Oma tyyli pukeutumisessa kielii itsevarmuudesta
ja on viehättävää.
Usein ihmiset kyselevät tällä palstalla miten pukeutua tyylikkäästi tai vaikuttaa varakkaammalta. Tulee sellainen tunne, että nämä ihmiset yrittävät pukeutumalla tietyllä tavalla saada kunnioitusta muilta ihmisiltä ja tehdä vaikutuksen.
Se on kuitenkin niin, että vaikka tyyyli olisi mikä, niin ihmisen oma persoona ja itsevarmuus (että on sinut itsensä kanssa) joka tekee muihin ihmisiin vaikutuksen.
Kun pukeudut miten itse haluat ja vaatteisiin, joista aidosti pidät ja joissa tuntuu hyvältä ja säteilet hyvää oloa, iloista mieltä, kohtelet muita sivistyneesti ja kohteliaasti, ei tarvitse miettiä vaikutuksen tekemistä kanssaihmisiin vaatteilla.
Katsokaa ympärillenne: eivät ne karismaattisimmat ja pidetyimmät ihmiset useinkaan ole perinteisellä tavalla tyylikkäitä, eikä tarvitse ollakaan, koska heidän ei tarvitse todistella kenellekään mitään.
Aikuisella naisella voi olla shokkipinkki toppi, revitty farkkuminihame ja meikki suoraan 90-luvulta, mutta hän voi silti olla korkean sosiaalisen statuksen omaava monella eri tavalla. Tämä vain yksi esimerkki, mutta tajuatte kyllä.
Kommentit (18)
Kyllähän mäki voisin laittaa, itestäni ties minmosen, mut mul ei oo just tarvetta tehä mitää vaikutustq😂
Pukeudun juntisti ja olen sinut junttiminäni kanssa, mutta en kyllä tee keneenkään vaikutusta. Ainakaan positiivista
Itsevarmuus on vain yksi osatekijä, kyllä vaatteetkin, kuten ulkonäkö yleensä, vaikuttavat siihen miten ihmiset jonkun näkevät. Itse en tiedä miksi jotkut olettavat herättävänsä positiivisia mielikuvia näyttämällä rikkailta. Jos minä näen jonkun "rikkaan näköisen", ajattelen vaan että se ihminen haluaa näyttää rikkaalta, ja olen vähän hämmentynyt että miksi. Mitä etua se tuo? Kohteleeko muut paremmin tai saako sillä parempia ihmissuhteita, että näyttää rikkaalta?
Jokainen saa näyttää miltä haluaa, en vain ihan tiedä miksi rikkaalta näyttämistä pidetään kaiken siihen kuluvan rahan arvoisena. Jotain hyötyä siitä kai on, kun niin tehdään.
Mitä jos se oma tyyli on se trendikäs tyyli? Tuntuu että usein ajatellaan että on hienoa ja itsevarmaa pukeutua erikoisesti, mutta jos joku pukeutuu oman tahtonsa ja makunsa mukaisesti muodikkaisiin vaatteisiin niin se ei olekaan hyvä asia, eikä kukaan usko että se henkilö oikeasti tykkää ja haluaa pukeutua juuri niihin muotivaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun juntisti ja olen sinut junttiminäni kanssa, mutta en kyllä tee keneenkään vaikutusta. Ainakaan positiivista
:D
Ahdistaa tyypit jotka tekee päätelmiä muiden vaatteiden perusteella. Minä voin pukeutua aivan mihin tahansa. Nyt on vuosi 2019!
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuus on vain yksi osatekijä, kyllä vaatteetkin, kuten ulkonäkö yleensä, vaikuttavat siihen miten ihmiset jonkun näkevät. Itse en tiedä miksi jotkut olettavat herättävänsä positiivisia mielikuvia näyttämällä rikkailta. Jos minä näen jonkun "rikkaan näköisen", ajattelen vaan että se ihminen haluaa näyttää rikkaalta, ja olen vähän hämmentynyt että miksi. Mitä etua se tuo? Kohteleeko muut paremmin tai saako sillä parempia ihmissuhteita, että näyttää rikkaalta?
Jokainen saa näyttää miltä haluaa, en vain ihan tiedä miksi rikkaalta näyttämistä pidetään kaiken siihen kuluvan rahan arvoisena. Jotain hyötyä siitä kai on, kun niin tehdään.
Sikäli kuin olen kuullut, oikeasti rikkaat eivät yritä näyttää rikkaalta.
Pari juttua:
- mun "oma itse" ei ole Naantalin aurinko.
- toiset saattavat olla sitä mieltä, että "eihän tuon näköinen tai tuollainen ihminen voi olla itsevarma". Se ei vaan mene niiden kaaliin, joilla on tapana peilata omaa epävarmuuttaan toisiin. "Minä en olisi itsevarma tuollaisena, siispä tuokaan ei voi olla itsevarma". Mikä ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalta näyttämiseen: rikkaimmat tuntemani ihmiset ovat kaikkein pihempiä, mikä saattaa olla rikkauden syy. Näyttävät juuri roskiksesta nostetuilta.
