Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle tulee tämän maksuvaralaskurin mukaan säästöjä kuukaudessa? Pääsetkö siihen todellisuudessa?

Vierailija
20.04.2019 |

https://www.takuusaatio.fi/raknare

Mulla muuttuu kohta tilanne ihan täysin kun lapsi muuttaa kotoa, laskurin mukaan pystyisin sitten säästämään kuukaudessa jopa 700 euroa, vau jos todellakin tuollaiseen summaan pääsen!

Nykyinen tilanne näyttää säästöjä 200 ja siihen kyllä pääsen ellei ole mitään erityistä maksussa juuri silloin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3840 euroa, ja pitää paikkaansa.

Vierailija
22/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 430 ja miehellä 1600. Todellisuudessa menee vielä puhelin, netti ja kaapelitv kulut, harrastusmaksut, mun auton kulut, turvajärjestelmä, 1 aikakausilehti. 600e jää kuukaudessa "taskurahaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli tonni mutta todellisuudessa vaihtelu on suurta; niinä kuukausina, kun on isot lämmityskulut niin ei jää läheskään sitä, kesäkaudella taas jää selvästi enemmän. Mutta kai tuo aika lähellä totuutta on.

Vierailija
24/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla 430 ja miehellä 1600. Todellisuudessa menee vielä puhelin, netti ja kaapelitv kulut, harrastusmaksut, mun auton kulut, turvajärjestelmä, 1 aikakausilehti. 600e jää kuukaudessa "taskurahaa"

Netti ja kaapelitv menevät kohtaan "muut asumiskulut".

Vierailija
25/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään säästövaran laskuri ollut, vaan paljonko pitäisi maksaa takuusäätiön lainaa. Elinkustannukseksi laskettiin pakollisten menojen jälkeen reilu 500e (sinkulle), ei siihen mitään sen kummempia laskureita edes tarvita. Ap olisi voinut suoraan vaan kysyä että käytätkö rahaa asumis-, terveys- ja työmatkakustannusten jälkeen enintään 500 euroa.

Vastaus - en, koska ei olisi mitään järkeä kitua noin pienellä summalla. Käyn töissä siksi että minun ei tarvitse elää noin toimeentulotuen suuruisella rahamäärällä.

Vierailija
26/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tuohon pitänyt laittaa nettotulot. Meillä jäisi tuon mukaan 1600. Aika paljon. Oikeasti eletään mukavasti, ei kuitenkaan tuhlailla. Ei ostella vaatteita ja matkustellaan harvoin. Ollaan laskettu, että laskujen jälkeen meille jää yleensä joku 1500 ruokaan, bensaan, tms menoihin per kuukausi. Siitä menee säästöön joku 300, mut ei kyllä oikeasti voitaisi säästää 1600, vaikka syötäisi koko kuukausi puuroa.

Vierailija
27/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tuohon pitänyt laittaa nettotulot. Meillä jäisi tuon mukaan 1600. Aika paljon. Oikeasti eletään mukavasti, ei kuitenkaan tuhlailla. Ei ostella vaatteita ja matkustellaan harvoin. Ollaan laskettu, että laskujen jälkeen meille jää yleensä joku 1500 ruokaan, bensaan, tms menoihin per kuukausi. Siitä menee säästöön joku 300, mut ei kyllä oikeasti voitaisi säästää 1600, vaikka syötäisi koko kuukausi puuroa.

Niin ja siis tuosta summasta tehdään kaikki hankinnat, myös isommat. Niihin jätetään sit erikseen edelliskuusta lisäästöä, ettei oikeisiin säästöihin tarvitse koskea tai ottaa osamaksulla.

Vierailija
28/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei netti ja puhelin kuulu muihin asumiskuluihin, ne pitää maksaa niistä elinkuluista.

Mulle jäi 5 euroa, riippuen kuinka paljon menee lämmitykseen. Jos menee keskivertoa enemmän (kylmä talvi) menee miinukselle.

Vierailija
29/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

150  Laitan säästöön 200    :D

Vierailija
30/30 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000EUR, todellisuudessa jää 150EUR. Pari lasta joilla harrastuksina ratsastus ja jalkapallo taitanee selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi