Oletko saanut huijattua rahaa vakuutusyhtiöltä? Miten paljon sait ja mitä teit?
Omalla kohdalla veneen perämoottori vioittui talven yli. Laskin veneen vesille omaan laituriin viikko sitten ja kävin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä lavastamassa varkauden. Paikalla ei ole kameravalvontaa eikä kukaan ole voinut nähdä minua. Huomasin "varkauden" vasta torstaina illalla kun tultiin perheen kanssa mökille ja tein tietty heti vahinkoilmoituksen. Hyvässä lykyssä saan joitakin tonneja uuden ja luontoystävällisemmän moottorin hommaamiseen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
En ole huijausta yrittänyt. Tiedän yhden joka yritti. Harmi vain, kun oma lapsi ja lääkäri puhuivat toisin. Kiinni jäi. Pahalta tuntuu, kun oma lapsi menettää luoton vanhempaansa. Olisiko kannattanut.
Minä taas käräytin kaverin kun tämä avopuolisonsa kanssa tahallaan teki vahinkoa omalle autolle vakuutusrahojen toivossa. Mies oli saanut työpaikan mutta joutui ajamaan päivittäin yli 60 kilometriä edestakaisin ja halusi nopeasti saada rahati irti nykyisestä autosta ja ostaa "pienruokaisempi" diesel tilalle.
Ne oli jo tuhonnut autonsa ja saanut siitä lunastusrahat mutta "tiesin" mitä oli tapahtunut ja tallensin kaikki keskustelut mitä heidän kanssa kävin siitä lähtien. Kolme viikkoa tapahtuman jälkeen nainen vitsaili humalassa asiasta ja vihjaili vahvasti että kyse todellakin on petoksesta. Ensimmäisen tilaisuuden tullen lähetin sen tallenteen vakuutusyhtyölle ja olin hyvin pian toimistolla pullakahvilla. Miehelle tuli tuomio petoksesta, ja hän menetti niin uuden auton kun työpaikkansa ja vähän ajan päästä pariskunta erosi.
Että mahtoi olla kaiken arvoista.
Hyvä yritys, vakuutusyhtiön kyylä!
Ennen vahinkoilmoitusta pitäisi kyllä tehdä rikosilmoitus varkaudesta.
AP, käytitkö VPN:ää kun kirjoitit avausviestin?
-Fobba
Joitakin tonneja?
Ehkä muutaman satasen voit saada.
Vierailija kirjoitti:
-Fobba
Miksi haluaa käyttää VPN:ää? Eihän siitä ole hyötyä jos verkko on ns. luotettava. Tilanne olisi toinen jos käyttäisin esimerkiksi paikallisen kirjaston avointa wifiä, mutta silloinkin minulla on oma VPN-palvelin kotona.
Muistan erään pikkujulkkiksen, joka innostui tehtailemaan laskuja vakuutusyhtiölle hieman liikaa.
Ensin hän sai oikeesti vaikutuksesta rahaa jostain onnettomuudesta.
Sitten häneltä varastettiin kultakoruja ja Turkista ostettu timantti. Sitä kultamäärää ja timantin alkuperää ja ostosmatkaa selviteltiin seiskaa myöten. Kimi ei ottanut huomioon että tullille olisi pitänyt myös jotain ilmoittaa jos tuo maahan jalokiviä ja arvometalleja.
Ahneus otti vallan.
Seuraavaksi Kim palkkasi pari hörhöä ”varastamaan ja tuhoamaan” BMW:nsä. Hänellä itsellä varma albumi sinä iltana Turun Sedun baarissa.
Se keikka meni ihan mönkään kun ei niistä häröistä ollut mihinkään ja poliisilla ei mennyt montaa päivää keikkaa selvittäessä. Tosin Kim toimeksiantajansa teki kaikkensa ettei kaverit olisi puhuneet.
Tämä keissi on Rikostarinoita Suomesta-sarjassa.
Poliisin mukaan Kim oli painostava ja mieletön manipuloijia, mutta puhui itsensä pussiin ja ristiin Eerikinkadun kuulusteluissa nopeasti.
Mitähän tuo komea mr Finland nykyään puuhailee? Tuomionsa on toki istunut ja varmaan vakuutusyhtiölle rahat jo maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Muistan erään pikkujulkkiksen, joka innostui tehtailemaan laskuja vakuutusyhtiölle hieman liikaa.
Ensin hän sai oikeesti vaikutuksesta rahaa jostain onnettomuudesta.
Sitten häneltä varastettiin kultakoruja ja Turkista ostettu timantti. Sitä kultamäärää ja timantin alkuperää ja ostosmatkaa selviteltiin seiskaa myöten. Kimi ei ottanut huomioon että tullille olisi pitänyt myös jotain ilmoittaa jos tuo maahan jalokiviä ja arvometalleja.
Ahneus otti vallan.
Seuraavaksi Kim palkkasi pari hörhöä ”varastamaan ja tuhoamaan” BMW:nsä. Hänellä itsellä varma albumi sinä iltana Turun Sedun baarissa.
Se keikka meni ihan mönkään kun ei niistä häröistä ollut mihinkään ja poliisilla ei mennyt montaa päivää keikkaa selvittäessä. Tosin Kim toimeksiantajansa teki kaikkensa ettei kaverit olisi puhuneet.
Tämä keissi on Rikostarinoita Suomesta-sarjassa.
Poliisin mukaan Kim oli painostava ja mieletön manipuloijia, mutta puhui itsensä pussiin ja ristiin Eerikinkadun kuulusteluissa nopeasti.