Mietin tuttavapiirini "hienostelijaa", hän on sellainen jolla voisi olla niitä logovaatteita. Menestyneet ihmiset pitävät häntä hassuna, mikä hän hieman onkin. Ne, joilla on oikeasti jotain omaperäistä lahjaa tms. sisäistä olemusta, eivät välitä ulkonäöstään, tai pukeutuvat aika tavallisiin ja vanhoihin vaatteisiin.
Tosin kerran yksi menestynyt mies ihastui hetkeksi siihen logovaatenaiseen, voi niinkin käydä.
Mä en edes tiedä miltä rikas näyttää?!?!? :DDDDDDDDDDD mut mulle on joskus sanottu et näytän rikkaalta. :DDD sillon ku oon panostanu jonki verran vaatteisiin , meikannu, yms ja panostanu myös vartalon hyvännäköisyytee yms. :DDDDD
mut en tosiaan tiedä milt ärikas näyttää, niit on eri näkösiä.
Kyllä tyyli, vaatteet, kertovat paljon ihmisestä. Onko boheemi luonne, taiteellinen, muodikas minimalisti, ekohippi, käytännöllinen, urheilullinen/eräihminen (arkivaatteetkin heillä yleensä paljastaa jotenkin sporttisuuden), hyvin naisellinen ja ei niin käytännöllinen, lapsenmielinen, sitten tietenkin bändipaitoja käyttävät, sitten massan mukana menevät joita on yleensä suurin osa ihmisistä, päällään sen ajan suosituimpaa tyyliä mukailevat vaatteet. He yleensä ovat aika neutraaleja ihmisiä, jotkut jopa tylsiä ja tuntuvat menevän aina kaikessa muussakin massan mukaan.
Riippuu vähän tyylistäkin. Täti-ihminen crockseissaan, tunikassaan ja legginsseissään ei suoranaisesti hengi itsevarmuutta. Eikä nuori tyttö irtoripsineen Luis Vuittonin laukku kädessä.
Kunhan jättäisivät karmeat paskaiset kånkenit pois katukuvasta (ja naurettavat pelle-jopot) niin muulla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalta näyttämiseen: rikkaimmat tunte
"Ne, joilla on oikeasti jotain omaperäistä lahjaa tms. sisäistä olemusta, eivät välitä ulkonäöstään, tai pukeutuvat aika tavallisiin ja vanhoihin vaatteisiin."
Ja höpöhöpö! Turha yrittää luoda sellaista kuvaa, että muka vain vaatimattomasti ja tavallisesti pukeutuvilla olisi muka jotain "omaperäistä lahjaa ja sisäistä olemusta". Miksi ihmeessä näin olisi? Mikä ihme sääntö se muka olisi että omaperäinen ja lahjakas ihminen ei voisi myös pukeutua oman persoonanansa mukaan ja erikoisesmmin? Väitän että päin vastoin näin juuri usein onkin, juuri ne taiteilijat pukeutuvat omaperäisimmin ja luovimmin, ja tämähän on vain luonnollista, että taiteellisuus näkyy myös ulospäin. Monet jopa ompelevat itse omat persoonalliset vaatteensa. Taidat olla itse vaan se tais joka yrittää saada näyttämään asian siltä että vaan ne kaltaisesi tavikset olisivat muka jotain lahjakkaita ja omaperäisiä.
Se että jatkuvasti jauhaa muiden pukeutumisesta kertoo vakavista itsetunto-ongelmista
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mäki voisin laittaa, itestäni ties minmosen, mut mul ei oo just tarvetta tehä mitää vaikutustq😂
Siis jos ei pelkää erottua joukosta. Jos ei tunne tarvetta olla tapetinvärinen, yritttää tehdä vaikutusta?
Pitää pukeutua niin että sopii harmaaseen massaan ettei vain kukaan luule että haen huomiota?
Itselläni pukeutumiseni kuvastaa myös sitä kuka ja mitä olen. Se on tärkeä osa persoonaani jota en halua peitellä ettei kukaan vain luule että yritän olla jotain. Se on itsevarmuutta ja omana itsenään viihtymistä.
Muistan kun entisessä kotikaupungissani oli eräs vanhempi nainen joka esiintyi aina hyvin huoliteltuna ja meiattuna, mitä hienoimmissa hatuissa, koruissa ja korkokengissä todella kauniisti yhdisteltynä. Pieni ihminen mutta todellinen väriläiskä katukuvassa. Kaikki hänestä pitivät ja haäntä ihailtiin. Se oli hänen tyylinsä, ei siinä ollut mitään esittäytmistä. Hänestä tehtiin myös juttu kuvien kanssa paikalliseen lehteen.
Oli todella ilo nähdä häntä, toi hyvää mieltä olemuksellaan ja ystävälliselä aja avoimella käytöksellään. Sellaisia ei enää valitettavasti näe. Ikävä kyllä.
No ei aina kieli itsevarmuudesta😂😂esim jotku teinit, jotkut kokeilee ties mitä kaikkee. Ulkoset asiat ei aina oo yhtäku sisäset