Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa työttömyyskorvausta vaikka olen niitä aktiivimallin tehtäviä tehnyt koko tämän ajan.

Vierailija
20.04.2019 |

Hain ttöttömyyskorvausta ja nyt tuli taas kieltävä päätös työttömyyskorvaushakemukseen. Tätäkö tämä nyt sitten on? Olen vastannut työtarjouksiin kieltävästi, koska ei ole vielä varmistunut lapsellekaan hoitopaikkaa. Minun sitten vissiin pitää ottaa työ kuin työ vastaan ja ottaa lapsi mukaan töihin, kunnes hoitopaikka aukee lapselle.
Josko seuraava hallitus saa jonkin tolkun tähän touhuun ja loppuu tämä pienituloisten kyykyttäminen. Lähipiirissäni on äitejä, joita ei tunnu aktiivimallin kriteerien täyttämättä jättäminen vaikuttavan mihinkään mitenkään eli heillä juoksee työttömyyskorvausrahat koko ajan eikä parilla mammalla ole muuta koulutusta kuin peruskoulu.
Tein siis virheen ajat sitten ja menin ammattikouluun ja sieltä töihin. Nyt kun olen työtön äiti ja ainoa tuloni on lapsilisät ja lapsenhoidon tuki.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olet oikeassa, että aktiivimallin - tai koko työttömyysturvan - ehdot eivät koske kaikkia tasapuolisesti. 

Vierailija
2/44 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin niiden aktiivimallitehtävien tekemisen kokonaan, kun tuli eka kielteinen päätös. Saavat itse tehdä typerät tehtävänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat kurittaa just noita mammoja joilla ei ole mitään jatkokoulutusta peruskoulun jälkeen sekä muita elämämkolulaisia. Tuet pois tuollaisilta ja tuet heille joilla on koulutus sekä työhistoriaa, eli heille turvataan toimeentulo heti, kun syistä x jää työttömäksi.

Vierailija
4/44 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät ei saa

Vierailija
5/44 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vain osaa.

Ei kukaan niitä rahoja väkipakolla työnnä.

Vierailija
6/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehtailevilta mammoilta työttömyyskorvaus pois kokonaan.

Vierailija
7/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat töitä, niin lapselle kyllä löytyy hoitopaikka 2 viikossa työn vuoksi. Olet ansainnut karenssin.

Vierailija
8/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä kuvittelisi että tuen saaja tietää saamansa tuet nimeltä.

0/5

Vierailija
9/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saat töitä, niin lapselle kyllä löytyy hoitopaikka 2 viikossa työn vuoksi. Olet ansainnut karenssin.

Työnnä karenssi perseeseesi ja samoin voit tehdä lelutyöpaikoillesi ja muulle huuhaahihhuloinnillesi. Back to the ass, in your ass.

Vierailija
10/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäydyt työstä et ole oikeutettu työttömyysturvaan. Aktiivimalli ei tähän liity nyt mitenkään.

Vierailija
11/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen ja toimeentulotuen olet varmaan hakenut?

Vierailija
12/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen ja toimeentulotuen olet varmaan hakenut?

Olen hakenut ja näistäkin sain hylkäyspäätöksen.

Eli ei näitä tukia kaikille jaeta.

Ap

Vierailija
13/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 4-6 kkn jonot päiväkoteihin.

Ap

Vierailija
14/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kieltäydyt työstä et ole oikeutettu työttömyysturvaan. Aktiivimalli ei tähän liity nyt mitenkään.

Paskatöistä pitääkin kieltäytyä.

Vierailija
15/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä että osa työttömnistä tekee aktiivitöitä ilman tukia, koska silloin kunnan menot pienenevät, ja silloin rahaa säästyy hyvinvointipalveluihin

Vierailija
16/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tarjotut "työt" ole oikeaa työtä. 9€ kulukorvaus on yksi suuri vitsi.

Oikeaa työtä on se, että saat oikean palkan siitä työstäsi, esim. 11€/tunti, jonka työnantaja maksaa.

Vierailija
17/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kieltäytyä sinulle tarjotusta työpaikasta tuolla perusteella. Karenssihan siitä tulee niinkuin olet huomannut.

Kunnan tehtävä on tarjota sun lapselle hoitopaikka viikossa kun sinä näytät työsopimuksen että olet menossa töihin.

Et ole osannut hoitaa asioitasi oikeassa järjestyksessä.

Ensin työpaikka ja sitten lapsen hoitopaikka. Silloin ei tule karenssia.

Vierailija
18/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hoitopaikka jonossa edelleen. Oltu jo 2 kk.

Ap

Vierailija
19/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsitehtaat nälvimässä. Menkää itse töihin tosta noin vaan, yhteiskunnan loiset.

Vierailija
20/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on näitä töistä kieltäytyjiä eikä heille ole karenssia annettu. Ja mitään syytä näillä ei ole kieltäytyä töistä. Aika outoa, kun samat säännöt eivät kaikkia koske. Ja nämä ovat elämäntapalapsitehtaita, joka vuosi maha pystyssä. Näille täytys laittaa tulppa pilluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän