Mitä muita hyvin työllistäviä aloja yliopistossa on kuin lääkis, oikis, kauppis ja teknilliset alat?
Kommentit (14)
Mene lukemaan hallintotieteitä tai valtsikkaan ja verkostoidu opiskelijapolitiikassa heti ja tiivisti koko opiskeluajan! Mukaan valitsemasi puolueen toimintaan sata lasissa, ja jaksat osallistua kaikkiin seminaareihin ja pikkujouluihin ja joka ikiseen reissuun jonnekin toisen yliopiston ryhmiin. Ja tutustut ja verkostot siellä myös.
Kun valmistut, saat viran mistä tahansa sopivan kunnan/kaupungin virastosta, työministeriöstä, lääninhallituksessa tai jopa Helsingin ministeriöistä.
Jos vaan nöyränä opiskelet etkö tätä tee.niin työttömyys tai pätkätyöläisyys on edessäsi.
Varhaiskasvatus ja luokanopettaja.
Joka tapauksessa akateemisilla on vähäisempi työttömyys kuin muilla tavoin koulutetuilla.
Vierailija kirjoitti:
Työllistääkö farmasia hyvin?
Joo, mutta aika harva sitten kuitenkaan haluaa olla akateeminen asiakaspalvelija vuorotöissä. Lisäksi se on vain alempi korkeakoulututkinto ja palkka sen mukainen.
Ei noista taida mikään enää työllistää paitsi lääkis eikä sekään enää kovin kauaa. Farmasia työllistää tosi hyvin, jos aspatyö kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Ei noista taida mikään enää työllistää paitsi lääkis eikä sekään enää kovin kauaa. Farmasia työllistää tosi hyvin, jos aspatyö kelpaa
Työllistyminen noilla aloilla omasta ahkeruudesta ja erikoisosaamisesta kiinni, vaikka sekään ei ole tae.
Onko psykalla siis lähes täystyöllisyys? Oon ymmärtänyt, että psykalla on ainakin monipuolisimmat mahollisuudet työllistyä ja suuntautua, kun logopedialla tai sosiaalityöllä.
Kauppiksen työllistävyys riippuu pääaineesta. Johtaminen ja markkinointi ei ole yhtä varmoja kuin laskentatoimi.
Tekninen koulutus työllistää hyvin ja hyville palkoille, jos ei ole ongelmaa muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Onko psykalla siis lähes täystyöllisyys? Oon ymmärtänyt, että psykalla on ainakin monipuolisimmat mahollisuudet työllistyä ja suuntautua, kun logopedialla tai sosiaalityöllä.
Kaikissa näissä on monipuoliset mahdollisuudet ja lähes täystyöllisyys. Ihan erilaisia aloja keskenään, joten minkälaisista töistä olet kiinnostunut? Kaikkiin on vaikeaa päästä opiskelemaan.
Joo, psykalla on täystyöllisyys. Sinne on vaan todella, todella vaikea päästä opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näissä on monipuoliset mahdollisuudet ja lähes täystyöllisyys. Ihan erilaisia aloja keskenään, joten minkälaisista töistä olet kiinnostunut? Kaikkiin on vaikeaa päästä opiskelemaan.
Mun työ ei sais sisältää oikein, mitään fyysistä, koska sairaus estää fyysisen työskentelyn, joten työn pitäisi olla jotain, mitä voi käytännössä tehdä pyörätuolista istuen. Se sulkee pois ainakin varhaiskasvatuksen, luokanopettajan, lääkiksen yms. Haluaisin tehdä ihmisläheistä työtä, joten varmasti logopedia, psykologia ja sosiaalityö ois aika nappivalintoja. Luin kuitenkin netistä, että logopediassakin täytyy olla hyvä motoriikka, joka mulla on aika heikkoa, joten en tiedä, onko sekin sitten poissuljettu mahdollisuus...
Psyka