et ole yksin.

Vierailija
19/19 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei toimi noin suoraan. Hän ensin tietenkin kutsui minut mutta sen jälkeen, juuri ennen kuin piti lähteä, soitti ja syytti minua erilaisista ihan käsittämättömistä asioista ja kun vastasin jotain puolustuksekseni, syytti itkien että olen häntä vastaan hyökännyt pahuuttani eikä halua pitää yhteyttä.  Eli rikkoi välit taas niin pahasti etten voi mennä. Tämän jälkeen voikin muille sitten kertoa että en välitä heistä vanhoista ihmisistä enkä vaivautunut tulemaan. Täysin tietoista manipulointia. t. Ap

me ollaan näitä narsistin sairauteen kuuluvia pelejä katseltu siellä NUT:ssa yhdessä vuosia ja ihan sama tarina on kaikilla omassa persoonallisessa muodossaan. yksi kuvaa menoa perheessä epätodelliseksi vääristyneeksi luontodokumentiksi jossa ei ole mitään järkeä mikä on kin aika hyvin sanottu. älä sairastu itse vaan rajaa yhteydenpitoa/katkaise välit. äitisi tuskin enää paranee. sinä sen sijaan tarvitset terveempiä ihmisiä lähellesi tervehtyäksesi!!