Mitähän tuo komea mr Finland nykyään puuhailee? Tuomionsa on toki istunut ja varmaan vakuutusyhtiölle rahat jo maksanut.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Nain-elaa-kohuttu-Mr-Finland-Kim-Lofgren-…
Tavallaan. Oli kuitenkin vakuutusyhtiön oma moka. En ollut ottanut kaskoa pärrääni ja niinpä sen sitten kolaroin. Sitten sieltä tulikin niin iso vakuutusmaksu että sen oli pakko sisältää kasko. Soitto vakuutusyhtiöön ja kas olivat merkinneet omavastuun väärin jonka vuoksi se katsottiin kaskoksi. Kiitos kiitos sille tädille, joka tuon virheen teki!
Miten edes kehtaat. Petos ei muutu, vaikka kuinka yrittäisit selitellä. Miten tulet toimeen itsesi kanssa, ap. Minä en ikinä pystyisi tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Fobba
Miksi haluaa käyttää VPN:ää? Eihän siitä ole hyötyä jos verkko on ns. luotettava. Tilanne olisi toinen jos käyttäisin esimerkiksi paikallisen kirjaston avointa wifiä, mutta silloinkin minulla on oma VPN-palvelin kotona.
Täh? Olen tehnyt tutkintapyynnön poliisille. Poliisi hakee käräjäoikeudelta määräyksen, jolla Sanoma velvoitetaan kertomaan, mistä IP:stä viesti on lähetetty, ja internetpalveluntarjoaja velvoitetaan kertomaan, missä osoitteessa kyseinen IP sijaitsee. Näin poliisi saa osoitteesi ja henkilöllisyytesi selville, ja saat rangaistuksen petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Fobba
Täh? Olen tehnyt tutkintapyynnön poliisille. Poliisi hakee käräjäoikeudelta määräyksen, jolla Sanoma velvoitetaan kertomaan, mistä IP:stä viesti on lähetetty, ja internetpalveluntarjoaja velvoitetaan kertomaan, missä osoitteessa kyseinen IP sijaitsee. Näin poliisi saa osoitteesi ja henkilöllisyytesi selville, ja saat rangaistuksen petoksesta.
:D
Lääkkeet...
En ole edes hakenut korvauksia, koska minulle ei onnekseni ole sattunut mitään. Huijaamiseen ei selkärankani taivu, eikä muutenkaan mielestäni ole viisasta yrittää huijaamista, koska seuraukset ovat käsittääkseni aika ikävät.
Olen työssä, jossa ihmiset avautuvat minulle kaikenlaisista asioista. Olen kuullut paljon kaikenlaisia vakuutusasioitakin. Pahin on maatilan päärakennuksen polttaminen, josta polttaja kuitenkin sai vain murto-osan siitä, mitä toivoi saavansa. Kummallisin on taas se ilmiö, että purjehtijoilta "putoaa" laidan yli säännöllisesti tavaraa, jonka vakuutusyhtiöt sitten kiltisti korvaavat. Eräskin henkilö kertoi uusineensa jo vuosikymmenten ajan kahden vuoden välein erään käyttöesineen pelkästään ilmoittamalla sen vajonneen mereen. Vajonneet annetaan sukulaisille ja kavereille, joille kelpaa vähän vanhempikin malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huijausta yrittänyt. Tiedän yhden joka yritti. Harmi vain, kun oma lapsi ja lääkäri puhuivat toisin. Kiinni jäi. Pahalta tuntuu, kun oma lapsi menettää luoton vanhempaansa. Olisiko kannattanut.
Minä taas käräytin kaverin kun tämä avopuolisonsa kanssa tahallaan teki vahinkoa omalle autolle vakuutusrahojen toivossa. Mies oli saanut työpaikan mutta joutui ajamaan päivittäin yli 60 kilometriä edestakaisin ja halusi nopeasti saada rahati irti nykyisestä autosta ja ostaa "pienruokaisempi" diesel tilalle.
Ne oli jo tuhonnut autonsa ja saanut siitä lunastusrahat mutta "tiesin" mitä oli tapahtunut ja tallensin kaikki keskustelut mitä heidän kanssa kävin siitä lähtien. Kolme viikkoa tapahtuman jälkeen nainen vitsaili humalassa asiasta ja vihjaili vahvasti että kyse todellakin on petoksesta. Ensimmäisen tilaisuuden tullen lähetin sen tallenteen vakuutusyhtyölle ja olin hyvin pian toimistolla pullakahvilla. Miehelle tuli tuomio petoksesta, ja hän menetti niin uuden auton kun työpaikkansa ja vähän ajan päästä pariskunta erosi.
Että mahtoi olla kaiken arvoista.
Kaveri toimi väärin, mutta kovasti kiinnostaa millainen ihminen näkee tällaisen vaivan tuhotakseen ”kaverin” elämän ja vielä rehvastelee sillä? Siis miksi? Mahtavat pullakahvit ja nautinto ystävän ahdingosta?
Eräs tuttuni oli aikoinaan sellainen pikkujobbari ja auton roplaaja, osti ja möi niitä edes takaisin.
Kertomansa mukaan johonkin hänen autonromuistaan murtaudutaan kahden vuoden välein. Tällöin autossa on ollut paljon työkaluja ja teknisiä työvaatteita. Takapenkillä kallis kiikari sekä sisällä muutakin pientä elektroniikkaa.
Tästä aina lasku vakuutusyhtiölle ja tili kotiin.
Autooni johon olisi pitänyt tehdä monen tonnin remontti "tuli" mystinen oikosulku ja se paloi. Rahat taskuun.