Bipo ja ero
Miten bipolaari on hoitanut eron teidän tapauksessanne?
Kommentit (10)
Onko yleistä tuo nopea tunteiden kuoleminen bipoilla?
Oma lapsi vaihtaa lennossa ukkoja, kun kyllästyy ja ulkopuoliset pitää helppona tapauksena. Itse häpeän hänen tyyliään suhteissa.
On diagnoosina 2 tyypin bipo.
Erosin biposta ja hän ei kyllä tehnyt yhtään mitään eron "hoitamisen" eteen.
Vierailija kirjoitti:
Nopea äkkiero ja tunteiden täysi kuoleminen. Johtui maniasta
Mietin tätä, että jos tunteet kuolee äkkiä maniassa, niin herääkö vanhat tunteet manian mentyä ohi?
Olisi hienoa kuulla kokemuksesta ihan itse diagnoosin saaneilta.
Ilmeisesti tyttären sairaus ei ole hoitotasapainossa. Bipossa on korkea itsemurhariski. Kannattaisi huolehtia lääkityksestä.
Mitä tarkoitat? Itse olen ainakin hoitanut yhden eron hyvin huonosti kun luulin ihastuneeni toiseen ja ryntäsin sen tunteen perässä hypomaniassa. Ero olisi tullut todennäköisesti jokatapauksessa, mutta normi tilanteessa olisin hoitanut sen paremmin.
Muut erot onkin sitten hoitanut nuo miehet puolestani. Olen saattanut kyllä olla vähän epävakaa ennen absolutismia.
Hypomania itselläni ainakin voimistaa tunteita. Nyt kun on sairaus tiedossa, niin en juokse tunteiden perässä, vaan osaan odottaa päätöksissä parempia aikoja. Masentunut nyt ei tietty kiinnosta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä, että jos tunteet kuolee äkkiä maniassa, niin herääkö vanhat tunteet manian mentyä ohi?
Noh, mulla tosiaan liittyy siihen, että muut ihmiset alkaa vaikuttaa paljon kiinnostavimmilta kuin oma ukko. Se nyt liittyy taas sitten siihen meno- ja biletysvaiheeseen. Itsekin olen varmasti niinä aikoina kiinnostavampi, kun olen itsevarma ja vauhdikas.
Arjen tasaantuessa alkaa se oma tylsähkö puoliso taas kutsumaan. En siis sanoisi niinkään, että tunteet välissä kuolee. Sitä vaan kaipaa niin eri asioita. Nykyään olen kyllä itsekin aika vakion tylsähkö, kun olen oppinut virheistäni. Tällä diagnoosilla ei juuri kannata lähteä isommin juhlimaan jos sellainen tarve yhtäkkiä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katunut katkerasti, että jätin hyvän miehen - monta kertaa. Kunnes hän ei enää ottanut takaisin. :-(