Mitä vahinkoja/onnettomuuksia/tapaturmia vakuutusyhtiö on sinulle korvannut?
Minä olen saanut korvausta kahdesta tietokoneesta ja yhdestä kellarimurrosta.
Ensimmäisen tietokoneen hajoitin vahingossa kaatamalla vettä sen päälle (kompastuin vesilasi kädessä ja vedet levisi koneen päälle -> oikosulku -> ei pystytty korjaamaan). Olin ostanut koneen 3 kk aiemmin. Vakuutusyhtiö kustansi uuden koneen (omavastuu tietty miinustettiin summasta.)
Toista tietokonetta olin laittamassa laukkuun, kun se lipesi kädestäni ja putosi lattialle. Koneesta hajosi tuuletin, ja tuulettimen kohdalle koteloon tuli lommo. Vakuutusyhtiö korvasi korjauksen (tuulettimen ja kotelon vaihto) omavastuulla miinustettuna. Olin ostanut koneen 3 viikkoa aiemmin.
Kellarimurrossa minulta varastettiin matkalaukku, jonka olin ostanut vajaa vuosi aiemmin. Vakuutuksesta sain muistaakseni 30€ omavastuun jälkeen.
Kommentit (15)
Kotimurron, pyöräkolarin vammojen hoidon, myrskyssä tuhoutuneen veneen, myrskyn kaatamat puut.
Liikenneonnettomuus sekä tulipalon alku, joka ei ehtinyt edetä kovin pitkälle. Molemmissa korvausasiat sujuivat todella nopeasti ja ilman ongelmia.
Peurakolarin, ei mennyt edes bonukset.
Kolarin. Tämän kanssa sai tapella, kun vastapuolella oli paska vakuutusyhtiö.
Vesivahingon ( kyllä kiitin luojaani vakuutuksesta, 10000 e ennen joulua ei ois ollu kiva), ratsastusonnettomuuden lääkärissä käynnin ja uuden kypärän
Olkapään sijoiltaanmeno
Kännykän lasi
Auton tuulilasin korjaus
Auton hirvikolari
Uunin lasi
Nahkatakki ja taskuissa olleet tavarat sekä lukkojen uudelleen sarjoutus.
Kaksi kolaria
Veritulppa ja sen.jälkeinen hoito ja pysyvä lääkitys
Sulaneen pakastimen sisältö
Hajonneita kodinkoneita: kuivausrumpu, pesukone x 2, astianpesukone
Vesivahinko keittiössä (viemärin tukkeutumisesta aiheutunut)
Vesivahinko kellarissa (rankan sateen vuoksi kellariin nousi vettä)
Lapsen aknen hoito
- autovakuutuksesta ovien uudelleen maalaus. Toisella kertaa hinaus korjaamolle ja sijaisauto tilalle
- tapaturmavakuutuksesta pojan polven tutkimukset ja operaatiot. Miehen murtuneen jalan sairaalakulut ja lääkkeet.
- matkavakuutuksesta lääkärikäynnin kulut ja lääkkeet
- muiden vakuutuksista: putkimiehen tekemä vesivahinko, tappelun jälkeen tosin. Miehen päälle ajoi auto, sairaalakulut, lääkkeet ja tuhoutunut omaisuus.
Niin ja vielä.. Yksi salaman rikkoma tietokone. Ja koiran eläinlääkärikuluja. (Nro 8 jatkaa)
Puhutaanko nyt todellisista tapahtumista vai keksityistä?
Urheiluvamman hoitoon:
- ultraus
- 7 röntgenkuvaa
- magneettikuvaus
- "muutama" lääkärikäynti
Vähän sai tuosta magneettikuvasta vääntää, muistaakseni lääkäri hoiti sen puolen vakuutusyhtiön kanssa. Kyseessä polven jatkuva kiputila, ilman varsinaista vammaa.
Edelleen olen kiitollinen lääkärille, joka otti piinaavan vaivan tosissaan! Kävin kolmella kunnallisella ennen tuota yksityisen puolen urheilulääkäriä, joka ei edes maininnut kasvukipuja tai tyrkyttänyt vaan lepoa ja buranaa.
- Varastettu laukku + sen sisältö (kortit + 1kk vanha kännykkä). Kännykästä sain täyden hinnan korvauksena.
- Lapsen sairasvakuutuksesta kaiken näköisiä pieniä summia, mitään isompaa ei olla sieltä tarvittu
- koirien eläinlääkärikuluja
- pari pientä tapaturmakäyntiä
- muutama matkasairaus
- auton hinaus
-Pari autoa lunastettu. Toisen narkkarit varastivat ja polttivat silloin vuonna miekka ja kypärä kun autoja oli vielä helppo varastaa. Toisen kanssa olin ketjukolarissa.
-Sitten näitä parkkipaikkojen hit'n'run-juttuja muutaman.
-Yhden peräänajon. Perään ajajalla ei ollut yllättäen vakuutusta
-Yhden kerran kun ajoin ensimmäisiä kertoja kitkarenkailla ja pamautin sähkökaappia päin. Tämä oli ainoa itse aiheutettu.
-Kun purjeveneeseemme murtauduttiin.
-Varastettu mönkijä.
-Omien, miehen, lasten ja koirien lääkäri/hoitokuluja.
-Kadonneet matkatavarat
-Jotain hajonneita puhelimia, läppäreitä tai arvotavaraa.
Siinä ne taitavat olla.
Pyykkikone, auton palaminen, tapaturmaisesti saadun rannemurtuman hoito
Olen onneksi pysynyt suht terveenä, mutta jos jotain on ollut kuten influenssa niin sairauskuluvakuutus korvannut lääkärikäynnit ja lääkkeet ym. Kolaroin autoni puskuriin pienen lommon, minkä vuoksi koko puskuri vaihdettiin ja se meni kaskosta. Kerran tuli silmätulehdus matkalla eli lääkärikäynnin ja lääkkeet sain matkavakuutuksesta.